Graduate School of Social Sciences

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Update on EduStandard: public-private platform in Dutch education Henk Nijstad, Kennisnet / november 2013.
Advertisements

Kwalificaties op EQF niveau 5
World Sustainability Fund a new tipping point SIP – Workout: The World we need.
JOINT MASTER DEGREES 22 Januari 2014 Maria Madalena Pereira Nuffic.
“Global Change” in het Wageningse Onderwijs
Media4us. Partners Media4us Sponsors Doelen  Verbeteren van de beeldvorming over immigratie en integratie  Zichtbaar maken van de integratie- inspanningen.
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Windows app-ontwikkeling Jan Hummelman i&i Conferentie 2012.
1 Co-Design at Chess-iT Guus Bosman. 2 Afstuderen bij Chess Net.Footworks tot augustus 2003 Afstuderen augustus 2003 tot maart 2004 Chess full-time vanaf.
Hoogwaardig internet voor hoger onderwijs en onderzoek Amsterdam, 23 November 2005 Walter van Dijk SURFnet Development of LCPM decision-making models and.
Notebooks in het onderwijs 15 februari 2008 Duco Bannink & Chris Breuer Gebruik notebooks bij Governance of European Social Policies.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
Challenge the future Delft University of Technology In het donker zijn alle katten grijs Sylvia Walsarie Wolff Msc.
Open Access en de universiteit IQ healthcare Bart Staal.
Vrije Universiteit amsterdam Voorlichting minoren Business Analytics 8 mei 2012.
Voorziening levensonderhoud Religieuze Instituten Paul Op Heij ‘s-Hertogenbosch, 25 september 2013 The future depends on what you do today.
Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
Plus proche, pour aller plus loin dans LA VIE ACTIVE Dichterbij, om nog verder te gaan in HET ACTIEVE LEVEN WELCOME TO BRUSSELS Diverse partnerships: a.
HIV, work and stigma 2013, Kerkrade Ronald A.M. Brands LLM Policy officer on Social and Legal advocacy.
Pharos Academische Werkplaats Migranten en Gezondheid Over de c ommunicatie tussen artsen en migrantenpatienten 23 mei 2013.
F LLL EX LL FLLLEX Radar A self-asessment instrument for Lifelong Learning in profession oriented Higher Education Margriet de Jong Irène Hermans Klaas.
Celebrating love Sexual education at school in The Netherlands.
SCENARIO BASED PRODUCT DESIGN
Ernst van den Ende, Algemeen Directeur Plant Sciences Group
MFF © European Commission 11 Het Meerjarig Financieel Kader Een budget voor Europa 2020.
26 mei 2009 INTERVISIE IInternationalisering. 26 mei 2009 Intervisie op verplaatsing - Internationalisering 2 Programma 1. Verwelkoming 2. Inleiding 3.
Investing in your future - Crossborder cooperation programme Part-financed by European Union - European Regional Development Fund BE_Dignity-in-Care.
“Drawing your Mobility Map” (cf. A. Gohard-Radenkovic) Meertalige competencies & interculturele mediation Utrecht 2010 M-C. Kok Escalle.
In samenwerking met het Europees Sociaal Fonds en het Hefboomkrediet The role of APEL in career coaching and competence management Competence navigation.
Bert van Werkhoven ICT in Horizon 2020, 8 januari 2014
Voorlichting Internationaal Semester HTI en IS Anita GerarduInternational Office september2011.
Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Kennis 2 Maken 30 september 2004.
Computer Science Bachelor Graduation Project November 15, 2007, UOCG Jacqueline van Kruiningen
SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT SEFOTECH.NUT An Erasmus Mundus master.
Microsoft Partner Programma
UNIVERSITEIT TWENTE. INHOUD  Historie  Profiel  Organisatiestructuur  Onderwijs  Feiten & cijfers  samenwerken Voettekst: aanpassen.
ONDERWIJS Voettekst: aanpassen via Beeld (Office 2003 of eerder) of Invoegen (Office 2007 of later), vervolgens 'Koptekst en voettekst'
NIKHEF. Sciencepark Amsterdam NIKHEF NIKHEF board FOM, RU, UU, UvA, VU Scientific Advisory Committee (SAC) Directorate Scientific council (WAR) Communication.
District Rotary Foundation Seminar WORKSHOP The Rotary Foundation – D1560 Henk Valkhof The Rotary Foundation – TRF Nunspeet 16 november 2013.
South and Southeast Asian Studies Semester Abroad 2013.
Detecteren en Bevorderen van Adaptive Expertise bij Studenten Wilfred van Dellen University College Maastricht Brief introduction: tell the audience.
Bedrijfsspecifieke extensies Standaard Rekeningschema
De bijdrage van de eerste lijn aan kwaliteit en betaalbaarheid van gezondheidszorgsystemen de resultaten van een Europees onderzoek Dr. Dionne Sofia Kringos.
D-LUCEA Database of the Longitudinal Utrecht Collection of English Accents Hugo QuenéRosemary Orr UiL OTSUCU Universiteit Utrecht CLARIN-NL Call 3 Kickoff.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
Voorlichting Internationaal Semester HTI en T&P Anita GerarduInternational Office Februari 2010.
Comparative Education Contextualiseren van onderwijsvernieuwing.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
Towards an implementation of Ethnographic Monitoring Jef van der Aa, Jan Blommaert & Massimiliano Spotti Babylon / Dept. of Culture Studies Faculty of.
Dutch ELP-project Development of Dutch ELP-project since last meeting 25 September 2004 Graz/Österreich.
Debye Instituut for Nanomaterial Science (P) Afdeling Nanophotonics - zonnecellen, nanomaterialen (Schropp) - ultrasnelle processen (Dijkhuis/Krol) - Bose-Einstein.
Ted Nelson (1937- ) A file structure for the Complex, the changing, and the Interdeterminate.
Ontbijtsessie 2 juli 2014 Kwaliteitsverbeteringen in Infra Projecten.
HR Strategy for Researchers EWI – 12 oktober 2010 Yves Soen – Human Resources Manager.
EML en IMS Learning Design
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
Major/minor Kwantitatieve methoden (HIR) Predoctoraal traject (HIR) Minor Business Research (TEW/MBE) maart 2014.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
BEST BRUSSELS Presentatie FACIR: 09 Oktober 2014.
Ecce ama! Is een EQUAL project van ESF: bijdragen tot de ontwikkeling van de werkgelegenheid door het bevorderen van inzetbaarheid, ondernemerschap, aanpasbaarheid.
WISKUNDIG MODELLEREN KUNST OF KUNDE? 11 november 2009 Jaap Praagman CQM.
Training Artists for Innovation (TAFI) TAFI is een Europees project waarin we een Europees raamwerk ontwikkelen voor wat kunstenaars moeten kunnen om.
Sharing best practices By Exar - Reinbouwgroep 28 november 2014 Peter Reinders.
Gifted and Talented Deer /Mt. Judea 2019.
Two Year Pathway Initiative Hagerstown Community College ADN Program
Transcript van de presentatie:

