Schakel - Master in de Ergotherapeutische Wetenschap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Invoering van Corona Belangrijke wijzigingen voor studenten Check regelmatig voor updates van deze presentatie.
Advertisements

Prof. dr. Harry Martens voorzitter Raad Hoger Onderwijs
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Master in het Sociaal werk Praktische informatie: schakelprogramma.
Flexibilisering Decreet universiteiten ‘91 Flexibiliseringsdecreet Rechtspositieregeling van de student, de participatie.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
Navigeren door het OER.
Master psychologie, pedagogische wetenschappen, educatieve studies
Bachelor in de godgeleerdheid en de godsdienstwetenschappen Verkort programma.
Opleidingsonderdelen
Studievoortgangsregulerende maatregelen (SVRM)
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Thema 1 Inleiding op Leren en Instructie Aanpak van de cursus
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (OC) 3. Deadlines en werkwijze Alle info: > GIT GIT-regels en volgtijdelijkheid.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Boomstructuur toekomstige student:
Studentenadministratie Digitale dienstverlening Enkele afspraken.
Recht in de roos?! Waardegebaseerde professionalisering en effectiviteit 14 oktober 2009 BINCdag - Gent.
Infosessie eerste bachelor WELKOM Infosessie eerste bachelor Verwelkoming - K. Malfliet, decaan Structuur bacheloropleidingen en praktische.
Master Sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakeljaar 24 september 2007.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten.
Een project van de Korengroep
Valentine Vanderhaeghen - 10/11/2009 Trajectbegeleider- Monitoraat Politieke en Sociale Wetenschappen Het leerkrediet & Art. 22 OER Infosessie 1 ste Bachelor.
Theologie en religiewetenschappen studeren Voor wie reeds beschikt over een diploma hoger onderwijs.
Infosessie verkorte programma’s criminologie 21 september 2015.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Pedagogische Wetenschappen.
Informatiesessie zij- instromers PW/MES-N. Welkom aan de faculteit! Voorstelling PPW Praktische informatie Vooruitblik op het eerste.
Infosessie praktische PPW Voor studenten 1 ste bachelor Psychologie.
Infosessie verkorte programma’s rechten 21 september 2015.
Onderwijs- en examen-reglement
Ouderinfo - 18 november 2015 Studiegebied Industriële Wetenschappen & Technologie Ouderinfo - 18 November Studiegebied IWT.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Individueel Studieprogramma
College-etiquette. ICT-toepassingen: KU Loket, Toledo, ISP & IER
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Master of Science in het sociaal werk en sociaal beleid Infosessie masterprogramma Academiejaar
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) Facultaire Studietrajectbegeleiding.
Infosessie studievoortgangs- maatregelen Rechten December 2014.
Master of Science in het sociaal werk en sociaal beleid Infosessie schakelprogramma Academiejaar
Naam presentatie – Naam maker en/of presentator - 12/09/2005 Faculteit Naam Faculteit – Dienst of Vakgroep (optioneel) 20 september 2010 Infosessie Geïndividualiseerde.
Keuzemogelijkheden BA HIR – 3 e fase Maandag 09/05 om 12u30.
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
Infosessie Niet-bindend studieadvies: 1 e fase psychologie Februari 2012 Kirsten Ceuppens.
OER Overzicht belangrijkste wijzigingen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Schakelprogramma: Master of Science in de Psychologie.
Introductiedag Schakelprogramma HW 18 september 2015.
Masterproef sociaal werk sociaal beleid. Masterproef Sluitstuk van een academische opleiding Belang masterproef manifesteert zich in het aantal studiepunten.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Toelichting Masterproef
Ouderinfo - avond Studiegebied Industriële Wetenschappen & Technologie
Werkstudent in de opleiding rechten
Toelichting Masterproef
Ouderinfo - 15 november 2017 Studiegebied Industriële Wetenschappen & Technologie Ouderinfo - 15 November Studiegebied IWT.
Onderzoek door en voor LVO Een nieuw aanbod Joris Ghysels TIER.
Master in de ergotherapeutische wetenschap
Infomoment schakel- en voorbereidingsprogramma’s FPPW
Master in de ergotherapeutische wetenschap
Schakel - Master in de Ergotherapeutische Wetenschap
Leerkrediet
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Transcript van de presentatie:

