Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digital Playground Programma workshop 4 april
Advertisements

22 november 2006Craftworld congres Craftworld The art of Television & Gaming Lessons Learned Freek van ‘t Ooster, iMMovator Cross Media Network.
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Minecraft.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Thema: Zelfreflectie Concept: “Kijk eens meer in de spiegel” Onderzoek: Beter uiten in een productie Eigen visuele opdracht.
12 juni 2010 Door Bart Bongers en Alex Bossers
Definieer het maar ruimtelijke interfaces Inhoud met als doel Definitie interface + ruimtelijkheid Eye tracking Motion capture and analysis Haptic.
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Samenvatting Book of lenses
Introduction to gamedesign In 15 minutes (or more)
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.
Game Architectuur Case. Game Architectuur Case - Requirements Hardware  het spel moet op een PC draaien met verschillende hardware; Input  het spel.
Gears of war alternatief Rts & 3rd person shooter PEGI 12+
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Joris van Leeuwen GDD-B USAT1 ADP – Karel Millenaar
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Voorbereiding post 3 Even schrikken Groep 7-8.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Bibliotheek.nl De virtuele openbare bibliotheek van Nederland: –Collectie (content) –Catalogus (zoekmachine) –Huisvesting (“look and feel”) –Inlichtingenbureau.
Liesbeth Van Raemdonck
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
FAR CRY 3GAMING “speel een game uit de top 100 een aantal uur”
Case 1.3 Roland T. & Anouchka S..   Running Game, Platformgame  Inspiratie: Ninja run, Jak & Daxter, … Thema.
LAGOONIA
Samenvatting hoofdstuk 17&18
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
{.  De game  Feitjes  Eigen ervaring  Conclusie Wat is de succesfactor van World Of Warcraft?
Meer ll’n kiezen voor het werken in de techniek in friesland
Trogdor The burninator Ruben Middel Raymond Siudak.
Waar wil ik staan? Hans van Driel
Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.
Moonbounce project JOTA 2011 en CAMRAS PC-klok accuraat.
Bindingen Waterstof H : H Natriumchloride Na+ Cl- Na+ :Cl Waterstofchloride δ + δ - H : Cl atoombinding ionbinding polaire atoombinding dipoolmolecuul.
GAMEDESIGN MARIJKE JANSEN 1GA1. Players  Makkelijk te begrijpen: weinig uitleg nodig  Makkelijk om te spelen  Daarom doelgroep kinderen 6 t/m 10 en.
Game development. Inhoud Inhoudsopgaven Wat is gamedevelopment? Proces gamedevelopment Welke beroepen vallen onder gamedevelopment? Wat is de toekomst.
Unieke punten Personal Story Dynamic World Visuals World vs World Free 2 Play.
ROEL LAFEBER SANDER MAGER CE2A Call of Duty Modern Warfare 3.
Methods of Development #2: Logistiek. Conceptfase Pre-productiefase Productiefase Post-productiefase.
Presentatie Nick Visser, Steve Zonneveld, Jeffrey Beckers, Desirée van den Berk & Christel Wortman.
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Pitch Sell it Mobiele escape room Team 17.
Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen.
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
1 KPN Mobiel – Introductie Repository Object Browser & Designer 10 Designer 10g & Repository Object Browser Maandag 28 februari 2005 Lucas Jellema (AMIS)
Communicatie & Multimedia Design Janke Broeksma, Sabrina van der Sloot & Anne Heijkoop.
Je sectorwerkstuk presenteren
WELKOM. ONS TEAM Yoreh Schipper Freek Murk Lars Swemmer Tadek de Ruijter.
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
VISUALISATIE Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Energie van eigen dak Techniek
Activision gamer Favoriete game: Guitar Hero
SCENARIO ROSS WALKER “To make a great film you need three things: the script, the script, and the script.”  — Alfred Hitchcock 1.
Overleven in de mediacratie, campagnes in de 21e eeuw
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Unieke punten Personal Story Dynamic World Visuals World vs World
Energie van eigen dak 1.0 Techniek
Energie van eigen dak 1.0 Techniek
Death by Scrabble Britisch short story by Charlie Fish.
Luisteren naar de stilte
“Van Rotterdamse student naar Tuinbouw manager.”
Art & Design Productvormgeving.
Transcript van de presentatie:

Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan

Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels

GAME OVERVIEW

Game Overview: Concept • Psychologische survival horror • Nyctofobie • Overleven • Puzzels • Inspiratie – Silent Hill, Fatal Frame – Shutter Island, Pan's Labyrinth

Game Overview: Key Features • Open wereld • Dag-nacht cyclus • Film noir vertelstijl (voice over) • Hartslag als healthbar • Puzzels • Semi-lineaire gameplay • Hallucinaties, psychose • Hartaanval (sterven van schrik)

GAMEPLAY

Gameplay: General • Objectives – Voorbereiding op de nacht – Mysterie oplossen – Cutscene – Puzzels • Duisternis vermijden – Hallucinaties – Nachtmerries – Hartslag stabiel houden

Gameplay: Puzzels • Interessant en uitdagend • Bovennatuurlijke elementen • Voorbeeld – Obstakel basement level

LOOK & FEEL

Look & Feel: Graphics • Fantastisch realisme • Dag-nacht cyclus

Look & Feel: Sound • Overdag rustig (beetje sinister) • ‘s Nachts steeds griezeliger

Look & Feel: Sound • Overdag rustig (beetje sinister) • ‘s Nachts steeds griezeliger

SETTING, STORY AND CHARACTERS

Setting, story and characters: Setting • Sunrise Creek – Typisch klein, afgelegen – Spookstad – Poorten van de hel

Setting, story and characters: Story • Verhaal (kort) – Ontwaken – Ontsnappen – Mysterie ontrafelen – Overleven... • Meerdere mogelijke eindes

Setting, story and characters: Characters • Main character: Sam Moore • Sidekick: Jack • Antagonist: Robert Saxon

LEVELS

Levels: Game World • Free roam

Levels: Level Structure • Lineair – Mogelijkheid om terug te gaan • Puzzels oplossen • Obstakels overwinnen

Levels: Tutorial Level • Level Summary – Objective: Zoek uit wat er aan de hand is – Props: Elektriciteitskast – Items: Zaklamp – Puzzels: geen

Levels: Tutorial Level

Levels: Hospital Basement Level • Level Summary – Objective: Zet de generator aan – Props: Generator, control panel (verbrandingsoven), emmer water – Items: Mes – Puzzels: Cell block puzzel, Furnace room puzzel

Levels: Hospital Basement Level

Bedankt voor de aandacht! Vragen?