Opleiding Spel- en teambegeleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SPELREGELS IN DE ZAAL MHC De Warande.
Advertisements

Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Begeleiden van 8 tal wedstrijden
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Zaalbriefing MHC Weesp 3 december 2013.
door: Roderick Juffermans
WELKOM Begeleider Jongste Jeugd informatie-avond Doelen:
Welkom bij de introductieclinic voor hockey-ouders Dag 2
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
Informatie uurtje Jongste Jeugd
Aanvullende uitleg zaalregels - clubarbitrage
Zaalhockey informatie-avond 18 november 2011
Spelbegeleiders Jongste Jeugd NHC De IJssel Spelbegeleiders JONGSTE JEUGD.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Informatieavond Spelleiders
Informatie avond zaalhockey 29 november 2011
KNVB Clubcoach: Sandro Pinna
Mireille Verhoef Marjon Oudheusden
Spelbegeleiding Jongste Jeugd
Spelhervatting Vrije slag
Intro zaalbriefing De nieuwe regels in de zaal 2- Wat doet de ABB 3- Wat verwachten we van BS en clubs 4- Vragen.
Zaalbriefing Commissie Spelregels KNHB, 2012.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
De eerste keer …                                                                                                             
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Coach cursus Jongste Jeugd
Waarom deze cursus/ instructie avond ?
Coach cursus Jongste Jeugd
Workshop “Beoordelen”
Scheidsrechterscafé Heet de aanwezigen welkom (op de club en) bij het arbitragecafé.
Zaalhockey
Zaalbriefing Clubarbitrage Commissie Spelregels KNHB, 2014.
Clubscheidsrechter Briefing
Agenda Waarom van deze avond?
Jongste jeugd Spelregels
Presentatie Jongste Jeugdhockey De vereniging en (spel)regels seizoen Bijeenkomst voor ouders.
Zaalbriefing Clubarbitrage Commissie Spelregels KNHB, 2014 Walter de Groot Regio Coördinator ZH 2015.
Zaalseizoen 2015/2016 Jeugdhockey
Praktijkervaring en reflectie
4 november 2007Informatiebijeenkomst HCD Zaalhockey arbitrage & regels Nov 2014.
KNHB Nationaal Hockey Congres Utrecht 26 januari 2013 ‘Basisopleidingen voor trainers en coaches’ Wim Kemps.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
…. als je de regeltjes kent !!
Uitgave ©KNHB Kennismaken met hockey door bewegen Een introductie voor ouders van jongste jeugdleden.
Uitgave juni ’16 ©KNHB 28 januari 2012 Opleiding Clubscheidsrechter Plus (CS+)
Voorbeeldpresentatie Jongste Jeugd & G/LG-hockey De vereniging en (spel)regels seizoen Bijeenkomst voor ouders.
MHCU Opzet trainingsplan. MHCU Visie Doelstellingen  Alle teams moeten met een zo hoog mogelijke intensiteit, hockeytechnieken en tactieken aangeleerd.
ARBITRAGE JONGSTE JEUGD 3-, 6-, 8TAL HOCKEY. INTROFILMPJE HVM AC begeleiding jeugd2
Veilig werken via gedragsverandering Danny Wilms
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Belangrijkste regels zaalhockey
Welkom ouders E6 tallen.
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Spelregels Hockey Elftallen
CLUBSCHEIDSRECHTERS SEIZOEN
Spelbegeleiding Jongste Jeugd
Zaalhockey Jongste Jeugd (6E- en 8E-tallen)
Zaalhockey Jongste jeugd 6 November 2017
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Coach bijeenkomst Zaalhockey!.
AGENDA BIJEENKOMST ARBITRAGE NOORD NEDERLAND
Basisopleiding Coachen
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
Spelbegeleiding Zaalhockey Jongste Jeugd
24 Juni de editie Bilderdijk Trofee INFORMATIE
Opleiding Spel- en teambegeleiding
Fluiten bij de Jongste Jeugd
Transcript van de presentatie:

Opleiding Spel- en teambegeleiding Deel 1 Uitgave september ’18 ©KNHB

Programma Kennismaking en verwachting Opzet opleiding Kernwaarden en spelregels (inclusief opdrachten) Afsluiting

Kennismaking en verwachting 20-9-2018 Kennismaking en verwachting XXXX (naam opleider) XXXX (functie(s) binnen vereniging) Bereikbaar via: XXX (mailadres/ telefoonnummer)