Schakel - Master in de Ergotherapeutische Wetenschap Infosessie 26 september 2019

Inhoud Waarom een Master in de Ergotherapeutische Wetenschap? Toelatingsvoorwaarden Arbeidsmarkt Organisatie van het schakel- en het masterjaar Leerresultaten van deze opleiding Inschrijving Flexibele leerwegen Bijkomende informatie

Waarom een Master in de Ergotherapeutische Wetenschap? Er is de noodzaak om de ergotherapie theoretisch te onderbouwen. Er is nood aan fundamenteel en toegepast onderzoek in Vlaanderen.

Doelstellingen en leerresultaten Academische ‘master’: fundamenteel, toegepast en/of translationeel wetenschappelijk onderzoek te verrichten binnen de context van occupational science, ergotherapie en beroepsgerelateerde onderwerpen, leiderschap op te nemen vanuit de principes van management en kwaliteitszorg en adviezen te formuleren op beleidsniveau vanuit een inzicht in de organisatie van de gezondheidszorg op regionaal, nationaal en internationaal niveau, een innoverende rol te spelen in een nationaal en internationaal perspectief door onderzoeksresultaten op een adequate wijze te implementeren in het werkdomein van de ergotherapeut.

Organisatie Samenwerkingsovereenkomst tussen verschillende Vlaamse universiteiten en hogescholen Organisatie schakeljaar: KU Leuven Organisatie masterjaar: UGent

Organogram

Het schakelprogramma Opleidingsspecifieke leerresultaten (OLR’s) en opleidingsonderdelen (OPO’s)

1. OLR’s Wetenschappelijke leerlijn Code Leerresultaat SW.1 inzicht hebben in de verschillende methoden van het wetenschappelijk onderzoek (kwalitatief en kwantitatief) en in onderzoeksethiek. SW.2 Inzicht hebben in de statistische verwerking van verzamelde onderzoeksgegevens. SW.3 wetenschappelijke onderzoeksliteratuur over ergotherapie en beroepsgerelateerde onderwerpen kritisch analyseren en interpreteren. SW.4 correct assessmentinstrumenten gebruiken SW.5 de doelmatigheid van de wetenschappelijke methoden aantonen voor ergotherapeutisch onderzoek. SW.6 blijk geven van een analytisch en synthetisch vermogen en van een zelfstandig probleemoplossend vermogen. SW.7 beschikken over een kritisch-reflecterende onderzoeksingesteldheid.

2. OLR’s Management-leerlijn Code Leerresultaat SM.1 de structuur en de organisatie van de gezondheidszorg in België kennen. SM.2 kennis hebben van en inzicht hebben in het juridisch kader met betrekking tot gezondheidszorg SM.3 het concept van occupatie linken aan de concepten van gezondheid en welzijn. SM.4 het ergotherapeutisch handelen binnen een interdisciplinair team evalueren. SM.5 de concepten van gezondheid en welzijn kaderen in een breed maatschappelijk kader en inzicht hebben in de beïnvloedende sociale, culturele en materiële omgevingsfactoren als mogelijke oorzaak, gevolg, barrière en facilitator met betrekking tot welzijn en gezondheid. SM.6 de principes van kwaliteitszorg, kwaliteitsverandering en kwaliteitsborging kennen en toepassen SM.7 inzicht hebben in de principes van human resource management en deze toepassen in opleidingscontext

3. OLR’s Innovatie-leerlijn Code Leerresultaat SI.1 in staat zijn om via research-based ergotherapeutisch assessment de mogelijkheden en de beperkingen van de cliënt en het cliëntsysteem te exploreren en inventariseren. De klinimetrische aspecten kennen en deze toepassen. SI.2 de verschillende ergotherapeutische praktijk- en procesmodellen beschouwelijk bevatten en hierover kritisch en ethisch verantwoord redeneren en een eigen visie ontwikkelen gebaseerd op literatuur en bestaande standaarden en protocollen.

