BRANDexpeience.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Advertisements

Over consumenten, gedrag en marketing
“The Heineken way of life”
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Appreciative Inquiry of Waarderend Onderzoek als basis voor gesprekken op het marktplein over waarden 1.
Ecodesign en efficiënt materiaalgebruik in nieuwe voertuigen
Omgevingsanalyse Beleid Uitgangspunten Doelstellingen
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2000 Vineyard Songs (UK/Eire) 1/6 I'M GIVING YOU MY HEART (Marc James) 1. I'm giving You my.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
Microsoft Windows Vista vanuit gebruikersperspectief.
CREATIVE MARKETING jaar 2, Winter december Experience: Prijs en Story Saskia Best.
Tuesday, 19 August 2014 dinsdag 19 augustus 2014.
VIDEO MARKETING Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat.
Rotary Days Planned September Rotary Days can take any form, as long as they are fun and appealing to the non-Rotary public. Here are just a few.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
WELKOM Recente psychologische ontwikkelingen en management
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/002] thema: how stuff works can-do : kan de werking van een produkt uitleggen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Integrity's Hosanna! Music 1/9 I NEED YOU MORE (Lindell Cooley & Bruce Haynes) I need.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Beleving en consumenten gedrag
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Hillsong Publishing 1/5 FAITH (I'm reaching) (Rueben Morgan) I'm reaching for the prize.
Muziektherapie Muziektherapie: van ‘I’-dentity naar ‘We’-dentity Carel van Leeuwen, Bas Molenaar muziektherapeuten GGZ Friesland.
Europeana Fashion edit-a-thons Faro, Wat is een edit-a-thon?
Association between Advanced Glycation End products
De Betekeniseconomie.
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
WiFi instellingen woensdag 1 maart 2017.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Standaarden en spelregels voor de Slimme Stad
Gewoon Speciaal ICT, 5 oktober 2016 Odeth Bloemberg, schoolpsycholoog
de markt voor 2e hands auto’s “Een Experiment”
Korps Rotterdam Zuid.
Genomic Selection in Dairy Cattle
De taaltaak
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Spark your idea.
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Leefbaar loon en investeerders
in omnichannel retail van de toekomst
Who knows something about scenarioplanning?
BSc Honours Programme 30 credits extra-curricular, on top of your regular bachelor study programme Integrate your knowledge in a challenging multidisciplinary.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Towards and Africa Europe Partnership
Empty handed here I come,
Testphases still relevant?
COSA in a voluntary context
Transcript van de presentatie:

BRANDexpeience

MERKBELEVING INHOUD merkbeleving begrijpen belevingstraject wat is merkbeleving the Yin-Yang of brands merkbeleving & involvement interne & externe merkbeleving online & offline merkbeleving

MERKBELEVING merkbeleving begrijpen

OMSLAG IN HET GEDACHTENGOED E X P E  I E N C E OMSLAG IN HET GEDACHTENGOED ...common themes emerging in people’s hopes, dreams and concerns about the future involve the inevitable convergence and homoginisation of world cultures...and of course, the parallel force to this: an increasing drive to retain local and personal identities... (Clifton) …mass customization is nothing else than saving time for the consumer by reducing the information overload...the consumer trusts you as a friend...(Temporal) ...we need a good story and we are willing to pay for it...if the story appeals to ME (Jensen) ...the age of acces: the New Culture Of Hyper Capitalism, Where All Of Life Is A Paid-For Experience (Rifkin)

MERKBELEVING BEGRIJPEN BELEVINGSTRAJECT (brand journey) VOORKOOP Genot van informatie- & selectieproces (aspiratie) KOOP Effectieve aankoop van product/dienst NAKOOP Fase van bezit en consumptie van product/dienst Het afhalen van de wagen  confer Saturnus  alle medewerkers zingen als je je auto gaat halen BRAND CONTACT MOMENTS (BMC’s)

JULLIE NIEUWE BMW 3 CABRIO (full option  )

MERKBELEVING BEGRIJPEN TRAJECT VOORBEELD VOORKOOP Genot van informatie- & selectieproces (aspiratie) KOOP Effectieve aankoop van product/dienst NAKOOP Fase van bezit en consumptie van product/dienst BMW 3 CABRIO showroom / beurs brochures website (folderware) BMW 3 CABRIO eerste 100 km “feit” dat je dat kan kopen het afhalen BMW 3 CABRIO men weet dat je er een hebt service members invited Het afhalen van de wagen  confer Saturnus  alle medewerkers zingen als je je auto gaat halen VARIABEL kort of hele leven KORT VARIABEL kort / leven

MERKBELEVING BEGRIJPEN WAT IS BRAND EXPERIENCE BRAND EXPERIENCE = MERKBELEVING = experience the brand = beleef het merk (verhaal) = “a good brand needs a story – line” (Ollins) = beleven van functionele & emotionele waarden = je “beleeft” de BMC’s

MERKBELEVING BEGRIJPEN THE YIN-YANG OF BRANDS functional emotional

MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT functional emotional RANGE VAN INVOLVEMENT low medium high Categorie – product Lada Daewoo Skoda Toyota VW Volvo Audi BMW Porsche Categorie – dienst Zeepaardje Kot Quick Vak-Zuid Moulin Rouge Rives-MC Cross Categorie Pampers C&A Bijenkorf Louis David YSL Louis Vuitton Chanel OPM: slechts voorbeeld – afhankelijk van consumentengroep etc...

MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT Naarmate merk HOGER involvement heeft wordt de consument gevoeliger voor POSITIEVE (leuke, goede) beleving.

MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT Naarmate merk LAGER involvement heeft wordt de consument gevoeliger voor NEGATIEVE (slechte) beleving. involvement beleving Negatieve ervaring

MERKBELEVING BEGRIJPEN MERKBELEVING & INVOLVEMENT DANGER ZONE

MERKBELEVING BEGRIJPEN ROUND-UP merk bestaat uit functionele & emotionele componenten merkbeleving hangt samen met de involvement graad van het merk