BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LICHT – ONZICHTBAAR LICHT
Advertisements

FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
HTMLHTML UITLEG & CURSUS. Inleiding HTML: Hyper Text Mark-up Language.
Kleuren Kleuren.
10 juni 2002Jos van Peer & Eelco de Graaf Embedded systems.
Dennis Bakker Kai Molendijk H2B
Lego Mindstorm.
Quiz Start.
Duikboot Waarom brandt er ‘s nachts rood licht in een duikboot als er gevaar dreigt?
Natuurkunde overal 3 HV Licht
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Programmeer les voor gevorderden
Return to Sender.
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Hoofdstuk 6 ‘Licht’ Paragraaf 6.1 antwoorden.
* Lava.
RoboCup Junior Bouwen van een robot Voor de NXT Versie
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Paragraaf 2 – Van infrarood tot ultraviolet
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
Gevorderde programmeer les
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kleurensensor kalibreren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Kikker kleuren
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
H8 Licht Nova Licht en kleur.
Dit programma wordt gebruikt door het identificatieteam van de rijkswacht en kan een robotfoto van je maken als je de volgende vragen correct beantwoordt.
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
LICHT – SPECTRUM EN KLEUREN ZIEN
LICHT – SPECTRUM EN KLEUREN ZIEN
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Hoofdstuk Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we vandaag doen? Opening
Leren programmeren met Scratch
Transcript van de presentatie:

BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les Onderwerp: Kleurensensor Door: Droids Robotics

doelstellingen Leren hoe je de kleurensensor gebruikt Leren over vrijloop en remmen © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

What is a sensor? Een sensor laat een EV3 programma gegevens meten en verzamelen over zijn omgeving. De EV3 heeft de volgende sensoren : Kleur – meet kleuren en grijstinten Gyro – meet omwentelingen van de robot Ultrasone – meet de afstand tot een object. Tast – meet het contact met een object. Infrarood – meet IR afstandsignalen Onze lessen behandelen de 4 sensoren in het groen. Afbeeldingen van: http://www.ucalgary.ca/IOSTEM/files/IOSTEM/media_crop/44/public/sensors.jpg © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/15)

Wat is een kleurensensor Wat zijn dit? Sensoren die de intensiteit van het licht meten en het licht dat in de sensor komt Drie modussen: Kleur, gereflecteerde lichtintensiteiten en Intensiteit van het omgevingslicht Color Mode: Herkent 7 kleuren (zwart, bruin, blauw, groen, geel, rood en wit) en geen kleur Reflecteerd licht: Meet de intensiteit van het gereflecteerde licht of het licht dat terug gereflecteerd wordt door een lamp die rood licht uitstraalt. (0=heel donker en 100=very licht) Omgevingslicht: Meet de sterkte van het omgevingslicht dat de sensor binnenkomt. (0=heel donker and 100=heel licht) Te gebuiken om: Te rijden tot een lijn Een lijn volgen Wij gebruiken de kleurenmodus in deze les © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

vrijloop of remmen? Meer uitleg over het Richting veranderen blok Je zult merken dat je twee optie hebt: VRIJLOOP of REMMEN Met vrijloop blijven de motoren nog even bewegen. Met remmen stoppen de motoren meteen. Welke gebruik je om PRECIES te stoppen op een gekleurden lijn? © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

KLEURENSENOR OPDRACHT Laat de robot bewegen naar een groene lijn door de kleurensensor te gebruiken. Stap 1: Gebruik Wacht op kleur. Step 2: Gebruik de kleurensensor in de KLERENMODUS. Stap 3: Vrijloop of remmen? Tip: Je gebruikt de blokken Richting veranderen (denk aan moto aan en uit) en Wacht op “Kleur”” © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht kleurensensor EINDE Richting veranderen wijzigen naar “AAN” Richting veranderen wijzigen naar “UIT” met REMMEN START Wacht voor instellen op de kleur groen(#3) © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

DISCUSSIE HANDLEIDING Kun je meer dan één kleur zoeken met de kleurensensor? Wat is het verschil tussen VRIJLOOP en REMMEN in het Richting veranderen blok? Antwoord: Ja Antwoord: Met vrijloop zullen de motoren vrij spinnen na een beweging Coast will allow your motors to spin freely after a move, maar met remmen stoppen de motoren meteen © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan and Arvind Seshan van Droids Robotics. Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com Auteurs email: team@droidsrobotics.org                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)