Kennismaking met programmeren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Sudoku puzzels: hoe los je ze op en hoe maak je ze?
Klik op het plaatje om verder te gaan
Positieve en Negatieve getallen
Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Snelheid.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Universiteit Twente meets SG Twickel Zoeken in grote tekstbestanden Mariëlle Stoelinga.
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Goedemorgen.
Flits 2 Spel 2. Bridge in een flits.
Negatieve getallen door Kees Vleeming
Maar HOE kan je nu twee BINAIRE getallen optellen?
Presentatie vergelijkingen oplossen.
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
H1 Informatie digitaal §1.1 Bits en bytes Informatie in nullen en enen
Experimentele kans javascript.
CHINESE HOROSCOOP ONGELOOFLIJK PRECIES!.
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
Wat doet een magneet?.
Getallenlijnen voor instructies bij de kleuters.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Agenda  Lesuur minuten  Wat kun je met programmeren?  Wat is code en hoe werkt het?  Code schrijven: de basis  Lesuur minuten  Zelf.
Gecijferdheid Les 2.1 Talstelsels.
Blok 1A Quiz week 1. 1 Welk getal hoort tussen 101 – 200? AB CD Waar horen de andere getallen?
Reactievergelijkingen Een kwestie van links en rechts kijken.
Veilig werken met de Grief Wat zijn de gevaarlijke en wat zijn de veilige zones.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 Universiteit Twente meets school Zoeken in grote tekstbestanden Mariëlle Stoelinga.
Bits en bytes. Bit  Transistor laat stroom door of niet  Hoge spanning of lage spanning  1 of 0  Tweetallig, binair  Tientallig, decimaal  Digit.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Welke bij vliegt onder de bijenkorf?
Grote getallen.. Om de 3 cijfers een stip. Begin achteraan te tellen. Duizendstip Miljoenstip Miljardstip.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Les cours de Français HB groep.
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
Denken als een computer
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Goedemorgen.
Programmeren in de Klas
Kennismaking met programmeren
Kennismaking met programmeren
Programmeren in de Klas
Kennismaking met programmeren
Les 1 WAT IS PROGRAMMEREN?
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Basis 1 Getallen. Basis 1 Getallen Paragraaf B1.1 Groeperen per 10.
Slim tellen.
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Machten van natuurlijke getallen
Binaire getallen 1. binair → decimaal 2. decimaal → binair.
Quantumcomputers en quantumcommunicatie
Slim tellen.
Natuurlijke, gehele en rationale getallen
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Machten van breuken Machten van breuken Machten van breuken
Info 2 Rationale getallen tot een positieve macht verheffen M A R T X
Van minder naar meer Getallen 11 t/m 20.
Python – For loop + strings
Transcript van de presentatie:

Kennismaking met programmeren Les 2: de robot

Quiz Vraag 1 Wat is een bit? Wat kun je met bits? Welk getal is 01011? Hoe schrijf je 5 binair?

Wat gaan we vandaag leren? Hoe telt een computer? Wat is binair tellen? Hoe kun je schrijven met getallen?

De robot Waar kom je robots tegen? Fabriek Mars Magnetron

De robot Wat is een robot? Instructies worden geprogrammeerd De robot voert de instructies uit

De robot Instructies Pak vast Laat los Breng 1 omhoog Breng 1 omlaag Beweeg 1 naar rechts Keer om

Start De robot Instructies Pak vast Laat los Breng 1 omhoog Breng 1 omlaag Beweeg 1 naar rechts Keer om Instructies Start

De robot Instructies Pak vast Laat los Breng 1 omhoog Breng 1 omlaag Beweeg 1 naar rechts Keer om Instructies

De robot aan het werk!

De robot https://studio.code.org/s/course2/stage/3/puzzle/1

De robot Samenvatting Instructies programmeren Robot werkt heel precies