Paragraaf 3 Rivieren van ijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
P2.3: Verwering en erosie.
Advertisements

Vorige week Huiswerk dinsdag: P1.3 :opdr 10 t/m 17 + samenvattings- opdracht P1.4: Opdr t/m 24 P2.1: opdr 2 t/m 7 + samenvattingsopdracht.
Planning: Maak opdracht 11 (5 min) Uitleg p1.2 deel 1 (15 min)
Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Hoe hard is gesteente? Uiteindelijk verbrokkelt al het gesteente,
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
Vorige week: Paragraaf 8.1 DEZE WEEK: Een na laatste les voor de toets! Volgende week herhaling van alle stof. Daarom nu zoveel mogelijk oefenen met de.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
Hoe leer je geschiedenis?
2vwo Hoofdstuk 2 Landschap § 2-5
2 T/H Hoofdstuk 2 Landschappen §2-4
1B thema 4: ordening.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 BK Lesweek 3
Welkom Havo 5..
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
De invloed van water Taak 4.
Anatomie en Fysiologie
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 KGT Lesweek 3
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 BK Lesweek 2
Op sneeuwklas in Zwitserland
Mens en Maatschappij leren
Omschrijvingen en definities
§ 3 Gesteente wordt verplaatst
6.6 De aardkorst wordt aangevallen
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Met woorden in de weer In het hooggebergte.
Vergelijkingen oplossen
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Duitsland “Made in Germany’’
Grenzen en identiteit: Rusland
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Hoe leer je geschiedenis?
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
LEZEN.
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Ruzies om gebieden Rusland
Vandaag Aantekening verwering en erosie
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Paragraaf 3 Rivieren van ijs Hoofdstuk 3 Pak je boeken! Bladzijde 56 / 57 Paragraaf 3 Rivieren van ijs

Wat gaan we doen? Blz. 56 - 57 Herhaling: verkeer door de Alpen Lezen: paragraaf 3.3 Uitleg: gletsjers en U-dalen Keuzetijd Afsluiten: hoe hebben we gewerkt?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 56 - 57 Aan het einde van de les kan je… In je eigen woorden uitleggen hoe een gletsjer ontstaat Het verschil tussen het ontstaan van een U-dal en een V-dal uitleggen Uitleggen waarom gletsjers zo belangrijk zijn voor het landschap.

Lezen! 5 minuten Blz. 56 - 57 Lees in stilte paragraaf 3.3 Bekijk goed de plaatjes en begrippen! Klaar? Stel jezelf dan de vraag: waarom moet je dit leren? 5 minuten

Gletsjer: het ontstaan Blz. 56 - 57 Gletsjer: het ontstaan Wat is een gletsjer? Waar vinden we gletsjers? Hoe ontstaat een gletsjer? WAAROM moeten we dit leren?

Gletsjers Blz. 56 - 57 Gletsjer ontstaan door jarenlange sneeuwval De sneeuw valt in laagjes en wordt uiteindelijk plat gedrukt; het wordt ijs! Door het enorme gewicht glijdt de gletsjer langzaam naar beneden

Blz. 56 - 57 Gletsjers Gletsjers zijn niet alleen ijs; veel gemengd met zand, stenen, rotsen, etc. Gevolg: schurende werking (Erosie!) En dan nu een filmpje!

Blz. 56 - 57

Keuzetijd Blz. 56 - 57 Optie A: zelfstandig werken Optie B: herhaling Herhaling van de stof. Extra uitleg. Overige vragen. Zelfstandig werken aan opdrachten. Gebruik je werkboek In stilte!

Blz. 56 - 57 Je kan nu… In je eigen woorden uitleggen hoe een gletsjer ontstaat Het verschil tussen het ontstaan van een U-dal en een V-dal uitleggen Uitleggen waarom gletsjers zo belangrijk zijn voor het landschap.

Blz. 52 / 53 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?