De opleidingsonderdelen (OPO’s): Schakel ERGO Rol Opleidingsonderdelen Studiepunten (SP) Semester De wetenschappelijke rol Occupational Science 1 5 1 Kwantitatief onderzoek 1 4 Kwalitatief onderzoek 6 Kwantitatief onderzoek 2 2 Klinimetrie en assessment in de ergotherapie Evidence based practice in de ergotherapie 1+2 Onderzoeksmethodologie in de ergotherapie 8 De management rol Personeelspsychologie, deel 1 Organisatiepsychologie, deel 1 Organisatie van de gezondheidszorg 3 Management van zorgprocessen De innovatierol Theorieën en modellen in de ergotherapie Occupational Science 2

De opleidingsonderdelen SW1: inzicht hebben in de verschillende methoden van het wetenschappelijk onderzoek. SW2: inzicht hebben in de statistische verwerking van gegevens Rol Opleidingsonderdelen Studiepunten Semester De wetenschappelijke rol Occupational Science 1 5 1 Kwantitatief onderzoek 1 4 Kwalitatief onderzoek 6 Kwantitatief onderzoek 2 2 Klinimetrie en assessment in de ergotherapie Evidence based practice in de ergotherapie 1+2 Onderzoeksmethodologie in de ergotherapie 8 De management rol Personeelspsychologie, deel 1 Organisatiepsychologie, deel 1 Organisatie van de gezondheidszorg 3 Management van zorgprocessen De innovatierol Theorieën en modellen in de ergotherapie Occupational Science 2

De opleidingsonderdelen SM1: de structuur en organisatie van de gezondheidszorg in België kennen Rol Opleidingsonderdelen Studiepunten Semester De wetenschappelijke rol Occupational Science 1 5 1 Kwantitatief onderzoek 1 4 Kwalitatief onderzoek 6 Kwantitatief onderzoek 2 2 Klinimetrie en assessment in de ergotherapie Evidence based practice in de ergotherapie 1+2 Onderzoeksmethodologie in de ergotherapie 8 De management rol Personeelspsychologie, deel 1 Organisatiepsychologie, deel 1 Organisatie van de gezondheidszorg 3 Management van zorgprocessen De innovatierol Theorieën en modellen in de ergotherapie Occupational Science 2

De opleidingsonderdelen SI2: de verschillende ergotherapeutische praktijk- en procesmodellen beschouwelijk bevatten… Rol Opleidingsonderdelen Studiepunten Semester De wetenschappelijke rol Occupational Science 1 5 1 Kwantitatief onderzoek 1 4 Kwalitatief onderzoek 6 Kwantitatief onderzoek 2 2 Klinimetrie en assessment in de ergotherapie Evidence based practice in de ergotherapie 1+2 Onderzoeksmethodologie in de ergotherapie 8 De management rol Personeelspsychologie, deel 1 Organisatiepsychologie, deel 1 Organisatie van de gezondheidszorg 3 Management van zorgprocessen De innovatierol Theorieën en modellen in de ergotherapie Occupational Science 2

Het masterprogramma Opleidingsspecifieke leerresultaten (OLR’s) en opleidingsonderdelen (OPO’s)

1. OLR’s Wetenschappelijke leerlijn Leerresultaat In het kader van een multi- of unidisciplinair onderzoeksproject zelfstandig data verzamelen, verwerken en interpreteren MW.1.1 Zelfstandig een maatschappelijk relevante onderzoeksvraag opstellen gefundeerd vanuit de domeinspecifieke wetenschappelijke literatuur. MW.1.2 Volledig autonoom een transparant ergotherapeutisch onderzoeksvoorstel uitschrijven, rekening houdend met alle ethische aspecten. MW.1.3 Zelfstandig de adequate statistische toetsen(kwantitatief onderzoek) en analysetechnieken (kwalitatief onderzoek) selecteren en toepassen op de verzamelde data teneinde een antwoord te krijgen op de ergotherapeutische onderzoeksvraag. MW1.4 De geanalyseerde onderzoeksresultaten op hun waarde beoordelen en relateren aan de bestaande literatuur met betrekking tot ergotherapie en occupational science. …

