VVE-bestandsopname De resultaten van VVE: - de eindresultaten - de leerwinst Toelichting aan de hand van de (fictieve) gemeente Oranjestad.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
KWALITEITSZORG november 2012
Gebruik LOVS bij het opbrengstgericht werken
Prestatiemonitor 2009 Steenwijkerland. Prestatiemonitor 2009 in opdracht van.
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
5. Toetsen en doelen Waarom, wat & hoe? Cito uitgelicht
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Duurzaamheid en kosten
22 april 2009 Cijferboeken Cultuur, Jeugd en Sport Opmaak cijferboeken en website.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Het Management Informatie Portaal
Inkomen les t/m Begrippen Duurzame ontwikkeling In behoeften van mensen voorzien op een manier, die ook goed is voor toekomstige generaties.
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
 Aantal verzonden vragenformulieren: 892 stuks  Aantal vragenformulieren retour: 100 stuks  Respons: 11,21% ENQUÊTE DUURZAME MONUMENTEN.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Elke 7 seconden een nieuw getal
Nationale Rekendagen 19 maart 2010
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Meten BMI Dat is in de veilige zone, want de BMI zit tussen 18,5 en 25
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Diagnostische toetsen voor het MBO
VVE: een doorgaande lijn?
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
SCHAKELEN TUSSEN 2 & 3 EEN OPDRACHT MAAR VOORAL EEN UITDAGING.
1 Toetsen en beoordelen Biologische kwaliteitselementen Workshop toetsen en beoordelen 29 november 2007 Reinder Torenbeek.
de denk- en werkwijze voor passend onderwijs
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject.
Goed Bestuur bij schoolbesturen Primair Onderwijs Dr Edith Hooge Lector ‘School en Omgeving in de grote stad’ Hogeschool van Amsterdam
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
A H M F K EB C x 89 Sigarenbox : Afwenden bij M en K,over- zijde H en F splitsen. Daarna dames rechts.
C op de rechterhand M F het binnenste peloton buigt af en rijdt een volte op de andere hand. telkens een.
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
A H M F K EB C x 92 Galop Binnenruiters grote volte bij A en C -partnerruil- Volgende korte zijde in.
VJV – De bestuursjurist tussen hamer en aambeeld?
Opgave 47 a opp beeld = 8 · opp origineel dus k = √8. lengte vergroting = √8 · 15 ≈ 42,4 cm breedte vergroting = √8 · 10 ≈ 28,3 cm b opp beeld = 12 · opp.
Enquête.
Op reis naar een dierentuin
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Voor- en Vroegschoolse Educatie: Probleem-analyse, oplossingsstrategieën en effectiviteit P.P.M. Leseman © Pedagogiek in Beeld Hoofdstuk 23.
In opdracht van NOC*NSF
Compter en français (tellen in het Frans)
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
welke hoef je niet te leren?
Gemaakt door Sophie & Dide
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Doorlopende leerlijnen PCOU
Transcript van de presentatie:

VVE-bestandsopname De resultaten van VVE: - de eindresultaten - de leerwinst Toelichting aan de hand van de (fictieve) gemeente Oranjestad

Kwaliteit van de beschikbare gegevens? Vraag 1a: Geschikte toetsen en/of observatie-instrumenten om de kwaliteit van VVE te meten?  Taal voor kleuters en Ordenen? Vraag 1b: Toetsen en/of observatie-instrumenten op de juiste manier gebruikt (afnamemoment, -condities, e.d.) ? Vraag 1c: Gegevens van voldoende kinderen? - 1c1: Persoonsgegevens (naam, ll-gew, VE-historie e.d.) - 1c2: Toets/observatie-gegevens

Kwaliteit van de beschikbare gegevens? Vraag 1c1: Gegevens van voldoende kinderen ? Persoonsgegevens (naam, ll-gew, VE-historie e.d.) Naam school Brin% gew- lln Aantal lln in groep 1-4 Beschikbare gegevens VE-hist bekend? Enz. Xxxxxx16YD71%7878=100%88% Yyyyyy16YT56%5656=100%100% Zzzzzz17DL51%13398=70%70% Aaaaa11DT37%10260=57%57% Bbbbb19NY24%5578=100%90% Ccccc19NF19%10878=100%100% Enz.

Voldoende toetsgegevens beschikbaar? Vraag 1c2: Toetsgegevens van voldoende kinderen ? BrinAantal lln in groep 1-4 TvK M1 TvK E1 TvK M2 TvK E2 Ordenen enz. 16YD7859=76%61=78%52=67%40=51%Enz. 16YT DL DT10251=50%49=49%60=61%20=20% 19NY5555=100% 19NF10898=92% 80=89% Enz.

VVE-resultaten op gemeenteniveau Vraag 2.1: De leerresultaten van VVE: eindresultaat en leerwinst. In dit geval Taal voor Kleuters (ook voor Ordenen: vraag 2.2) Vraag 2.3 Onderscheid tussen DG + VE, DG – VE, en NDG Te weinig gegevens …. + +

VVE-resultaten op schoolniveau Vraag 3: Wat zijn de VVE-leerresultaten, uitgesplitst per school ? Onderscheid in ‘soorten’ resultaten a.Eindresultaat én leerwinst positief (12JK, 14AG, 18RD) b.Gemiddeld eindniveau maar grote leerwinst (16EE) c.Niet bovenmatig goed of slecht (15VT) d.Eindresultaat én leerwinst negatief (16LE) e.Gemengd beeld

VVE-resultaten op leerlingniveau Vraag 4: Wat zijn de VVE-leerresultaten, uitgesplitst per leerling ?

Risicokinderen Vraag 5: Wie zijn de risicokinderen?

Aanpak op gemeentelijk niveau 1.Kunnen deze gegevens aangevuld worden (m.n. tabel 4) Wat komt er dan uit? 2.Afspraken maken op stadsniveau - Keuze voor toetsen en/of observatie-instrumenten (voor- en/of vroegschool) - Normering - Toetskalender 3.Op stedelijk niveau: IB-ers actief betrekken DaVVE (Data analyse VVE) gebruiken:  Eenvoudige, ook geautomatiseerde invoer van gegevens  Standaard VVE-analyses uitvoeren, allerlei selectiemogelijkheden