Instructie geven en uitvoeren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Collectief portfolio groep 3
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Denk aan de sociale competentie
Bekijk het leven.
Al doende leren training docenten
Klik ergens op het witte deel van deze pagina om verder te gaan
Begeleiden, hoe doe je dat?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Activeren van voorkennis
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Geïntegreerd werken met de vaardigheden voorbeelden.
Onderzoeksplan.
De indeling van een tekst
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Briant College H2 het onderwerp. Briant College H1 De persoonsvorm vinden en zinsdeelstrepen zetten Hoe vind je de pv? -zin vragend maken -de zin van.
S/K/L 2.6 MAKEN VAN EEN TV-JOURNAAL, OBJECTIEF EN SUBJECTIEF, KRITISCH KIJKEN.
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
INFORMATIE 2.8 HET SCHRIJVEN VAN JE ENQUÊTEVERSLAG.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
LEZEN 5.4 BESCHOUWING. DEZE LES LEER JE: Wat de tekstvorm ‘beschouwing’ is. Welke tekstdoel een beschouwing heeft. Hoe een beschouwing is opgebouwd. Wat.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Een beoordeling schrijven
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Beeldspraak: de vergelijking
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
S/k/l 1.6 Kritisch kijken.
S/k/l interviewen.
Beste ath 4..
Overtuigende tekst/betoog
Trappen van vergelijking Dan mij?…als ik?
Aantekeningen maken en navertellen
Geïntegreerd werken met de vaardigheden
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Aantrekkelijk formuleren
Schrijven Een Verslag.
Omschrijvingen en definities
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Spelling Woorden afbreken.
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Gesprekstechnieken 12 mei 2017.
Een instructie schrijven
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Zelf schrijven van een ‘grappig’ nieuwsbericht
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Informatieve teksten, interviewverslag
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Edward de bono; 6 denkhoeden
Inleiding, middenstuk, slot
Werken in een arbeidsorganisatie
Gesprekstechnieken Les 2.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Omgaan met verschillen
Van alle markten thuis Perron 1 – les 1.
Les 5: Verbale communicatie
Les 3: regels en afspraken met de klas
Kritiek geven en krijgen
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Instructie geven en uitvoeren s/k/l Instructie geven en uitvoeren

Wat gaan we vandaag doen? Korte introductie opdracht (10m) Uitleg theorie (5m) Maken opdracht 2 kijkfragment (10m) Voorbereiden kijktaak opdr 4 luisterfragment (2m) Maken opdracht 3 zelfstandig (10m)

Startopdracht Maak een tweetal Leerling 1 krijgt een simpel figuur Leerling 2 krijgt uitleg over hoe hij dit figuur moet natekenen. LET OP: Je mag het figuur niet laten zien aan elkaar!!!

instructies Stap voor stap iets uitleggen Belangrijk kenmerk: Doe-woorden

Instructie uitvoeren Kijk en luister goed Let op doe-woorden Voer de stappen in de juiste volgorde uit. Stel direct een vraag als je een instructie niet begrijpt.

Instructie geven Begin met het doel en onderwerp van je instructie. Leg stap voor stap uit wat iemand moet doen. Denk na over een logische volgorde! Als het nodig is: laat zien hoe iets moet! Gebruik doe-woorden/signaalwoorden Spreek rustig/verstaanbaar

Opdracht 3 Lees de vragen van opdracht 3 (blz 53) door en bekijk het fragment. Noteer de antwoorden op de vragen