ECONOMIE en IT (A stroom)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 mei 2011 Plaats van kunst en cultuur in het secundair onderwijs Willy Sleurs Afdeling Projecten: EVC, Curriculum en Kwalificaties (APECK)
Advertisements

Programma Inleiding Herman Geenen
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
VMBO Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs. vmbohavovwo.
Ouders en leerlingen klas 2 Vmbo
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Voorlichting keuzes klas 2
Omgaan met geschiedenis
Secundair onderwijs van de toekomst
Wetenschappen 2e en 3e graad
Secundair onderwijs Studieaanbod.
STUDIEDOMEIN KUNST EN CREATIE INHOUDSESSIE INHOUD SESSIE Doel van de oefening Omschrijving studiedomein Kunst en creatie Analyse van enkele studierichtingen.
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Het gymnasium. De moeite waard?. Drie vragen: Drie vragen: Is uw kind geschikt voor het gymnasium?
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Hartelijk welkom Informatieve ouderavond Onderwerp profielkeuze.
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
Morgen is groen bij AOC Oost!
Met de Kennisbasis in zee!
Quiz: Vraag 1 Hoeveel profielen zijn er voor het vmbo? b. 7 profielen
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
Een kleine school met persoonlijke aandacht 360 leerlingen Basis, Kader, Kader+ ( K+ geeft de mogelijkheid om door te stromen naar de mavo) VMBO Wageningen.
Voorlichting keuzes klas 2 Thilly Janssen, decaan onderbouw Dennis Snoeks, decaan bovenbouw.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
Begin Rondleiding Begin Rondleiding Sven Beirnaert Onderwijs dichtbij (t)huis!
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
ZORG & WELZIJN. Wat betekent zorg en welzijn? Bij zorg staat zorgen voor iemand centraal. Je zorgt voor je opa of oma of je kleine broertje etc. Welzijn.
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 27 september 2016.
Melanchthon De Blesewic
de verschillende soorten wiskunde
Modernisering SO Overgang bao-so/verbrede 1e graad
Voorlichtingsavond 2e fase en profielkeuze
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Welkom! Ouderavond 3 Havo / 3 Vwo 21 september 2017.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Gewoon techniek doen: met je hoofd en met je handen
Anouk Filius Decaan (tweetalig) vwo, havo, mavo
Doelen behalen met activiteiten
Enkele interessante vragen!
Op weg naar je eigen talent
Programma van deze avond
Voorlichtingsavond profielkeuze
Moderne Wetenschappen - Latijnse
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Voorlichtingsavond profielkeuze
Voorlichtingsavond 2e fase en profielkeuze
Informatie profielkeuze
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
DIENSTVERLENING & PRODUCTEN
Welkom! structuur van onze school
Voorlichtingsavond profielkeuze
Voorlichtingsavond profielkeuze
Welkom op deze voorlichtingsavond
Profielkeuze Sanne ten Haken & Bas Reuvers Decanen.
Vwo op de Passie Sneak Peek 21 november 2018
Havo op de Passie Sneak Peek 21 november 2018
JEUGDzorg - voor wie?.
Typisch ‘optie Latijn’
Op weg naar je eigen talent
Typisch ‘optie Moderne Wetenschappen en Kunst’
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
<naam bedrijf> & <naam school>
Kiezen in klas 2.
HOP NAAR HET MIDDELBAAR !
Programma van deze avond
Transcript van de presentatie:

ECONOMIE en IT (A stroom) De leerlingen onderzoeken de sociaal-economische realiteit en actualiteit en stellen zich kritisch op ten opzichte van maatschappelijke keuzes. passen ICT-vaardigheden functioneel toe. illustreren consumentengedrag door rekening te houden met leefomgeving, duurzaamheid, privacy en milieu. begrijpen socio-economische verschijnselen vanuit het perspectief van de consument in relatie tot de brede economische omgeving. passen sociale en communicatieve vaardigheden toe.

KUNST en CREATIE (A-stroom) De leerlingen onderzoeken diverse artistieke en creatieve expressievormen zoals beeld, klank, woord, beweging, media, en leren daarbij creëren, interpreteren, improviseren, presenteren en ontwerpen. passen vaardigheden en technieken toe om zich creatief te uiten. illustreren het samenspel, via cross-overs, tussen expressievormen. ontwikkelen hun zin voor creativiteit.

