LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 4 Hoofdstuk 6: Speeltechnieken Hoofdstuk 7: Speeltechnieken troef.
Advertisements

Flits 1 Spel 2. Bridge in een flits.
Les 2 HOOFDSTUK 2. SLAGEN MAKEN. Vragen vorige les Slagen incasseren
Flits 1 Spel 2. Les 3 AFSPELEN.
Flits 1 Spel 2. Les 3 AFSPELEN.
Les 3 Hoofdstuk 3: Bieden (introductie) Hoofdstuk 4: Kaartwaardering
Les 2 Vragen vorige les Slagen incasseren Slagen ontwikkelen Spelen I
Etappe 1 De eerste stappen.
Etappe 4 Het uitspelen nader bekeken Etappe 4 Het uitspelen nader bekeken.
Etappe 2 Minibridge.
AFSPELTECHNIEK 1.1 ontbrekende kaarten 3-2 verdeeld en
SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
WELKOM IN DE WONDERE WERELD
12 slagen en minimaal ca. 33 punten
OVERZICHT HOOFDSTUK 9 TEGENSPEL
DE DERDE MAN U bent Oost. Welke kaart speelt u bij? ♦ ♦ ? ? 2 W O
leider en tegenspelers
COMMUNICATIE A H V 8 4 H B V 4 U bent West.
TERMINOLOGIE N W O Z LINKS VAN DE LEIDER WORDT UITGEKOMEN.
OP WEG NAAR HET CONTRACT
UITKOMEN SERIE HONNEURS DE HOOGSTE KLEINTJE BELOOFT PLAATJE
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
AFSPEL VAN SA CONTRACTEN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
DE PREËMPTIEVE OPENING
VECHTEN OM DE DEELSCORE LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
REAGEREN OP TUSSENBIEDEN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
VECHTEN OM DE DEELSCORE
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
UITKOMEN EN SIGNALEREN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LESMATERIAAL BIJ LEER BRIDGE MET BERRY DEEL 1
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
VECHTEN OM DE DEELSCORE
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
HET SPEELPLAN IN EEN TROEFCONTRACT
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
OP WEG NAAR HET CONTRACT
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
REAGEREN OP TUSSENBIEDEN
Transcript van de presentatie:

LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1 HOOFDSTUK 2 SLAGEN MAKEN LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1

SLAGEN MAKEN DEZE LES SLAGEN INCASSEREN SLAGEN ONTWIKKELEN 1 SLAGEN INCASSEREN SLAGEN ONTWIKKELEN SPELEN MET TROEFKLEUR KAARTWAARDERING 2 3 4

SLAGEN INCASSEREN WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B 7 ♠ H 6 1 Vier kaarten = Lange kant ♠ A V B 7 Twee kaarten = korte kant ♠ H 6 EERST HONNEURS KORTE KANT

SLAGEN INCASSEREN WIJZE WAAROP ♦ A 6 ♦ 7 5 3 2 ♦ 10 9 8 ♦ H V B 4 1 STEL JE BENT IN ZUID AAN SLAG : EERST ♦4 NAAR ♦A EN DAN ♦6 NAAR ♦H EN VERVOLGENS ♦V EN ♦B

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B 7 ♠ H 6

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B ♠ 6

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 2 ♠ B 6 ♠ A H V 7

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 2 ♠ 6 ♠ A H V

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V 4 2 ♠ H B 3

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V 4 ♠ B 3

SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V ♠ 3

SLAGEN ONTWIKKELEN ZONDER TROEF DRIE METHODEN A VERDRIJVEN HOGE KAARTEN TEGENPARTIJ LENGTE SLAGEN ONTWIKKELEN SNIJDEN B C

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 2 VERDRIJVEN A ♠ B 8 2 ♠ V 10 7 4 3 Slag voor ♠H tegenpartij

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 2 VERDRIJVEN A ♠ 8 2 ♠ V 10 7 4 Slag voor ♠A tegenpartij

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 1 A VERDRIJVEN ♠ 8 ♠ 10 7 4 Drie slagen voor ons

SLAGEN ONTWIKKELEN LENGTE SLAGEN B ♠ 6 5 ♠ V B 10 ♠ 4 2 ♠ A H 9 8 7 3 ♠ 6 5 ♠ V B 10 ♠ 4 2 ♠ A H 9 8 7 3 ♠ A H twee slagen voor NZ