2. OLR’s Management leerlijn Leerresultaat Leidinggevende functie opnemen binnen een ergotherapeutische setting. MM.1.1 Kennis hebben van de samenwerkingsprocessen van werknemers en inzicht hebben in de verschillende manier van leidinggeven aan professionelen in de gezondheids- en welzijnszorg. MM.1.2 Plannen, organiseren en leiding geven aan professionelen in de welzijns- en gezondheidszorg (en specifiek de ergotherapiesetting) in het kader van beginnend leiderschap en hiervoor de volledige verantwoordelijkheid dragen. Volgens de principes van projectmanagement een project opstarten, begeleiden, uitvoeren, evalueren en bijsturen. MM.2.1 Rekening houdend met de specifieke context, subsidiëring en accountability een beroepsgericht project opstarten, uitvoeren, evalueren en bijsturen vanuit de basisbegrippen van accrual accounting. MM.2.2 Een oordeel vormen over hoe een financieel-economische rapportering tot stand komt en hoe deze rapportering zicht geeft op de financiële situatie van de ergotherapeutische setting om het financieel beheer van de dienst (en de welzijns- en gezondheidszorginstelling) zelfstandig te realiseren. …

3. OLR’s Innovatie leerlijn Leerresultaat Ergotherapeutische theorie- en praktijkmodellen analyseren, vergelijken en evalueren om vervolgens nieuwe of aangepaste modellen te kunnen ontwikkelen. MI.1.1 Op basis van wetenschappelijke literatuur en de doelgroep-gerelateerde toepasbaarheid een gefundeerde keuze maken uit de gepubliceerde ergotherapeutische praktijk- of procesmodellen en dit verwerken in het klinisch beslissingsproces. MI.1.2 De autonoom gekozen ergotherapeutische praktijk en procesmodellen integreren in de interventies binnen de relevante welzijns- en gezondheidszorginstellingen bij kinderen, volwassenen en bij ouderen en hiervoor verantwoordelijkheid dragen. MI.1.3 De onzekerheden, ambiguïteit en de grenzen van de specifieke ergotherapeutische kennis erkennen en herkennen binnen een mono- en multidisciplinair kader en vanuit deze ingesteldheid via de juiste wetenschappelijk methodes een bijdrage leveren aan de body of knowledge van ergotherapie en/of ‘occupational science’. …

De opleidingsonderdelen (OPO’s): masterjaar Rol Opleidingsonderdelen Studiepunten Semester Locatie De wetenschappelijke rol Masterproef 20 1+2 Afh. van promotor De management rol Management binnen de gezondheidszorg 3 2 Antwerpen/Gent Beleidsontwikkelingen in gezondheidszorg in nationaal en internationaal perspectief 4 Gent Economische aspecten van gezondheidszorg 1 Non profit accounting 6 De innovatierol Filosofische en ethische vraagstukken in de ergotherapie 5 Advanced practice in de ergotherapie 10 Innovatie in de gezondheids- en welzijnszorg Gent & Hasselt Internationalisering Gent & int.

Even terug inzoomen op het schakelprogramma Referentie: https://www.tcea.org/blog/first-things-first/

Semesterindeling en leslocaties Schakel ERGO Opleidingsonderdelen SP Leslocatie + -uren Werkvorm 1ste semester   Kwantitatief onderzoek 1 4 Leuven (52u) College + practica Occupational science 1 5 Leuven (28u) College + paper Organisatie van de gezondheidszorg 3 Leuven (18u) College + opdracht Organisatiepsychologie, deel 1 Leuven (26u) Opdracht Kwalitatief onderzoek 6 Leuven (35u) Personeelspsychologie, deel 1 26 2de semester Kwantitatief onderzoek 2 Leuven (39u) Management van zorgprocessen Leuven (13u) Occupational science 2 Leuven (20u) Klinimetrie en assessment in de ergotherapie Theorieën en modellen in de ergotherapie Pract. + presentatie + paper 22 JaarOPO’s Evidence Based Practice in de ergotherapie College Onderzoeksmethodologie in de ergotherapie 8 Leuven (24u) Practicum + paper 12

Programmagids Link programmagids o.a. inhoud, doelstellingen, evaluatievorm, algemeen uurrooster OPO’s, ...

