De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Communicatieplan Vzw Pianofabriek. Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Communicatieplan Vzw Pianofabriek. Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum."— Transcript van de presentatie:

1 Communicatieplan Vzw Pianofabriek

2 Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum Kinderwerking horeca-come a casa, projecten, exporuimte…

3 Doelgroepen per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPprofessionalsartiestengod en klein pierke Femimainverkooppuntenkansengroepenparticuliere kopers Opleiding ass L&Gwerkzoekendenwerkgevers, sector podiumtechnieken algemeen Citylabmensen met migratieachtergrond nieuw talent en informele stedelijke netwerken programmatoren en andere sleutelfiguren van de reguliere sector GCgebruikers van Pianofabriek Inwoners van Sint- Gillis jongeren Kidskinderen uit de buurtkinderen uit Brusselfamilies

4 Boodschap per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPinformatie over artiesten delen, ontwikkeling, mogelijkheid om try-outs/voorstellingen te zien niks aan toe te voegen, maar dit informulier wil graag een tweede boodschap - Femimainhandmade Fair Trade by Women from Morocco (commercieel) Tewerkstelling van kansengroepen hier en in het zuiden/ versterken van de soio-economische positie v project van de pianofabriek Opleiding ass L&Gwij organiseren opleidingen podiumtechnieken voor werkzoekenden wil je podiumtechnicus worden ? Pianofabriek is the place to be ook voor anderstaligen Citylabsolidariteit in superdiversiteitonvoorwaardelijk (jongeren/nieuw/struikgewas) kritisch (niet neutraal)/verzet/resistance GCOpen huis voor de gemeenschap (van Sint-Gillis) Open huis waar creativiteit een groeiplaats heeft Kwalitatieve programmatie die discipline overschrijdend is voor zowel amateurs als professionals Kidsaanbod kinderateliersaanbod pianofabriek-

5 Secundaire boodschap per deelwerking DeelwerkingSecundaire boodschap KWPGeen FemimainGeen Opleiding ass L&GGeen CitylabSolidariteit / onvoorwaardelijkheid en kritisch verzet moeten geduid worden ( ons handelsmerk) Communiceren vanuit de pianofabriek als geheel (minder aandacht voor de deelwerkingen) (website) GCAandacht voor Urban Arts/hiphop, jongeren en jonge kunstenaars uit St-Gillis, aandacht voor diversiteit (disciplines, achtergrond, geloof, gender,...), open plek voor nieuwe (economische) ideeën KidsGeen

6 Overlap doelgroepen Professionals Sleutelfiguren reguliere sector programmatoren Artiesten Werkgevers sector podiumkunsten mensen met migratieachtergrond Inwoners Sint-Gillis Nieuw talent Artiesten Inwoners van Sint- Gillis werkzoekendenjongeren

7 Overlap doelgroepen Pianofabriek Communicatie over items die oorsprong of resultaat hebben in PF KWPCitylabGC + Kids Femimain: Commercieel profiel Femimain: Verkoopspunt Display

8 Trends boodschappen deelwerkingen kansengroepen Ondersteunen + begeleiding Kwalitatief & divers resultaat = * toonmomenten * product * productie

9 Trends boodschappen deelwerkingen Ondersteunen kansengroepen kunstenaars jongeren kinderen St-Gillis Ambacht (vrouwen) ontluikend talent werkzoekenden

10 Trends boodschappen deelwerkingen Helpen en ondersteunen project Residenties Ondersteuning ontwikkeling Admin project System_D Urban Summer Lab HipHopArtsCentre kinderateliers Ambacht ateliers Opsporen talent via calls, informele netwerken, aanvragen… Kunstproject Opleiding NT2

11 Kanalen: trends gebruik 1. Mondelinge communicatie Persoonlijk contact 2. FacebookVimeo, Youtube…Andere sociale media 3. WebsiteDrukwerk Direct mailing: én fysieke uitnodiging

12 Kanalen: trends belang 1. Website 2. Drukwerk 3. Sociale media

13 Communicatiedoelen deelwerkingen aandacht trekken informeren overtuigen en werven onderhouden + Archief (website = info beschikbaar)

14 Conclusies Alle deelwerkingen Gebruiken onthaal Willen grafische vormgevers (poule) gebruikers Alle, uitz. KWP Technisch platform & ondersteuning Promotie Informeren over activiteiten Adressenbeheer Gemeenschappelijke distributie

15 Conclusies Website = bindmiddel, maar Aparte branding deelwerkingen Wat met gelijke doelgroepen Wat met gelijke kanalen

16 Keuzes RvB: 1) huisstijl a)onafhankelijke huisstijl per deelwerking (House of Brands) b)aaneensluitende huisstijlen met eigen identiteit deelwerking, maar eenzelfde branding-identiteit/stijl (Endorsement) c)bestaande huisstijl bewaard (sub- brand)

17 Keuzes RvB: 2) website a)Elke deelwerking ontwikkelen eigen website b)bestaande website aanpassen + deelwerkingen eigen website c)Deelwebsites deelwerkingen blijven bestaan binnen een geheel van de overkoepelende PF website. (Samen website herwerken) d)Afh. Antwoord a-c => indien geen overkoepelende website => GC PF enkel nog Drupal website CCB? e)PF blijft bij Vertige of andere ontwikkelaar

18 Keuzes RvB: 3) mobiele website a)Afh. Antwoord 2) a-c => PF maakt bestaande website mobiel bruikbaar of GC PF maakt website mobiel bruikbaar

19 Keuzes RvB: 4) actieplan communicatie a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring voor a)Communicatieactieplan PF b)Communicatieactieplan enkel GC PF

20 Keuzes RvB: 5) gebruikersonderzoek a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring om budget te voorzien voor onderzoek van a)Gebruikers + websitebezoekers PF b)Gebruikers + websitebezoekers GC PF Resultaten => Bijsturing actieplan + begeleiding

21 Keuzes RvB: 6) eerste prioriteiten a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring communicatie prioriteiten: of PF of GC PF nieuwe en sociale media (Facebook, video, audio….) + communicatievormen worden uitgediept (eigen youtube, soundcloud, facebook adds kopen, radio podcast, radio maken, webcasting onderzoeken…)


Download ppt "Communicatieplan Vzw Pianofabriek. Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum."

Verwante presentaties


Ads door Google