Graduate School of Social Sciences Erasmus Mundus Joint European Master in International Migration and Social Cohesion MISOCO

Programma Introductie MISOCO Relevantie Structuur en implementatie Consortium management Impact en disseminatie Do’s & Don’ts Graduate School of Social Sciences

MISOCO programma Thema: internationale migratie & sociale cohesie Twee-jarig programma/ 120 ECTS 30 ECTS scriptie Mobiliteit naar 3 Europese landen Aanvraag 2009, begonnen in 2010 30 alumni 38 studenten Graduate School of Social Sciences

MISOCO Consortium University of Amsterdam - coordinator University of Deusto (Bilbao, Spanje) University College Dublin (Ierland) University of Latvia (Riga, Letland) University of Osnabrück (Duitsland) York University (Canada) Moldova State University (Chișinău, Moldavie) Universidad Antonio Ruiz de Montoya (Peru) IMISCOE Research Network Graduate School of Social Sciences

MISOCO Jaar 1 Theorie & Methoden Semester 1 – theorie Universiteit van Amsterdam Semester 2 - methoden Universidad de Deusto Dynamics of International Migration and Immigration Integration Sociological Perspectives Winter School: Methods Keuzevak migratie studies Introduction to Immigration Research or Internship Research Methodology: Quantitative and Qualitative Methods Diversity management: Integration Policies and intervention fields Graduate School of Social Sciences