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 2 LENGTE SLAGEN B ♠ - ♠ V ♠ - ♠ 9 8 7 3 Slag voor tegenpartij maar …

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 2 B LENGTE SLAGEN ♠ - ♠ - ♠ - ♠ 8 7 3 Drie vrije ♠ slagen Dit noemen we lengte slagen

SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT 2 SNIJDEN C ♠ A V B ♠ H 9 8 2 ♠ 10 4 3 ♠ 7 6 5 Slag voor NZ en steek in een andere kleur over naar Zuid

Slag weer voor NZ en dan pas ♠A SLAGEN ONTWIKKELEN 3 SNIJDEN C ♠ A V ♠ H 9 8 ♠ 10 4 ♠ 7 6 Slag weer voor NZ en dan pas ♠A

Twee keer troeftrekken is voldoende SPELEN MET TROEFKLEUR 3 TROEFTREKKEN ♠ is troef ♠ B 8 7 6 ♠ 10 9 ♠ 5 2 ♠ A H V 4 3 Twee keer troeftrekken is voldoende REGEL: Een kleur is geschikt om als troef te dienen als je samen met partner acht of meer kaarten hebt.

Drie keer troeftrekken SPELEN MET TROEFKLEUR 3 TROEFTREKKEN ♠ is troef ♠ B 8 7 6 ♠ 10 ♠ 9 5 2 ♠ A H V 4 3 Drie keer troeftrekken

KAARTWAARDERING 4 Bij het bieden moet je samen met je partner inschatten hoeveel slagen jouw partij zal gaan maken. Hiervoor moet je je hand gaan waarderen. Duidelijk is dat hoge kaarten van belang zijn. Ook lengte in een kleur kan belangrijk zijn. Hoe waarderen we de hoge kaarten?

KAARTWAARDERING HONNEUR PUNTEN AAS HEER VROUW BOER 4 3 2 1 OP BASIS VAN HONNEUR PUNTEN HONNEUR PUNTEN AAS HEER VROUW BOER 4 3 2 1 HOEVEEL PUNTEN BEVAT EEN KLEUR? 10 EN ALLE KLEUREN SAMEN? 40

KAARTWAARDERING CLUSTER PUNTEN CLUSTER PUNTEN 4 TEL PUNTEN NIET PER HONNEUR, MAAR PER CLUSTER VAN HONNEURS. CLUSTER PUNTEN A H V B A H V A H B A H A V B A V H V B CLUSTER PUNTEN A B H V H B V B V B 10 5 9 5 8 4 7 3 7 2 6 1 6

PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ A 6 ♥ 8 2 ♦ A H 9 6 3 ♣ 8 7 3 2 11

PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ H 7 ♥ H V B 10 ♦ 8 5 2 ♣ A H 6 5 16

PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ A V 7 3 ♦ 5 4 ♣ H B 6 2 13

MINI BRIDGE 4 Na het oprapen en tellen van de kaarten, tellen alle spelers ook hun plaatjes punten. Het aantal punten wordt hardop gezegd vanaf de GEVER. Het paar met de meeste punten wordt de spelende partij en degene met de meeste punten wordt leider. De partner van de leider wordt dummy en legt zijn kaarten open. De leider bepaalt de speelsoort. Vervolgens komt de linker tegenstander van de leider uit en begint het afspelen.

WIJZE SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT SAMENVATTING SLAGEN MAKEN Slagen worden meestal gemaakt met plaatjes. Slagen kunnen ook worden gemaakt door lage kaarten van een lange kleur. WIJZE SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT Verdrijven hoge kaarten bij tegenpartij. Lengte slagen (lange kleur vrijspelen). Snijden. WANNEER TROEF Een kleur is geschikt om als troef te dienen als je samen met partner acht of meer kaarten hebt.