KLASSIEKE TALEN (A-stroom) De leerlingen onderzoeken de Romeinse en/of Griekse taal en cultuur. situeren, begrijpen en interpreteren Latijnse en/of Griekse teksten. onderscheiden aspecten van de taal, cultuur, kunst, waarden, geschiedenis en maatschappij van de Grieken en Romeinen. begrijpen de invloed van de Grieks-Romeinse beschaving en klassieke talen op hedendaagse culturen.

MAATSCHAPPIJ en WELZIJN (A-stroom) De leerlingen onderzoeken het sociale gedrag van mensen en menselijke relaties. Illustreren aspecten van mens- en natuurwetenschappelijke disciplines zoals psychologie, sociologie, pedagogie, biologie en hun kijk op mens en samenleving. begrijpen het belang van gezondheid en van de ontwikkeling van een gezonde en persoonlijke levensstijl. passen sociale en communicatieve vaardigheden toe.

MODERNE TALEN (A-stroom) De leerlingen onderzoeken hoe mensen door middel van taal tot een specifieke groep, (sub)cultuur behoren. passen communicatieve vaardigheden toe in het Nederlands, Frans en/of Engels. onderscheiden vormen van fictie. onderzoeken natuur- en technisch-wetenschappelijke verschijnselen en ideeën. onderscheiden aspecten in contexten waarin natuur- en technische wetenschappen een belangrijke rol spelen.

SPORT (A-stroom) De leerlingen onderzoeken hoe bewegingstechnieken sportprestaties verbeteren. passen motorische vaardigheden toe in sportdisciplines. begrijpen hoe beweging, rust en voeding een veilige en gezonde levensstijl bevorderen. passen sociale en communicatieve vaardigheden toe. illustreren de relatie tussen wetenschappen zoals biologie, chemie, fysica en sportbeoefening.

VOEDING (A-stroom) De leerlingen onderzoeken in de ruime context van voeding en horeca de eigenschappen van vaak gebruikt materieel, hulpmiddelen en grondstoffen. plannen, organiseren en voeren activiteiten uit zoals koken, bakken, vlees bewerken, bedienen, ontvangen van gasten. begrijpen het belang van de ontwikkeling van een gezonde en veilige levensstijl en van evenwichtige voeding. passen sociale en communicatieve vaardigheden toe.

STEM Electro en mechanische technieken (A-stroom) Hier worden de geheimen van metalen, kunststoffen en elektriciteit ontsluierd. Je leert over verbindingstechnieken en overbrengingen. Door middel van sturingen en tekeningen op de computer ontwerp en maak je allerlei knappe realisaties. Je mag hierbij steeds gebruikmaken van de nieuwste technologieën.

STEM Agro- en biotechnieken (A-stroom) Hier zit je goed als je geïnteresseerd bent in plant en dier. Je wil later graag een duurzame job uitoefenen in de agro-dienstensector, in de milieusector, in onderzoeks- of ontwikkelingscentra, in de land- en tuinbouwsector, in groenbeheer, in dierenzorg of in laboratoria. Wetenschap en agrarische sector worden hier gecombineerd tot een boeiende opleiding voor wie graag meer weet over al wat leeft, groeit en bloeit.

STEM Engineering (A-stroom) In deze optie leer je het verband leggen tussen wiskunde, wetenschappen en techniek. Je zal er wiskundige en technologische uitdagingen voorgeschoteld krijgen waarbij je creatief aan de slag moet om een probleem op te lossen en om een knappe realisatie te ontwerpen. Hier leer je ook hoe je een robot kan programmeren.

STEM Science (A-stroom) In deze optie verwerf je op een experimentele manier de nodige kennis over de natuur en duurzame wereld. Bij elk experiment hoort een forse theoretische ondersteuning. Heb je aanleg voor wiskunde en werk je nauwkeurig? Ben je geboeid door de wereld van de natuurwetenschappen? Dan heb je de basis mee voor een succesvolle schoolcarrière binnen STEM-Science.