MISOCO Jaar 2 - Specialisatie University of Latvia University of Osnabrueck University College Dublin Regional Minorities and Social Cohesion Ethnic Minorities Diaspora and Identity Migration and Integration Regimes Institutional Structures and Migration Interdisciplinary Perspectives on Migration Race, Ethnicity and Cultural Identity Discrimination Identity and Culture Graduate School of Social Sciences

Scriptie onderwerpen WHY NOW? ANALYSIS OF THE FORMATION OF DIASPORA POLICY OF LATVIA Strange Encounters with ‘Victims of Trafficking’ How Italian women employed in the civic sector meet migrant women in order to help them. Factors that influence spatial distribution of immigrants: the case of Romanians and Moroccans in Italy Secrecy, Subordination and the inconsistent implementation of international human rights obligations: unpacking the unknowability of LGBT asylum claims in 'modern 'Ireland’ Migrants Integration in Developing Societies:Integrating Burundi and Somali Refugees in Tanzania; a parallel model between the two THE DEVELOPMENT OF ASYLUM POLICY IN BRAZIL: AN ANALYSIS OF NGO PARTICIPATION Graduate School of Social Sciences

Achtergrond MISOCO Ontwikkeld door Training Committee IMISCOE & Universidad de Deusto 1e aanvraag (2007) afgewezen: te West Europees profiel 2e aanvraag (2009) toegekend. Herschreven voorstel 2007 met Oost-Europese coordinator Graduate School of Social Sciences

Relevantie “Study migration while migrating” Opleiden onderzoekers met een Europees profiel: meer-talig, multi-cultureel & interdisciplinair Academisch staf betrokken in internationaal onderzoek Academische & beleidsnetwerken als associated partners Instellingen hebben ervaring met Bologna proces Hoogwaardige opleiding – 90% alumni heeft baan of PhD positie Graduate School of Social Sciences

Relevantie MISOCO Leerdoelen: knowledge developed of current theories and debates in Migration Studies theoretical and empirical understanding of one or more sub-fields within Migration Studies knowledge of a range of advanced social science research methods and techniques independent ability developed to apply the above theoretical and methodological understanding to the design and conduct of sociological/social sciences research and to report on the findings in a scholarly fashion to devise policy with respect to societal or organisational issues English proficiency at an academic level Graduate School of Social Sciences

Relevantie Employability 30 alumni: 90% alumni heeft baan binnen migratie/sociologie (beleidsmedewerker, NGO project coordinator, docent) 25 % betaalde PhD positie Skills genoemd door studenten Mobiliteit: flexibiliteit, aanpassingsvermogen, interculturele competenties Academische (onderzoeks-)training Beleidsrelevantie MISOCO Graduate School of Social Sciences

Relevantie Onder Erasmus+ (vanaf 2015) Zomer programma (tussen 1e en 2e jaar) Academische orientatie Koç University: PhD summer school (5ECTS) & Publishable Paper (10 ECTS) Professionele orientatie: Stage (2 - 3 maanden) bij NGO (10-15 ECTS) Global Agenda Council on Migration of the World Economic Forum, Metropolis, IOM, International Metropolis, UNESCO, UNHCR Graduate School of Social Sciences

Structuur en implementatie Curriculum: samenhangend programma en duidelijk profiel per partner eigen aanbod per partner (geen overlap) goede semester aansluiting scriptie seminar Accreditatie: joint programma maar multiple degrees drie diplomas met eigen supplement Joint Diploma Supplement Nederlandse procedure duur, lang en ingewikkeld Graduate School of Social Sciences

Structuur en implementatie Kwaliteitsbewaking Institutioneel: cursus/docent evaluaties per semester Let op: vertrouwelijkheid, taal, lokaal formaat evaluatie, vaak niet alleen EM studenten in evaluatie. Tip: maak afspraken over 5 cursus evaluatiepunten die alle partners moeten meten Consortium: semester/eind evaluatie Student kan vergelijken per mobiliteit. Evaluatie zowel inhoudelijk als organisatorisch. External Advisory Board Minimaal 1 keer per jaar bijeen. Geeft ook advies over sustainability. Graduate School of Social Sciences

Structuur en implementatie Ondersteuning naar studenten en staff Joint master thesis guidelines Joint diploma supplement met joint grading scheme Harde deadlines voor studenten en instellingen (uitwisselen cijferlijsten, betalingen, verslagen) Verplichte EM verzekering Gebruik lokale diensten! – international offices, visa services, huisvesting, admissions officers Tip: bij elke partner 1 contact persoon voor niet-academische zaken (visa, huisvesting, inschrijving, cijferlijsten) Graduate School of Social Sciences

