 Doel, opzet en werkwijze  Bronnen  Physiologus (ca. 200)  Het bestiarium van Aberdeen  Bartholomaeus Anglicus (ca. 1190- 1272): De proprietatibus.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstellen van en redeneren over kennis
Advertisements

De stad Petra in Jordanie Een van de zeven wereldwonderen!
1. Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Herinneringen Een knikker, een bal en een step wat hadden we toen een reuze pret Nu verlangt men enkel nog internet.
Herinneringen ( Wim Sonneveld ) Een knikker, een bal en een step wat hadden we toen een reuze pret Nu verlangt men enkel nog internet.
De integratie van Lichaam, intellect, ziel en geest
GEMAAKT DOOR THOMAS EN JARNO
Welk dier is niet familie van de dolfijn?
Vertaald uit het SpaansFreddy Storm 01/2010 De metro van Stockholm wordt beschouwd als “de grootste kunstgalerij ter wereld". Er zijn 3 hoofdlijnen:
Begeleiden van het B-leerproces
Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Canadese dieren.
1. Tolkproces 2. Taak doofblindentolkbegeleider 3. Beschrijven 4. Samenvatten 5. Grenzen 6. Probleem in België.
Begeleid werken… tussen welzijn en werken
Speciale dieren.
De eerste fasen van de semiotische evolutie van cultuur
Pen en Vriend België vs Zuid-Afrika
d Tijd van jagers en boeren e tijd van Tijd van jagers en boeren – 9
De leeuw Door Tessa en Jolien.
Herinneringen Door Karin Reitzmann Gemaakt door Borriquito.
Wat is theater -verbeelde handeling -fictieve tijd en plaats -één of meer toeschouwers.
Landbouwbreed Floracollege.
Ademhaling en Verbranding
Historische Vaardigheden: Vragen en Bronnen
KIES HET GOEDE ANTWOORD!!!
Burgerlijke letterkunde
De beschrijvings groep Een leuke hobby.. Wat doet de beschrijvings groep. 1.Het onderhouden, aanvullen en verbeteren van de online Cultivar Inventaris.
Goed voorbereid naar de Pabo!
 Op safari van school naar de stallen, met veel te zien en eventueel te leren onderweg.
Neushoorns Door Joey en Thomas.
Begeleid werken Tussen werken & welzijn
Een bananentest Test de la banane: Klikken om verder te gaan.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Denkstijlen Honours Programme 1e bijeenkomst 9 september 2004
Besluit emissiearme huisvestingssystemen landbouwhuisdieren.
Vakkennis Natuurbeheer
Bronnen bekijken.
Tijd van jagers en boeren – – 3000 VC
Alles in’t het groot .  .
Hoe goed heb jij naar dieren gekeken?. 1: Ra ra van wie is deze huid?
Allemaal Beestjes Dierenraadsels en beestige filmpjes.
Ethiek 3: normatieve professionaliteit week 5. `Vandaag Eropaf (van der Lans) en Moresprudentie.
MEXICO. INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Algemeen 3. Geschiedenis 4. Bevolking 5. Natuur 6. Eten en drinken 7. Vragen.
De aap Inhoud: Hoe de aap er uit ziet Soorten Wat hij eet
Brainstormen in het ixperium Les over goede onderzoeksvragen.
Lieve dieren, stomme dieren.
In en om de sloot.
LES 15 – HET GEHOOR BLOKBOEK NATUUR 7.
Zie je de liggende vrouw?
ontwerpen naar de natuur
Calamiteitenplan bij verkeersongeval met pluimvee.
Eindopdracht Robinson
Voorlichtingsavond ouders van
Voeren en verzorgen Periode 3
Hierbij presenteert groep 1/2b een zelfgetekende en ingesproken versie van het boek: Een ijsbeer in de tropen.
Die.ren uit een ei.
MENS EN NATUUR Nils v/d velde Klas 2 D. LISETTE MOES 2D Mens en natuur.
Jouw naam De leerkracht Je klas
Gedrag Thema 4.
Tijd van jagers en boeren – – 3000 VC
Uw naam | Uw onderwijzer | Uw klas
Zeldzame foto`s die je nooit ziet of mee maakt En toch gebeurt het
Jouw naam De leerkracht Je klas
college vergelijkende anatomie & fysiologie
Gevoelens.
Hindoeïsme ~ India, Nepal
Van wet naar Brabantse praktijk
Antoni Gaudi.
Ademhaling en Verbranding
Diersoortverdieping overige zoogdieren
Transcript van de presentatie:

 Doel, opzet en werkwijze  Bronnen  Physiologus (ca. 200)  Het bestiarium van Aberdeen  Bartholomaeus Anglicus (ca ): De proprietatibus rerum  Albertus Magnus (ca ): De animalibus libri XXVI  Brunetto Latini: Li Livres dou Tresor  Besluit

 Leven en werk  Der naturen bloeme  Het werk  De traditie van het bestiarium  Besluit

 Dieren in dienst van de mens  Dieren in de verbeelding en de kennis  Besluit

 De leeuw  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de leeuw  De leeuw: besluit  De eenhoorn  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de eenhoorn  De eenhoorn: besluit

 De arend  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de arend  De arend: besluit  De feniks  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de feniks  De feniks: besluit

 De krokodil  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de krokodil  De krokodil: besluit  De meermin  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de meermin  De meermin: besluit

 De walvis  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de walvis  De walvis: besluit  De echinus  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de echinus  De echinus: besluit

 De salamander  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de salamander  De salamander: besluit  De basilisk  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de basilisk  De basilisk: besluit

 De bij  Uiterlijke beschrijving  De betekenis van de bij  De bij: besluit  De Salomonsworm  Uiterlijke beschrijving en betekenis van de Salomon sworm  De Salomonsworm: besluit