SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Google, vriend of vijand?
Advertisements

Beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg beeld  -> woord 4 lessen beam van waardenberg.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Kopen en verkopen les 74.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Marktonderzoek Danneels
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Wat is een goede internet marketing strategie? Google SEO of SEA?
Zoeken met Google Door Kick de Wolff 13 juni 2006.
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
E-bibliotheken Full text, e-artikels, e-tijdschriften en e-boeken Dag- en weekbladen: Mediargus : Vlaams Mediargus LexisNexis: Internationaal LexisNexis.
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Om willekeurig welke site en welk werk dan ook overzichtelijk te houden, moeten er eerst (sub)directories gemaakt worden: Bijeenkomst 2 online journalistiek.
01/10/2013. Veel voorkomende soorten:  Big header: een grote, opvallende header, die +/- 1/3 van pagina inneemt  Minimale header: een sobere header,
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Bezoekersgerichte teksten
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
Minor Internet Marketing
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 2. Adwords.

Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Hoe werkt een gemeente? Welkom Opdracht vandaag Gemeente werkt met Bureaucratie Democratie Schema Beleid Maken Vaststellen Toepassen Conclusie.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Hom Com Ledenvergadering 26/03/2012. Google de-amazone-met-google-street-view
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Digitale tools: SlideShare
Analyse Analyseren van sociale media
Uw website bovenaan in Google!
Windows 10 anniversary update forceren
Online Marketing Basis
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
Online Marketing voor het MBO
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Multimediale Technieken
Marketing en zoekmachines
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008

Zoekmachines Belangrijk? Hoe? SEO Programma Vragen? SEA Welkom

Programma Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Zoekmachines Machine die helpt zoeken Algemeen (Google, Ilse) Specifiek (plaatjes, MP3’s, banen etc.) Geautomatiseerde machines –Spider –Index Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Zoekmachines Google93% Vinden.nl 2% Ilse 2% MSN/Live.nl 2% Overig 1% Bron: Search Engine Monitor februari 2008 Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Belangrijk? 96% van de surfers gebruikt zoekmachines 75% gebruikt het om nieuwe website te vinden 89% kijkt alleen op eerste pagina (top 10) Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Hoe? SEO = Search Engine Optimization  Top 10 vermelding normale zoekresultaten SEA = Search Engine Advertising  Adverteren in de zoekresultaten Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO SEA

SEO ‘vroeger’ 1.Vaststellen trefwoorden 2.Trefwoorden verwerken in website 3.Website aanmelden bij zoekmachine 4.Klaar Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO nu ‘Slimme’ zoekmachines Bepaald door verschillende aspecten White-hat vs. Black-hat Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO nu Trefwoorden analyse Technische analyse Techniek Tekst/content Link- popularity vergroten Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO voordelen Geen kosten per klik Duurzaam Veel gunstige bij-effecten Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO nadelen Geen garanties Afhankelijk van Google Concurrentie Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEO kosten Verschillend per website Half doen heeft geen zin Indicatie: van € 1.000,- tot …. Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Search Engine Advertising Kopen van links in resultaten Betalen per klik De hoogste bieder staat bovenaan Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEA – hoe werkt het? Google heeft verschillende gratis tools Deze zijn zelf in te stellen, maar … –Kost veel tijd –Kan veel goedkoper Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEA voordelen Zelf uitgaven bepalen Kan met kleine budgetten Kan zelf gedaan worden, maar … Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEA nadelen Sommige trefwoorden duur Bid-race Duur op lange termijn Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

SEA kosten Maandelijkse vergoeding (vanaf € 25,-) Afhankelijk van aantal trefwoorden Verder zelf in te vullen Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Conclusie Zoekmachines zijn mateloos populair Zoekmachines voor nieuwe websites Zoekmachines doen marketingwerk voor je Meerdere wegen naar Rome Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Conclusie SEO Top 10 vermelding Minder zeker Voor de lange adem Goedkoop Gunstige bij-effecten SEA Betalen per klik Duidelijk Voor korte termijn Duur Zelf budget bepalen Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

En dan … Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA

Zoekmachines Belangrijk? Hoe? Vragen? SEO Welkom SEA Vragen?