Opleidingsavond 1 (2 uur) - Kernwaarden Jongste Jeugd en G/LG 20-9-2018 Opzet opleiding Opleidingsavond 1 (2 uur) - Kernwaarden Jongste Jeugd en G/LG - Spelregels Praktijk (duur) - Observatie - Zelfreflectie - Feedback praktijkbegeleider Opleidingsavond 2 (2 uur) - Kenmerken Jongste Jeugd en G/LG - Interpretatie spelregels - Techniek en Tactiek

Kernwaarden Jongste Jeugd en G/LG 20-9-2018 Kernwaarden Jongste Jeugd en G/LG - Veilig - Plezier - Leerzaam

Oefening 1 Groep 1 Opdracht 1.2: Afspraken collega begeleiders en teambegeleiders Groep 2 Opdracht 2.5: Veiligheid en sportiviteit Groep 3 Opdracht 3.2: Spelregels Groep 4 Opdracht 5.2: Veilig, plezier en leerzaam

Opdracht 1.2: Afspraken met collega spelbegeleider en teambegeleiders Groep 1 Opdracht 1.2: Afspraken met collega spelbegeleider en teambegeleiders Het is de taak van de spelbegeleiders en de teambegeleiders om voorafgaand aan de wedstrijd met elkaar duidelijke afspraken te maken over de drie kernwaarden veilig, plezier en leerzaam. Aandachtspunten wedstrijd: Bedenk voor jezelf twee aandachtspunten per kernwaarde (plezier, veilig en leerzaam) waar je jezelf in de wedstrijd (voornamelijk) op richt. Veilig: 1) …………………………………… 2) …………………………………… Plezier: 1) …………………………………… 2) …………………………………… Leerzaam: 1) …………………………………… 2) ……………………………………

Groep 2 Opdracht 2.5: Veiligheid en sportiviteit Zoals eerder aangegeven is veiligheid één van de kernwaarden. Ook sportiviteit hoort bij hockey. Vragen: 1. Op welke manier heb je gezorgd voor de veiligheid van de spelers en jezelf? 2. Op welke punten heb je sticks en kleding gecontroleerd? 3. Wat heb je gedaan om de sportiviteit te bevorderen?

Groep 3 Opdracht 3.2: Spelregels Beide teams spelen beter en leuker als de regels goed worden toegepast. Opdracht: 1. Bespreek met je medebegeleiders welke criteria je hanteert bij shoot. 2. Bespreek met je medebegeleiders welke criteria je hanteert bij afhouden.

Groep 4 Opdracht 5.2: Veilig, plezier en leerzaam De drie kernwaarden kun je nu wel dromen. Toch komt het nog steeds voor dat er sprake is van onveilige, onplezierige of niet leerzame situaties. Als het verschil in speelsterkte te groot is, grijpt de spelbegeleider in overleg met de teambegeleiders in. Opdracht: Bespreek hoe te handelen bij de volgende situaties: Situatie 1. Gevaarlijk of hinderlijk zwaaien met de stick/stick hakken Situatie 2. Spelen van een hoge bal

Oefening 2 Opdracht 3.4: Regels team- en spelbegeleiders Groep 1: gevaarlijke spelsituatie Groep 2: gewonde speler Groep 3: naderend onweer Groep 4: wisselen spelers

Oefening 3 Groep 1: Wat doet de spelbegeleider aan het geven van uitleg? Groep 2: Noteer gevaarlijke situaties Groep 3: Hoe gaan teambegeleider en spelbegeleider met elkaar om? Groep 4: Hoe is de houding van de spelbegeleider naar alle betrokkenen?

Oefening 4 Tekenen van speelvelden Groep 1: Uittekenen van een 3-talveld Groep 2: Uittekenen van een 6-talveld Groep 3: Uittekenen van een 8-talveld

  Opzet Opleiding Opleidingsavond 1 (2 uur) 20-9-2018 Opzet Opleiding Opleidingsavond 1 (2 uur) - Kernwaarden Jongste Jeugd en G/LG - Spelregels Praktijk (duur) - Observatie - Zelfreflectie - Feedback praktijkbegeleider Opleidingsavond 2 (2 uur) - Kenmerken Jongste Jeugd en G/LG - Interpretatie spelregels - Techniek en Tactiek  

Afsluiting