2015/HFB/OO/32004 Raamovereenkomst voor consultancy in belanghebbendenmanagement en service design Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Willkommen ! ! ! Welkom ! ! ! Verder Terug Terug naar af
Advertisements

Zwei Arbeiter ersticken in Schokoladepulver
The sole responsibility for the content of this document lies with the authors. It does not necessarily reflect the opinion of the European Communities.
STEUNPROJECT VOOR HET GEMEENSCHAPSTHEATER IN OOST-CUBA: PROJET DE SOUTIEN DU THÉÂTRE DE LA COMMUNAUTÉ À CUBA ORIENTAL: -Busproject / Projet de lautocar.
I sat amidst the ruins Introductie tot de omgang met antieke bronnen Contactpersoon: F.G. Naerebout Website: (menu: Leiden Syllabi)
ARGOT(S) à gogo.
Étude portant sur la perception et la connaissance de la langue anglaise chez les jeunes de 16 à 18 ans dans la métropole bruxelloise Conférence de.
Transcript van de presentatie:

2015/HFB/OO/32004 Raamovereenkomst voor consultancy in belanghebbendenmanagement en service design Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf

Informatievergadering HFB Disclaimer : – De huidige slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek met referentie 2015/HFB/OO/32004 en zijn dus onvolledig. – Deze slides zijn dus geen contractueel document. – Deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat- inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving

Informatievergadering HFB Algemene gegevens : – Voorwerp van de opdracht – Aanbestedende overheid – mandaterende overheid – Gunningswijze – Kwalitatieve selectiecriteria – Gunningscriteria – Aandachtspunten bij inschrijving – Aandachtspunten na toewijzing

Informatievergadering HFB Voorwerp van de opdracht : – Titel : raamovereenkomst voor consultancy in belanghebbendenmanagement en service design – CPV codes : – Plaats van uitvoering : dienstverleningsplaats per specifieke opdracht afgesproken (Brussel en Vlaanderen) – Raamovereenkomst : ja – Duur van de overeenkomst : 4 jaar vanaf de datum vermeld in de sluitingsbrief

Informatievergadering HFB Aanbestedende overheid : Vlaamse Gemeenschap, bij delegatie in de persoon van de administrateur-generaal van Het Facilitair Bedrijf Het mandaat van de leidende ambtenaar bestaat enkel uit: a) de technische en administratieve opvolging van de diensten tot en met de oplevering; b) de keuring van de prestaties, zowel de a priori als de a posteriori keuring; c) het nazicht van de schuldvorderingen en facturen; d) het opstellen van de processen-verbaal; e) de opleveringen; f) het instaan voor het toezicht op de prestaties; dit toezicht omvat onder meer het geven van onderrichtingen, telkens wanneer het bestek of de opdrachtdocumenten onvolledig of onduidelijk zijn.

Informatievergadering HFB Gunningswijze : – Open offerteaanvraag : de opdracht wordt toegewezen aan de meest voordelige inschrijving; – Het betreft een raamovereenkomst die met minimaal drie opdrachtnemers wordt afgesloten mits er voldoende geschikte offertes zijn; opdrachtnemers worden voor opdrachten o.b.v. de raamovereenkomst in mededinging gesteld via minicompetitie; – Varianten bij inschrijving op de raamovereenkomst zijn verboden; kunnen wel worden toegelaten in minicompetitie.

Informatievergadering HFB Kwalitatieve selectiecriteria : eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver – Financieel – economische criteria: bankverklaring – Technische criteria: aantoonbare kennis ervaring en deskundigheid; minimaal 4 consultants per perceel; referenties over de laatste drie jaar; namen en beroepskwalificaties consultants Kwalitatieve selectiecriteria zijn minima waaraan de inschrijver (& het voorwerp van de inschrijving) dient te voldoen

Informatievergadering HFB Gunningscriteria : – Kwaliteit: op 40 punten; minimum 24/40, zoniet substantieel onregelmatige offerte; o.m. beoordeeld op basis van methodologische aanpak – Prijs: op 40 punten; geen minimumscore; laagste totaalprijs krijgt beste score, punten overige offertes o.b.v. verhouding laagste tot de prijs beschouwde offerte, herleid naar 40 – Partnerschap en klantgerichtheid: op 20 punten; minimum 12/20, zoniet substantieel onregelmatige offerte; o.m. beoordeeld o.b.v. maatgerichtheid Gunningscriteria worden beoordeeld : – Tussen de inschrijvers onderling – Ten aanzien van de desiderata van het Bestuur Het Bestuur is niet verplicht een opdracht te gunnen !

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN VOOR EEN FORMEEL REGELMATIGE INSCHRIJVING - MEEST VOORKOMENDE FOUTEN DIE LEIDEN TOT ONREGELMATIGHEID : – Digitale handtekening – Volledigheid : Alle documenten ! Vooral offerte EN inventaris/meetstaat Volledigheid van documenten Invullen van documenten RSZ status

Informatievergadering HFB Indienen van de offerte : – Elektronisch – 1 offerte per perceel – Tijdig indienen ! Elektronisch : elk document krijgt een timestamp Snelheid van opladen : uw eigen netwerk, het Internet, de omvang van de documenten, … – Laad eerst de essentiële documenten op : offerteformulier, meetstaat/inventaris, documenten voor gunningscriteria & kwalitatieve selectiecriteria, andere documenten

Informatievergadering HFB Demo eID (enkel in Boudewijn gebouw) – De website – Inloggen door een gemachtigde : persoon of bedrijf – Opladen van documenten – PV van opening op e-procurement

Informatievergadering HFB Volledigheid : – Alle stukken dienen bij de inschrijving aanwezig te zijn om de offerte te kunnen beoordelen : offertes moeten administratief en technisch conform zijn – De overheid beschikt over beperkte mogelijkheden om ontbrekende stukken op te vragen RSZ : de inschrijver dient in orde te zijn met de RSZ-verplichtingen

Informatievergadering HFB AANDACHTSPUNTEN NA TOEWIJZING – Borgstelling : dient tijdig te gebeuren (binnen 30 kalenderdagen na sluiting) – Startvergadering – Werfvergaderingen / opvolgingsvergaderingen – Er zijn geen vaste of minimale hoeveelheden te bestellen – Clausules m.b.t. straffen en boetes: art. 45, 46 en 154 KB uitvoering – Prijsherziening: geen prijsherziening voor verstrijken eerste jaar; jaarlijks; aan te vragen ten laatste 15 dagen voor verjaardag sluiting; op basis van gezondheidsindex – Wijze van facturatie: art. 150 en 160 KB uitvoering