Consortium management Coordinator Jan Rath (UvA) Ondersteuning door Programme Manager Taak: academische coordinatie, eindverantwoordelijke kwaliteit programma Programme Manager Emilie van Tol (UvA) Taak: project coordinatie. Financiën, disseminatie, evaluaties, coordinatie consortium meetings, project verslaglegging. Consortium Board of Management (alle Europese partners) Taak: studenten & scholar selectie, academisch inhoud programma, lokale kwaliteitsbewaking, examenregelementen, disseminatie & marketingsbeleid 2 fysieke bijeenkomsten, 4 video conferenties per jaar. Student Representative (1 a 2 per cohort) Taak: Liason tussen studenten & coordinator/programma manager Graduate School of Social Sciences

Studenten profiel & aanmelding Bachelor’s degree in Sociology or a discipline closely related to the programme 60 EC in sociological theory and social sciences research methodology Quality of educational and professional background, experience in migration issues, multicultural sensitivity, linguistic abilities Minimum grade average (B ECTS system, 3.5 American system, 2:1 British system) Minimum IELTS score 7.0 15 December 2013 23:59CET for scholarships. Bachelor’s degree required! 15 April 2014 for self-financed students Online application form (voor alle partners toegangelijk!) Graduate School of Social Sciences

Studentenselectie Toelaatbaarheid toets door programma manager & admissions office GSSS (evt. Nuffic diploma diensten) - taal toets, opleiding, GPA, compleet Toelaatbaarheidtoets door coordinator - opleiding & GPA (vooral voor twijfelgevallen) Ranking door Consortium Board leden - ranking op opleiding, GPA, en achtergrond. - fysieke bijeenkomst met discussie om eindranking vast te stellen. 4. Final ranking doorgeven aan EACEA Graduate School of Social Sciences

Financiën Collegegeld inkomsten Non-EU students: 6,000 € per jaar Collegegeld inkomsten verdeeld per partner per geleverde ECTS onderwijs en met EU-indexering per partner. Coordinatiekosten bijdrage EACEA 30,000 € per cohort. Beheerd door coordinator. 50% consortium meetings, 15% marketing & OL, 35% programma coordinatie Institutionele bijdrage is 75%! Studentgebondenkosten & onderwijs/docenturen Overige coordinatiekosten Graduate School of Social Sciences

Financieen Graduate School of Social Sciences

Impact en disseminatie Institutionele impact internationalisering master onderwijs betere samenwerking met andere afdelingen binnen instituut onderzoekssamenwerking verbreding onderwerp migratie (minder Euro-centristisch) Bredere impact PhD studenten onderzoekssamenwerking met scholars en hun instituten Graduate School of Social Sciences

Impact en disseminatie www.misoco.org: Promotie materiaal – folders & posters. Email list servers van relevante netwerken: IMISCOE RN, maar ook Metropolis, IOM, INTEGRIM Zoekmachines: masterportal.eu etc Ambassades (via Deusto) Voorlichting bij de partner universiteiten Facebook pagina: https://www.facebook.com/groups/170876109637075/ Mobilisatie voormalige studenten en scholars Graduate School of Social Sciences

Sustainability Self-funded studenten (aantal gaat langzaam omhoog) Moeilijk andere directe inkomsten te verwerven voor beurzen/ programma kosten. Onze master bevindt zich in de publieke sector. Indirecte inkomsten - bijdrage aan scholar visits door andere instituten of projecten - gratis studentenlidmaatschap en conferentie toegang IMISCOE RN - stage kosten gedragen door associated partners of externen Graduate School of Social Sciences

DO & DONT’s DO Betrek je ondersteunende personeel in de ontwikkeling van je aanvraag Maak gebruik van bestaande diensten indien mogelijk Lees heel goed de kleine lettertjes Doe wat water bij de wijn… iedereen moet inschikken DON’T Ga niet in zee met geheel onbekende partners Verwacht niet winst te maken. Het kost geld, tijd & inspanning. Graduate School of Social Sciences

www.misoco.org misoco@uva.nl Graduate School of Social Sciences