Methodes op klasseniveau

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 2 klassediagrammen II
Advertisements

 De Robot  Het Programma  Film By Martijn Hazenboom.
Programmeren in Java met BlueJ
Programmeren met Alice
ICT IN HET OLC De meerwaarde Mogelijkheden De schoolpraktijk.
Objecten en Volgordediagrammen
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Instructie Programmeren Task 8 5JJ70. PAGE 2 Task 8: Double Linked List Het doel van deze opdracht is: Het opbouwen van een tweetal klassen, die samen.
uit: Wiskunde in beweging – Theo de Haan

Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Inleiding Informatica Prof. Dr. O. De Troyer Hoofdstuk 10: Omgaan met problemen.
1 Datastructuren Sorteren: alleen of niet alleen vergelijkingen College 5.
1 Datastructuren Sorteren: alleen of niet alleen vergelijkingen (II) College 6.
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een inleiding. Alice - Een Inleiding2 Wat is ALICE? Een moderne programmeeromgeving –Visuele voorstelling, opgebouwd uit drie-
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een animatie opbouwen.
Hoofdstuk 10 Overerving.
Opgave 1a: void nvoid staat in de header van een methode die geen resultaatwaarde heeft nde aanroep van een void-methode is dan een opdracht i.p.v. een.
Object georiënteerd programmeren in Alice
Herhaalde uitvoering Bepaalde en onbepaalde lussen.
, 17h30Recursie 1 Inleiding tot recursie Karel Popelier.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
Lego Mindstorm.
Eindwerk Programmeren Thomas Aerts 5ECWINR. 1 Programma op het oefenen van Tafels & Machten.
De Bevalling Gaan we wat drinken ? Nee want onze familie komt op bezoek.
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Context switching Heidi Snoek. Het proces Twee applicaties: A en B CPU voert de instructies van programma A uit. Op een bepaald moment wordt er data weggeschreven.
Objectgeoriënteerd Ontwerp
2PROJ5 – PIC assembler Hogeschool Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Les 3 - onderwerpen  DB036 printjes subroutines.
Animatie nAnimatie: “tekenfilm” programma toont automatisch veranderende beelden nGemakkelijk te programmeren met gebruik van de klasse Thread “draadje”
Basisfuncties Operating System.
CONTROLESTRUCTUREN (DEEL 1)
Encapsulatie: Every man is an island upon himself.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Zondag 19 april 2015 Roosterwijzigingen Donderdag 26 augustus 1evrij1L, 4H(Eijkenaar). 2X Hr. De Lange M6 ipv 25/8 3VS CKV in U20 2evrij1L. 3VS CKV in.
Programmeren in Alice Parameters. Beetle Band Solo: Elke kever springt om de beurt Tijdens de sprong, speelt het instrument van de springende kever.
Hoe download je youtube filmpjes? Door Arda Culfaz & Burak Ucar.
Java Objectgeoriënteerd Programmeren in Java met BlueJ Hoofdstuk 7 Polymorfie en overerving © 2014, Gertjan Laan, versie 2.
Eigen klassen maken A new way of thinking.. Wat? Zie voorbeeld. Zie voorbeeld.
Basisritme Meespelen met Song. Paradiddle Break YouTube
Nu even niet misschien later wel.
InformatieavondInformatieavond Groep 6 schooljaar
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
Gegarandeerde Aflevering. p. 2  Referte : unieke identificatie van berichten, vragen en antwoorden Vraag / Antwoord : De afzender dient voor elke vraag.
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Objectgeoriënteerd Programmeren (2)
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objectgeoriënteerd Programmeren
Voor de rechter gedaagd
Gameprogrammeren: Overerving
Object georiënteerd programmeren
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
Workshop hygiëne.
Gameprogrammeren: Abstracte klassen
Programmeren in de Klas
In het secretariaat worden alle
Informatieavond Schooljaar
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
dit is een normaale spoor weg over gang
In het secretariaat worden alle
In het secretariaat worden alle
Toekomende tijd: met “will”
In het secretariaat worden alle
Referentieboeking aanmaken
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Methodes op klasseniveau Programmeren in Alice Methodes op klasseniveau

methodes Algemene methodes die in de wereld kunnen gebruikt worden = Methodes op wereldniveau Methodes die enkel door een bepaalde klasse objecten kunnen uitgevoerd worden = Methodes op klasseniveau

Wait Om het programma eventjes niets te laten doen, dus te laten wachten, gebruiken we de “wait” instructie. De “wait”-instructie is te vinden in de onderste balk bij de instructieblokken.

Do together Als verschillende dingen tegelijkertijd moeten gebeuren, zorg er dan zelf voor dat de verschillende acties even lang duren (als dit gewenst is)

Overerving Klasse CleverSkater erft over van klasse IceSkater: Een cleverSkater heeft alle methodes die een iceSkater heeft Een cleverSkater heeft OOK EXTRA methodes

Methodes op klasseniveau In eigen methodes op klasseniveau: LET OP: Gebruik geen methodes op wereldniveau Gebruik geen verwijzingen naar objecten