BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FLL Robot tips Hoe bouw ik een robot? Hoe programmeer ik een robot?
Advertisements

Eerste kennismaking met programmeren in RoboMind
Programmeren met Alice
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
Stijn Van Wonterghem1 ALICE Een animatie opbouwen.
PIR sensor.
Lego Mindstorm.
Clicker Questions for Build an Atom
Les 2: Zaterdag 24 mei 2014 Wim Peeters
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les 3
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
Programmeer les voor gevorderden
Kleurensensor kalibreren
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les1
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER LEssen
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 Programmeer Les
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les2
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les3
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEER Les4
De balans in combinatie met BATEN en LASTEN
Gevorderde programmeer les
Gevorderde PROGRAMMeer Les
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
RoboCup Junior Bouwen van een robot Voor de NXT Versie
Opbouw Rescue Robot behorende bij Lego Mindstorms 9797 Hoofdstuk 1. Basis 2. Ultrasone sensor 3. Lichtsensoren 4. Blikjesvanger 5. Draadhouder 6. Motoren.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Proportionele Besturing
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
Gevorderde EV3 Programmeer lessen Infrarood Sensor
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Gevorderde programmeer les: Betrouwbaarheid robot verbeteren
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Objecten oppakken en verplaatsen
Thema 1 Wie ben ik?.
Paragraaf 2 – Van infrarood tot ultraviolet
Programmeren met Reeksen
Gevorderde EV3 PROGRAMMEER LES
Gevorderde programmeer Les
Freinetschool Het Reuzenhuis Klas 5 & 6
Gevorderde programmeer les
BEGINNERs EV3 PROGRAMMeer Les
Parallelle Balken Synchronisatie
Kennismaking met programmeren
Kleurensensor kalibreren
Algoritmisch denken met Flowcode les 8 aFSTANDSDETECTIE
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
Opfriscursus: Statistiek voor Waterbeheer
Parallelle balken GEVORDERDE EV3 PROGRAMMEERLES door Droids Robotics
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Gevorderde PROGRAMmeer Les
Kennismaking met programmeren
Door Droids Robotics en de Hoosier Girlz
De gyroscoop en omgaan met overgevoeligheid
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Beste ath 4..
BBR programmeren met Ardublock
BBR programmeren met Ardublock
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Doolhof Bron: Bebras / Beverwedstrijd.
Leren programmeren met Scratch
Transcript van de presentatie:

BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les Onderwerp: Ultrasone sensor Door: Droids Robotics

doelstellingen Leren over de ultrasone sensor. Leren hoe je het blok wachten op de ultrasone sensor gebruikt. Het verschil leren tussen het blok wachten op de ultrasone sensor en het ultrasone sensor blok. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Wat is een sensor? Een sensor laat een EV3 programma gegevens meten en verzamelen over zijn omgeving. De EV3 heeft de volgende sensoren : Kleur – meet kleuren en grijstinten Gyro – meet omwentelingen van de robot Ultrasone – meet de afstand tot een object. Tast – meet het contact met een object. Infrarood – meet IR afstandsignalen Onze lessen behandelen de 4 sensoren in het groen. Afbeeldingen van: http://www.ucalgary.ca/IOSTEM/files/IOSTEM/media_crop/44/public/sensors.jpg © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/15)

ULTRASONIC Een ultrasone sensor meet afstand. Je gebruikt het om op een bepaalde afstand van een doel te blijven. De afstand kan gemeten worden in inches of centimeters. Om de waarde van de ultrasone sensor te lezen, gebruik je het Ultrasone sensor blok. Om de sensor een actie te laten doen tot een bepaalde afstand, gebruik je het wacht voor blok. Lees Ultrasone VS. Wacht voor Ultrasone © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Opdracht Ultrasone sensor 1 Opdracht: Laat de robot rijden totdat hij 5 inches van de muur af staat. Stap 1: Maak een nieuw programma Stap 2: Stel richting veranderen in op ” aan” Stap 3: Stel wacht blok in op ultrasone sensor Stap 4: Stel richting veranderen in op “uit” © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 1 © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

opdracht 2: handvolger Opdracht: Als de robot dichterbij je hand is dan 5 inches, ga achteruit en anders ga vooruit. Stap 1: Sleep een herhaalblok (lus) naar het programmeer venster. (oranje tabblad) Stap 2: Sleep een schakelblok in de lus. Stap 3: Stel het schakelblok in op ultrasone sensor Stap 4: Zet een richting veranderen blok in WAAR en stel deze in op AAN. Stap 5: Zet een richting veranderen blok in NIET WAAR en stel deze in op UIT. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Oplossing opdracht 2 © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Robots kunnen je met deze code volgen en zelfs dansen © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

Een betere volger: De vorige volger liet de robot altijd bewegen. Deze versie laat de robot stilstaan als de afstand tussen de 4-6 inches is. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)

CREDITS Deze les is gemaakt door Sanjay Seshan and Arvind Seshan van Droids Robotics. Meer lessen zijn beschikbaar op www.ev3lessons.com Auteurs Email: team@droidsrobotics.org                           This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. © EV3Lessons.com, 2015, (Last edit: 2/26/2015)