Lesbrief 2 Schrijf wat je ziet..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mooie uitspraken en foto's.
Advertisements

Welkom bij het vak ICT … Van Muhammet. Opdracht Straks krijg je 5 dia’s te zien waar je zelf in kan typen. Jij moet alleen typen en zelf plaatjes toevoegen.
Godsdienst.
Bier beter als een vrouw?
Bier beter dan een vrouw?
Ik voel me zo alleen !.
Sixth Sense Spirits of Nature.
Meneertje Blij en Somber
Godsdienst 1.
Spelling college 3.
Godsdienst.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2

Voltooid deelwoord.
Ik zeg A Ik zeg B Ik zeg ja Ik zeg nee Ik zeg hoog Ik zeg laag Ik zeg gister Ik vandaag Ik zeg wit Ik zeg zwart Ik zeg zacht Ik zeg hard Ik zeg wel Ik.
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Sjabloon Opdracht 2 Naam: Klas:. Plaats hier de foto Naam: Voornaam: Functie: Geboren op: Geboren te: Overleden op: Overleden te:
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Op een warm strand, Vlak bij een groot oerwoud, kwamen vijf krokodilletjes uit hun ei.
CanDo Coaching.
WERKWOORDSPELLING Hoe doe je dat ?.
Schrijven met een strategie
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Een christen = een allochtoon  Het land verschiet van kleur  Van wie is het land?  Wij horen hier niet.
Vechten met God Een heel gek verhaal…
Hoe gaat het verder na Bethel?
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Wanneer was de Slavernij?
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
4 VWO / HAVO Laagland, Module 4.
ZIJ GELOOFT IN MIJ Aangeboden door ANDRE HAZES ZIJ GELOOFT IN MIJ.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Vogels fluiten 9/04/2017 9:56.
De Maya’s zeggen over Alexander: Hij bezit diepe wijsheid en gezond verstand. Is een goed leider en beschermer van zijn gemeenschap.
Literaire bouwstenen 1 Vertelperspectief.
Dictee les 4.2 succes.
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
tegenwoordige tijd en verleden tijd
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
De theorie achter de verhalen
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Literaire bouwstenen Vertelperspectief.
Van tijd tot tijd Begrijpend lezen.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
Naam: 1 Werkwoord: Type je naam in het vak en druk op de play knop Beantwoord de vragen en kijk hoeveel je er goed had succes.
Sinterklaastijd Hoe voel jij je dan?. Wat gaan we doen? Je ziet zo een foto van iemand bij Sinterklaas. Kijk goed naar het gezicht. Kijk goed naar het.
Verschillende delen 1 Korintiërs 12:14-20 Opdracht:
Bouwen Matteüs 7: Jezus zei: “Luister naar mijn woorden en doe wat ik vraag. Dan lijk je op een verstandige man, die zijn huis bouwt op stevige.
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Bellen tekenen Handelingen 2:1-2
Effect van vertelstandpunt, tijd
1.
Mozaïek Opdracht: Lees de Bijbeltekst hierboven.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Natuurles groep 4 deel I Champignons in de klas.
Groepje: Samy, Ishan, Arik en Harsimran
Thema Zintuigen.
volgende bladzijde terug
De schrijver mee op reis
Leesanalyse en schrijfopdracht
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
volgende bladzijde terug
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Lesbrief 2 Schrijf wat je ziet.

Doel van de opdracht: Leer hoe je een verhaal kleur kan geven. Schrijf wat je ziet Opdracht: schrijf een verzonnen stukje bij een foto alsof het bij de foto hoort. Doel van de opdracht: Leer hoe je een verhaal kleur kan geven. Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Vertelvormen Ik-vorm Hij- of zij-vorm Alwetende verteller Schrijf wat je ziet Vertelvormen Ik-vorm Jij bent de verteller van het verhaal. Hij- of zij-vorm Je vertelt het verhaal vanuit een personage. Alwetende verteller Je vertelt wat er gebeurt in het verhaal. Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Oefening 1 Schrijf wat je ziet Beantwoord de volgende vragen bij deze foto en schrijf het eerste op wat in je opkomt. Vraag 1: Welke geluiden hoor je op de foto? Bijv. Hard, ritmisch, snel, zacht of misschien wel tak, tschjak, wush. Vraag 2: Wat voor gevoel geeft je de foto? Bijv. Warm, koud, vrolijk, sterk, droeving, spannend of misschien wel saai. Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Oefening 2 Schrijf wat je ziet Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht Beantwoord de volgende vragen. Schrijf het eerste op wat in je opkomt. Vraag 1: Wie ben jij in de foto? Vraag 2: Wat gebeurt er, wat maak je mee? Vraag 3: Wat doe je op de foto? Vraag 4: Hoe voel je je? Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Oefening 3 Schrijf wat je ziet Beantwoord de volgende vragen bij deze foto en schrijf het eerste op wat in je opkomt. Vraag 1: Hoe ruikt het op deze foto? Vraag 2: Waar ben je op deze foto? Vraag 3: Hoe smaakt de foto? Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Schrijf een tekst van 250 woorden die bij de foto hoort. Schrijf wat je ziet Schrijfordracht Schrijf een tekst van 250 woorden die bij de foto hoort. Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht

Schrijfordracht Schrijf wat je ziet Schrijf hier je tekst. Vertelvormen Oefening Schrijfopdracht