ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
Advertisements

Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Welkom bij de World Vision Quiz.
Naam: ______________ GA VOORZICHTIG MET DE SLAKKEN OM
Het geven van een workshop
Creatieve tijdlijn maken
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Het schrijven van een verhaal
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Thema 2 PLANTEN Basisstof 1 -De levenscyclus van een plant
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Lekker hangen! Een hangplek in schutkleuren of signaalkleuren Blz
Het schrijven van een verhaal
Laat je vlieger opstijgen
Thema 2 blok 1 Op zoek naar voedsel.
Natuurles groep 4 deel I Champignons in de klas.
Schrijven 4.3 Formuleren en stijl 1.1
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Didactiek Lesformulier.
Transport middel van de toekomst
volgende bladzijde terug
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
voorbeeld volgende bladzijde terug
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Wat heb je nodig? Papier, pen/ potlood, tijdschriften en een computer.
volgende bladzijde terug
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Transcript van de presentatie:

ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!

‘De wereld in 1 dag’ - machine. OPDRACHT: Maak een ontwerp voor deze machine en laat zien welke functies deze machine bezit. Verzin zelf een naam voor jouw machine. LES: DE WERELD IN 1 DAG!

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: ‘DE WERELD IN 1 DAG-MACHINE’ PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Wat zou het vet zijn als je een dag vrij zou krijgen een wereldreis zou kunnen maken en alle plekjes op de wereld zou kunnen ontdekken met jouw eigen supersonische ‘De wereld in 1 dag’ - machine. De machine is bestand tegen reizen door de lucht, over water, onder water, over land. Het beschermt jou tegen de invloed van extreem droge, natte, warme, koude, hoge en lage plekken. De machine navigeert jou in een razend tempo naar de plekken die je wilt bezoeken. Leerdoel: De kinderen leren creatieve ideeën te visualiseren. LESOPBOUW: Leg aan de kinderen de situatie uit. Geef ze een groot vel (A3) en potloden en stiften in verschillende kleuren. Laat kinderen eventueel samenwerken in een duo. Nodig de kinderen uit een ontwerp op papier te zetten van de machine zoals ze deze bedenken. Naast tekenen hoe de machine eruit ziet, kunnen kinderen er ook bij schrijven welke mogelijkheden de machine heeft, welk materiaal er is gebruikt enz. Stimuleer kinderen het creatieve idee op papier te zetten ook als ze niet weten of het echt gemaakt kan worden. Het ontwerp mag fantasie bevatten. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES: ‘DE WERELD IN 1 DAG-MACHINE’ PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: ‘DE WERELD IN 1 DAG-MACHINE’ PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Stel als leraar vooral veel vragen! Wat kan de machine allemaal? Hoeveel mensen kunnen er vervoerd worden? Welke technische snufjes voeg jij toe? Op welke energiebron werkt jouw machine? Hoe maak jij het gezellig in jouw machine? Heeft jouw machine al een naam? Bouw eventueel een feedbackmoment in: -Delen binnen een tweetal. Wat vind je goed? Welke ideeën zou jij nog toevoegen? Hoe dan? Het is waardevol als de kinderen de kans krijgen te vertellen over het ontwerp. UITBREIDINGSKANSEN: Laat de kinderen een verslag, logboek of (strip)verhaal schrijven van de reis met deze machine. Welke plekken worden er bezocht? Met wie? wat ga je daar doen? Bezoek je nog iemand? Wat eet je eigenlijk op die dag? 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES: ‘DE WERELD IN 1 DAG-MACHINE’ PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: Ideeën visualiseren BRONNEN: https://www.frankwatching.com/archive/2013/06/11/effectief-visualiseren-ideeen-prikkelen-genereren-en-overbrengen/ 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES: ‘DE WERELD IN 1 DAG-MACHINE’ PLUSJEKLAS.NL