Programmagids

Programmagids

Programmagids

Uurrooster

Uurrooster

Leslokalen 200 C 01.06 (Celestijnenlaan 200C, Heverlee) 200 M 00.07 (Celestijnenlaan 200M, Heverlee) Gebouw De Nayer 00.76 - 01.01 (aula) - 02.05 - 02.23 (pc-klas) - 02.39 (FaBeR) DV3 01.10  (De Valk 3, Tiensestraat 41, Leuven) HIW 00.20 (Hoger Instituut Wijsbegeerte, Kardinaal Mercierplein 2, Leuven) ON2. 04.220 = auditorium BMW (GHB, Herestraat 49, Leuven) PSI 02.51- 91.93 (Psychologisch instituut, Tiensestraat 102, Leuven) VHI 00.41 - 01.22 (computerlokaal) 02.22 (computerlokaal) – 02.41 (Van Den Heuvelinstituut, Dekenstraat 2, Leuven)

Inschrijven Lees goed de informatie op deze webpagina Verschillende procedures van toepassing op verschillende soorten studenten Info ook beschikbaar op Toledo > Community ‘Schakel Master ergotherapeutische wetenschap > Interuniversitaire student > Procedure inschrijven

Flexibel studeren Diplomacontract Creditcontract Minimum 25 SP (opgelet: min 27 SP voor kinderbijslag) Studenten die aan het einde van het schakelprogramma gekomen zijn moeten altijd inschrijven onder diplomacontract als zij een getuigschrift wensen te ontvangen (zij kunnen ook voor < 25 SP inschrijven) Mogelijkheid om OPO’s te ‘tolereren’ Statuut student + sociaalrechterlijke gevolgen (kinderbijslag, studentenkaart, Toledo,…) Creditcontract Interessant voor studenten die < 25 SP willen opnemen Creditcontract aanvragen? (puntje 1: contracttypes)

Flexibel studeren Examencontract Volgtijdelijkheidsvoorwaarden Alleen recht op het afleggen van examens Je mag de lessen niet bijwonen, geen studentenkaart, niet alle voordelen ‘statuut student’,… Let op: niet alle vakken kunnen in examencontract worden opgenomen! Volgtijdelijkheidsvoorwaarden Bij alle contracten: rekening houden met volgtijdelijkheid OPO’s (zie programmagids: beginvoorwaarden van het betreffende OPO). Bv. Kwantitatief onderzoek 2

Flexibel studeren

Flexibel studeren Werken en studeren Ondersteuning Website werkstudenten (info + aanvraag) Flexibel traject: diplomacontract met < 25 SP mogelijk Aanvraag flexibel traject melden via: Helpdesk FaBeR Examenspreiding: binnen en buiten examenperiode als nodig Voorwaarde: ten minste 80 uur per maand werken of aan het werk zijn voor ten minste de helft van wat binnen arbeidssector als voltijdse tewerkstelling geldt + min 25 SP opnemen Donderdag 26-09-2019, 11u00, Gebouw De Nayer, leslokaal 02.39 (aansluitend aan deze infosessie) Infosessie speciaal voor werkstudenten Ondersteuning Info over studiefinanciering, opleidingscheques, tijdskrediet, betaald educatief verlof,… zie website werkstudenten Betaald educatief verlof goedgekeurd Schakel ERGO voor AJ 2019-2020

Flexibel studeren Vrijstellingen EVK versus EVC EVK (vrijstellingen op basis van vroeger gevolgde opleidingen) EVK vrijstelling aanvragen? EVC (vrijstellingen op basis van eerder verworven competenties bv. beroepservaring) EVC vrijstelling aanvragen? EVC: zie samenwerkingsovereenkomst staat EVC via penvoerende instantie, maar afgesproken op stuurgroep dat EVC met implicaties voor schakel door procedure van Leuven kan opgevolgd worden.

