Programmeren woensdag 4 oktober 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
5JJ20: Computerarchitectuur 2M200: Inleiding Computersystemen
Advertisements

PSD Basisstructuren programmeren.
Componenten van een algoritme Variabelen en hun Inhoud Instructies Sekwenties (van instructies) Selecties (tussen instructies) Herhalingen (van instructies)
Programmeren met Alice
Hoofdstuk 1 Programmeren.
1/1/ / faculty of Computer Science eindhoven university of technology 2IC20:Computersystemen Week 1: inleiding.
De kern van projectmanagement
Arduino project.
Practica Computerlinguistiek Tekst en uitleg:
bewerkingen in programmeeromgevingen
Datastructuren Analyse van Algoritmen en O
‘Inleiding programmeren in Java’ SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’ 4e college Woe 19 januari 2000 drs. F. de Vries.
VBA en VBS Een introductie.
1 Tentamen 21 januari 2008 uitleg Algemene kennisvragen a)“Wat verstaan we onder de complexiteit van een algoritme?” –Cruciaal: wat gebeurt er met.
Computervaardigheden Hoofdstuk 4 — Scripting (Let op: dit is enkel voor studenten Biologie.)
VHDL Peter Slaets KHLim Functies en procedures Functies –type conversie functies »bit vector to integer en omgekeerd –verkorte componenten met maar 1 output.
Hoofdstuk 1 Programmeren.
Les 2 Basisbouwstenen (deel 1)
De processor.
5JJ20: Computerarchitectuur 2M200: Inleiding Computersystemen
1/1/ /e/e eindhoven university of technology 5JJ20:Computerarchitectuur 2M200:Inleiding Computersystemen Sessie 3(1): Instructietypen (1)
Neurale Netwerken Kunstmatige Intelligentie Rijksuniversiteit Groningen Mei 2005.
Neurale Netwerken Kunstmatige Intelligentie Rijksuniversiteit Groningen April 2005.
Het gegevensverwerkend proces
Frank Stalpers en Ad Baars
Flow controle Keuzes maken. Het if-statement Soms moet code alleen in bepaalde situaties uit gevoerd worden Hiervoor heeft C de if-else constructie: if(voorwaarde1){
Visual Basic .NET voor studenten
Consoleprogramma’s Hoofdstuk 19. Visual Basic.NET voor studenten2 In dit hoofdstuk … Hoe consoletoepassingen maken In- en uitvoer bij consoleprogramma’s.
MICPRG Les 11 Microcontroller Programmeren in C. 112 Datastructuren in C Werkgeheugen (PC en microcontroller): Statische datastructuren (vaste grootte):
SWI cursus: ‘Inleiding programmeren in Java’
PHP functies.
Algoritmiek Dataweergave en bewerking Hoorcollege 2 - Ma. 11 sept L.M. Bosveld-de Smet.
Datastructuren Sorteren, zoeken en tijdsanalyse
1/1/ eindhoven university of technology / faculty of Computer Science 2IC20:Computersystemen Week 3: Instructietypen (1)
1/1/ eindhoven university of technology / faculty of Computer Science 2IC20:Computersystemen Week 3: Instructietypen (2)
Hoofdstuk 5 – Verzameling en functie
Programma Structuur Diagrammen (PSD’s)
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Les 3 Basisbouwstenen (deel 2) Programmeren met Visual Basic Karl Moens.
Hoofdstuk 3 - Conditionele logica
Spreadsheets. Testen. Met spreadsheets.. |  Spreadsheet, het meest gebruikte (test) tool in de wereld …  Aan de slag: Spreadsheet PRA  Risico’s en.
Bewerkingen met Strings
Programmeren.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
1 PI1 week 9 Complexiteit Sorteren Zoeken. 2 Complexiteit van algoritmen Hoeveel werk kost het uitvoeren van een algoritme (efficiëntie)? –tel het aantal.
Mobiel programmeren Jeroen Fokker.
Hoorcollege 1: efficiëntie en complexiteitsontwikkeling.
Hoorcollege 1: efficiëntie en complexiteitsontwikkeling.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Welkom! maandag 16 November 2015 Les B-2.
1 februari 2016 PHP expressie statement. 1 februari 2010 Titel van de presentatie 2 Boole logica? Definitie De booleaanse operatoren zijn genoemd naar.
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Informatica Welkom! maandag 16 November Les B-1.
Minimum Opspannende Bomen Algoritmiek. 2 Inhoud Het minimum opspannende bomen probleem Een principe om een minimum opspannende boom te laten groeien Twee.
IF() ELSE() LES 4: VOORWAARDEN. BOOL Een variabele die slechts 2 mogelijke waarden kan hebben: true(waar) of false(niet waar) duid je aan met bool bool.
Heuristieken en benaderingsalgoritmen Algoritmiek.
Divide & Conquer: Verdeel en Heers vervolg Algoritmiek.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Programmeren.
Imperatief programmeren
Minimum Opspannende Bomen
Object georiënteerd programmeren
Logo.
Kennismaking met programmeren
Programmastructuurdiagrammen (PSD)
Small Basic Console deel 2
Bouwstenen voor computer
SQL Les February 2019.
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Programmeren woensdag 4 oktober 2017

Programmeren

Programmeren

Programmeren Wat is “Programmeren”? Wat is een computerprogramma? Het ontwerpen en realiseren van een computerprogramma/computerapplicatie. Wat is een computerprogramma? Een verzameling van instructies voor de processor(s) van de computer opdat bepaalde bewerkingen in het computersysteem gaan plaatsvinden. De volgorde van instructies heeft een logisch verband, hetgeen ook wel een “algoritme” wordt genoemd.

Programmeren Hoe werkt een computer ? .

Programmeren Hoe wordt een programma in de computer aangebracht? .

Programmeren Programmeerniveau ’s Machinetaal (binaire instructies) . Machinetaal (binaire instructies) Assembler Scripts C, C++ Basic Python COBOL, PL1 Fortran, Algol,Pascal Visual Basic Visual Studio ………

Programmeren

Programmeren Algemene programmastructuur Controlegrootheden Input module Verwerkingsmodule Output module Input procedures Input functies Verwerkingsprocedures Verwerkingsfuncties Output procedures Output functies

Programmeren Belangrijke programma-elementen Toekenningen; waarden geven Condities testen, paden kiezen Herhalingen uitvoeren, terugverwijzen

Programmeren Belangrijke programma-elementen Toekenningen; waarden geven waarde= 5 naam= “juri” waarde=waarde +10 Condities testen, paden kiezen if ………… then …….. else ……. Herhalingen uitvoeren for i=1 step 1 until 10 do ………….