RELATIE SLAGEN EN PUNTEN Relatie aantal punten en aantal te behalen slagen Sans Atout Aantal slagen punten 1♣ ♦ ª 2♣ ♦ ª 3♣ ♦ ª 4 ª 5♣ ♦ 6♣ ♦ ª Sans Atout Aantal slagen punten 1SA 7 20-22 2SA 8 23-24 3SA 9 25+ 6SA 12 33+ 7 20 8 21-22 9 23-24 10 25+ 11 27+ 12 33+

N/- Spel 1.2.1 Noord heeft meeste punten Noord kiest ª als troef N-Z hebben 25 punten N-Z moeten 10 slagen halen Oost mag starten ª   ♣ A H B 7 2 A 6 9 8 2 V 3 2 9 5 4 9 5 4 3 H 3 10 9 7 5 N W O Z ª 8 6 H V B 10 A V 10 6 5 V 10 3 8 7 2 B 7 4 A H B 4 14 Haalbaar: O-W: 3 slagen N-Z: 10 slagen 11

O/NZ Spel 1.2.2 Oost wordt leider Oost kiest voor SA O-W hebben 27 punten O-W moeten 10 slagen halen Zuid mag starten ª   ♣ 6 5 V 10 9 6 V B 7 5 8 4 2 H 7 4 A 8 3 2 10 8 4 3 N W O Z ª A 8 3 H 4 A H 6 H V B 10 9 V B 10 9 2 B 7 5 9 2 A 7 3 7 20 Haalbaar: O-W: 10 slagen N-Z: 3 slagen

Z/OW Spel 1.2.3 Zuid wordt leider Zuid kiest voor SA N-Z hebben 33 punten N-Z moeten 12 slagen halen West mag starten ª   ♣ 7 3 2 A V H 9 3 H V B 10 2 B 10 9 8 H 10 3 10 6 5 2 9 3 N W O Z ª V 5 B 9 6 5 8 7 4 7 6 5 4 A H 6 4 8 7 4 2 A V B A 8 15 Haalbaar: O-W: 1 slag N-Z: 12 slagen 18

W/A Spel 1.2.4 West wordt leider West kiest voor SA O-W hebben 26 punten O-W moeten 9 slagen halen Noord mag starten ª   ♣ B 10 4 H V B 3 V 10 6 5 B 2 A H V 3 2 9 8 A 8 4 V 7 4 N W O Z ª 8 7 A 7 6 4 9 3 2 A H 8 6 9 6 5 10 5 2 H B 7 10 9 5 3 15 11 Haalbaar: O-W: 10 slagen N-Z: 3 slagen

N/NZ Spel 1.2.5 Oost wordt leider Oost kiest voor  troef O-W hebben 26 punten O-W moeten 9 slagen halen ª   ♣ B 10 7 4 8 5 B 7 5 4 H 4 3 V 9 3 A 9 7 4 10 2 A 8 7 6 N W O Z ª H 6 H V B 3 2 A H 8 6 9 2 A 8 5 2 10 6 V B 10 5 10 16 Haalbaar: O-W: 11 slagen N-Z: 2 slagen

O/OW Spel 1.2.6 Zuid is leider in SA West komt uit N-Z hebben 27 punten N-Z moeten 10 slagen halen ª   ♣ V B 10 3 2 H 9 2 A H 6 6 5 9 8 5 B 7 5 4 10 9 8 3 V 8 N W O Z ª A 7 4 10 8 6 V 5 2 H B 10 7 H 6 A V 3 B 7 4 A 9 4 3 2 13 Haalbaar: N-Z: 10 slagen O-W: 3 slagen 14

Z/A SPEL 1.2.7 West is leider in SA Noord komt uit O-W hebben 28 punten O-W moeten 10 slagen halen ª   ♣ 10 9 6 5 9 5 B 2 H V B 10 9 A H V 2 H B 3 A 8 4 A 6 5 N W O Z ª B 4 A V 7 4 10 6 5 3 8 7 2 8 7 3 10 8 6 2 H V 9 7 4 3 7 21 Haalbaar: N-Z: 3 slagen O-W: 10 slagen

W/- Spel 1.2.8 Noord wordt leider Noord kiest ª als troef N-Z hebben 23 punten N-Z moeten acht slagen halen Oost mag starten ª   ♣ A H 6 2 A 6 5 8 7 6 B 7 3 10 8 5 10 7 4 3 9 3 A V 10 9 N W O Z ª 9 7 H V B 9 V 10 5 4 2 H 5 V B 4 3 8 2 A H B 8 6 4 2 12 Haalbaar: O-W: 4 slagen N-Z: 9 slagen 11

VANDAAG BEHANDELD HOOFDSTUK 2 SLAGEN MAKEN VOLGENDE KEER HOOFDSTUK 3 HET TEGENSPEL West is gever