Equivalente OPO’s aan UGent Eventueel handig voor: Studenten die bij Gent in de buurt wonen Werkstudenten, vanwege verplaatsing

Equivalente OPO’s aan UGent - Overzicht BasisOPO’s KU Leuven Equivalente OPO’s UGent Titel OPO SP Opleiding Tijdstip Les Kwantitatief onderzoek 1 (L03H7B) 4 Schakelprogramma Master verpleeg- en vroedkunde GVO Management en Beleid van de Gezondheidszorg Statistiek voor de gezondheidszorg: theorie (D012140)   1ste semester Woensdag 16.30u – 19.30u Statistiek voor de gezondheidszorg: data-analyse (D012534) 2de semester Maandag 16u - 19u Kwantitatief onderzoek 2 (L03H8B) Schakelprogramma Master management en beleid van de gezondheidszorg Methodologie: kwantitatief onderzoek voor de gezondheidszorg (D012138) 5

Equivalente OPO’s UGent - Inschrijven Inschrijven aan KU Leuven in Schakel EW (hoofdinschrijving) Inschrijven als interuniversitair student aan UGent Stap 2 kan alleen als student zich reeds heeft ingeschreven in Schakel EW KU Leuven Student betaalt 2x vaste kost inschrijving (+/- €236) Herberekening studiegeld Te veel betaalde vaste kost wordt voor eind eerste semester teruggestort aan student

Equivalente OPO’s UGent - Aanvraag Je contacteert de Helpdesk FaBeR als je gebruik wilt maken van deze constructie! Het equivalente OPO van UGent moet namelijk handmatig in jouw ISP gezet worden door de ISP- verantwoordelijke. Vervolgens volg je de lessen en leg je examen af aan UGent De punten voor de OPO’s gevolgd aan UGent worden pas zichtbaar na de tweede examenperiode.

Vrijstelling Personeelspsychologie, deel 1 Personeelspsychologie, deel 1 (eerste semester - 4stp) Alternatief = gelijkwaardig OPO volgen in AJ 2019-2020 met creditcontract UGent (OPO ‘Human Resources Management - 5 SP uit Master Management en Beleid): http://studiegids.ugent.be/2018/NL/studiefiches/D000141.pdf In AJ 2020-2021: vrijstelling aanvragen voor Personeelspsychologie, deel 1 (P0M41A) uit Schakel ERGO o.b.v. behaalde credit op alternatief OPO in AJ 2019-2020 Eventueel handig voor: Studenten die bij Gent in de buurt wonen Werkstudenten, vanwege verplaatsing

Vrijstelling Personeelspsychologie, deel 1 - Inschrijven Inschrijven aan KU Leuven in Schakel EW (hoofdinschrijving) Inschrijven als interuniversitair student aan UGent Stap 2 kan alleen als student zich reeds heeft ingeschreven in Schakel EW KU Leuven Student betaalt 2x vaste kost inschrijving (+/- €236)

Vrijstelling Personeelspsychologie, deel 1 – Opgelet! Studiegeld - creditcontract interuniversitair student OPO ‘Human Resources Management’ kan alleen onder creditcontract aan UGent worden gevolgd Student betaalt 2x vaste kost (van +/- €236) Student kan niet afstuderen van Schakel EW in het academiejaar waarin hij/zij het OPO ‘Human Resources Management’ volgt Vrijstelling kan alleen worden aangevraagd in het academiejaar volgend op het academiejaar waarin student voor het OPO ‘Human Recources Management’ is geslaagd

Statuut interuniversitair student - Opgelet! Overlap mogelijk m.b.t. uurrooster en examenrooster tussen de OPO’s van het reguliere programma (Schakel EW) en de OPO’s die als interuniversitair student kunnen gevolgd worden aan de andere instelling Er worden hiervoor géén wijzigingen of verplaatsingen aangebracht!

