Oudercontactavond Leerjaar 3
Programma plenair deel Openingmw. M.A.A.M. den Elsen-Laus wnd. rector Diversendrs. H.M. Lelieveld coördinator lj. 2 en 3 Ouderraaddhr. L.C. Swennen o.a. over contactouderslid ouderraad Profiel- en vakkenkeuzedrs. J.K. van den Haak decaan lj. 3 en 4
Eigen keuzes maken Kunnen pubers dat?
Eigen keuzes (leren) maken Prefontale cortex nog niet rijp!
Eigen keuzes (leren) maken Prefontale cortex nog niet rijp! Prefontale cortex o.a. is betrokken bij: Nemen van beslissingen Maken van keuzes Plannen Vertonen van (het juiste) gedrag Onderdrukken van emoties Herkennen van sociale signalen van anderen.
Eigen keuzes (leren) maken Maar wel ondersteund door ouders en school……
De scholier ontplooit zich doordat leerkracht en ouder als ‘motor’ optreden…
15 jarigen kunnen per tijdseenheid meer verwerken dan 12/13 jarigen en leren daarmee efficiënter kunnen duotasken efficiënter in verwerken nieuwe prikkels en in terugzoeken
Hoe zijn ze gestart?
AK Veldwerk
Begeleiding en communicatie Verandering signaal brandbrief 5 februari“vonkbrief” (na toetsweek 2) 21 april“brandbrief” (na toetsweek 3) Verder: Jaaragenda op de website voor belangrijke data
Begeleiding en communicatie Woensdag 2 december uur Ouderavond profiel- en vakkenkeuze
Programma plenair deel o.l.v. de mentoren 3A: lokaal 004 –mw. P.J. Ouwehand 3B: lokaal 005 –dhr. O. de Bruin 3C: lokaal 006 –dhr. G. Nieuwstad 3D: lokaal 007 –dhr. M. de Niet
Programma plenair deel Openingmw. M.A.A.M. den Elsen-Laus wnd. rector Diversendrs. H.M. Lelieveld coördinator lj. 2 en 3 Ouderraaddhr. L.C. Swennen o.a. over contactouderslid ouderraad Profiel- en vakkenkeuzedrs. J.K. van den Haak decaan lj. 3 en 4
Oudercontactavond Leerjaar 3