De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2."— Transcript van de presentatie:

1 1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring

2 2 Structuur hoofdstuk 2

3 3 TERREINVERKENNING VAN SPORTSPONSORING sponsoring, mecenaat, subsidiëring vormen van sponsoring: – sport – cultuur – sociaal – onderwijs promotionele sportrechten versus licenties (celebrity) endorsement

4 4 TOEGENOMEN BELANG SPORTSPONSORING Omzichtig omspringen met sponsoringdata: – correcte weergave sponsors? – correcte weergave gesponsorden? – met/zonder exploitatie-activiteiten? – sportsponsoringcentrale houdt regionale/lokale uitgaven niet altijd bij

5 5

6 6

7 7

8 8 MARKETINGCOMMUNICATIEDOELEN EN –DOELGROEPEN 1.Cognitieve doelen (‘think’) 2.Affectieve doelen (‘feel’) 3.Gedragsdoelen (‘do’) Business-to-consumer merk of business- to-business merk?

9 9

10 10

11 11 SELECTIECRITERIA SPORTSPONSORINGVORM 1.Kenmerken sportvorm 2.Beleveniskracht sportvorm 3.Integratiemogelijkheden in marketingcommunicatie 4.Duur impactperiode 5.Inschatting (opportuniteits)kosten

12 12 Budgettering sportsponsoring: vuistregels Afronding overeenkomst sportsponsoring ‘Oude’ versus ‘nieuwe’ sponsorcultuur  integratie  strategische opstelling

13 13

14 14 SLUIKSPONSORING IN DE SPORT sluiksponsoring  sluikpromotie terminologie rond ambushmarketing inhaakactiviteiten (‘top topicals’)  agressieve sluiksponsoring

15 15

16 16 Wanneer komt sluikpromotie voor? complexe multisponsoromgeving onvoldoende integratie randevenementen Hoe sluiksponsors afblokken? ! Sluikpromotie illustreert dat sponsorcommunicatie essentieel is

17 17


Download ppt "1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2."

Verwante presentaties


Ads door Google