Overige nuttige informatie Gast- en exchange account UGent Studenten Schakel EW krijgen standaard gast- en exchangeaccount aan UGent (ook zonder inschrijving als interuniversitair student) Bijv. om masterproefonderwerp te kunnen aanvragen Meer info - over account én masterproef - volgt later in de opleiding Herberekening studiegeld algemeen Rond april kan student herberekening van het studiegeld verwachten op basis van het effectieve aantal opgenomen studiepunten in het betreffende academiejaar

ISP - IER Individueel studieprogramma (ISP) Overzicht OPO’s opgenomen in 1 academiejaar (AJ) Toegang via KU Loket Samenstellen vanaf dinsdag 3 september 2019 Deadline: woensdag 9 oktober 2019 (3e woensdag van het AJ) Extra info ISP Individueel examenrooster (IER) Persoonlijke examendata gekend bij start van AJ Examendata worden toegewezen Extra info IER

ISP- IER  KU Loket Let op: student interface centrale login pagina KU Loket sinds AJ 2018-2019 veranderd. Het zal er in realiteit iets anders uitzien.

ISP Hoe werkt het ISP? Zie hier de uitgebreide handleiding Naam student Naam student

ISP Achter de knopjes vind je de helppagina’s. Om te starten: Naam student Om te starten: klik op je opleiding Gebruik deze mail-knopjes NIET  ticket aanmaken via FaBeR Helpdesk

ISP Vink de gewenste opleidingsonderdelen aan; sommige OPO’s zullen reeds zijn aangevinkt; CONTROLEER!

IER Hoe werkt het IER? Zie webpagina FaBeR en Handleiding

IER Hier komen de vakken waarvoor je een examenmoment kan kiezen Kies hier een week- of maandoverzicht

IER

IER

IER

IER

IER

Toledo Elektronische leeromgeving (Toledo) Toledo cursus per OLA Vb.: Kwantitatief onderzoek 1 = 2 OLA’s, dus 2 Toledo-cursussen Info van de opleiding Community schakelprogramma master in de ergotherapeutische wetenschap Info vanuit Dienst Studiebegeleiding en Onderwijsvernieuwing / administratie bv. community studiebegeleiding@FaBeR, studietraject@FaBeR, examens@FaBeR) Gepersonaliseerd uurrooster

Studentenmail Bereikbaar via Toledo Check regelmatig je studentenmail!!! Standaard: voornaam.naam@student.kuleuven.be

Bijkomende informatie Website FaBeR http://faber.kuleuven.be/ Link naar KU Loket, Toledo, programmagids (uurrooster, inhoud OPO’s, doelstellingen, volgtijdelijkheidsvoorwaarden, …) Onderwijs- en examenreglement (OER) Facultaire kalender Initiatieven studie(loopbaan)begeleiding i.h.b. Studentenportaal http://faber.kuleuven.be/studenten/ i.h.b. Onderwijs http://faber.kuleuven.be/onderwijs/

Bijkomende informatie KU Leuven FaBeR Helpdesk http://help.faber.kuleuven.be UGent liesbeth.lava@ugent.be

Bijkomende informatie Studieruimte FaBeR Via draaitrap boven ‘De Spuye’

Bijkomende informatie Wie? Steeds te bereiken via de FaBeR Helpesk Danouck van Kan (stafmedewerker) Lieve Peeters (SLB) Mieke Van Hoof (ombuds)

Spreekuur SLB voor Schakel ERGO Maandag 30 september 2019, 09:00 – 10:00 Lieve Peeters ISP-gerelateerde vragen Mag ook via de FaBeR Helpdesk Vragen rond studiemethode en -planning kunnen gesteld worden na de ISP-deadline.

Oproep studentenvertegenwoordiger(s) voor opleidingscommissie Contact: daphne.kos@kuleuven.be