Ervaringen van een BPOS Partner T-BENCH Danny Otten
T-BENCH • System Integrator – Focus op Total Cost of Ownership & Strategy Consulting – Reference Architectures – Integratie van Cloud Services • Microsoft Gold en Cloud Accelerate Partner • BPOS sales vanaf 1 Februari 2010 – Technologie met Service Level Agreements – TCO efficiente oplossing – Differentiëren in de ICT markt – Klantenbinding • Doelgroep SMB markt • BPOS klanten vanaf 10 tot 500 gebruikers
Klanten IT situatie • Management overtuigd van of interesse in Cloud Services • Migratieproject gepland of uitdaging op gebied van planning • Tekort aan ICT resources Waar komen BPOS klanten vandaan? • 75% bestaande klanten • 40% nieuwe klanten Hoe nieuwe klanten aantrekken? • Reference selling – proud to be in the cloud • Callout & events – traditionele sales trajecten 3
Exchange 2007 BPO Suite Maximale beschikbaarheid Minder beheerskosten • Freight Forwarder - Antwerpen • KMO – 15 medewerkers • bedrijfskritisch • Interne communicatie – travel • Aanvragen klanten via
Voornaamste Argumenten • Maximale beschikbaarheid • Minder beheerskosten voor platform • Opgedreven betrouwbaarheid (beveiliging, back-ups) • Nieuwe functionaliteit (SharePoint, Communicator) • Beheer BlackBerry smartphones eenvoudiger Voornaamste Argumenten • Maximale beschikbaarheid • Minder beheerskosten voor platform • Opgedreven betrouwbaarheid (beveiliging, back-ups) • Nieuwe functionaliteit (SharePoint, Communicator) • Beheer BlackBerry smartphones eenvoudiger Inkomsten – 3 jaar • Fee: (15+5)*8,52€*12*0,18 = 368,06€ j1 (122,69€ j2 & j3) • Implementatie/migratie : 4.300,00€ ,00€ • Support: first line BPOS support 2.100,00€ • SharePoint Development 4.900,00€ • Totaal inkomsten op 3 jaar ,44€ Inkomsten – 3 jaar • Fee: (15+5)*8,52€*12*0,18 = 368,06€ j1 (122,69€ j2 & j3) • Implementatie/migratie : 4.300,00€ ,00€ • Support: first line BPOS support 2.100,00€ • SharePoint Development 4.900,00€ • Totaal inkomsten op 3 jaar ,44€
Eigen Exchange 2003 serverExchange Online ICT team minder belast Minder CAPEX • Security - Guarding, Technologies, Services, Consulting, Logistics • KMO (280 medewerkers) • Nood aan technology upgrade en tijdsdruk wegens verhuis
Voornaamste Argumenten • ICT team minder belast • Minder CAPEX – OPEX model • Maximale beschikbaarheid • Opgedreven betrouwbaarheid (beveiliging, back-ups) • Veel remote medewerkers Voornaamste Argumenten • ICT team minder belast • Minder CAPEX – OPEX model • Maximale beschikbaarheid • Opgedreven betrouwbaarheid (beveiliging, back-ups) • Veel remote medewerkers Inkomsten • Fee: 280*4,26€*12*0,18 = 2.576,45€ jaar 1 (858,82€ jaar 2 & 3) • Implementatie/migratie : ,00€ ,00€ • SharePoint Development ,00€ • Totaal inkomsten op 3 jaar ,08€ • Upselling : AD redesign, WIN7 rollout, DC refresh Inkomsten • Fee: 280*4,26€*12*0,18 = 2.576,45€ jaar 1 (858,82€ jaar 2 & 3) • Implementatie/migratie : ,00€ ,00€ • SharePoint Development ,00€ • Totaal inkomsten op 3 jaar ,08€ • Upselling : AD redesign, WIN7 rollout, DC refresh
Conclusies • Omzet Microsoft Cloud Services – Totale omzet vergelijkbaar of groter dan traditionele SI – Klantenbinding groot – Upselling mogelijk • Sales traject – Financiële insteek – Communicatie & planning belangrijk in voorstel – Proof of Concept • Dienstenaanbod aanpassen – Cloud Services integreren in portfolio – Diensten bouwen rond Cloud Services
Tips & Tricks • Investeer in een BPOS toolkit • Evalueer 3rd party oplossingen • Proof of Concept & demo eigen omgeving • Praat met de juiste mensen • Start small – think big • Er bestaat meer dan Microsoft Cloud Services...
Q&A