De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht."— Transcript van de presentatie:

1 welkom In het nationaal gevangenismuseum

2 op eigen kracht

3 op eigen kracht: wat doe je, voor wie en hoe

4 korte schets

5 Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen

6 korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum

7 korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar

8 korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO

9 korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk

10 korte schets Vóór 2004 klein museum over de geschiedenis van Veenhuizen 2005 opening Nationaal Gevangenismuseum Sinds 2009 > 100.000 bezoekers per jaar Jaarlijks ca 4.000 leerlingen uit PO Medewerkers: 23 fte, waarvan 2,3 fte museaal inhoudelijk Ca 125 vrijwilligers

11 wat doe je, voor wie en hoe

12 Vanuit:  De instelling  De doelgroep wat doe je, voor wie en hoe

13 de eigen kracht vanuit de instelling inzetten

14 de eigen kracht vanuit de instelling

15 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie

16 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving

17 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen

18 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht

19 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget

20 de eigen kracht vanuit de instelling De museale visie en missie Gebouw en omgeving Collectie en de verhalen Beschikbare menskracht Beschikbaar budget Aantallen

21 De museale visie en missie vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

22 De museale visie en missie de toetssteen voor al je museale activiteiten vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

23 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

24 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

25 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

26 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

27 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief.  Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

28 De museale visie en missie Het Gevangenismuseum  Verbindt het heden en verleden van armoede en verpaupering, misdaad en straf.  Je ontdekt hier de gevolgen van normafwijkend gedrag door persoonlijke en maatschappelijke omstandigheden.  Daarop reflecteren we vanuit hedendaags perspectief.  Doel: overtuigingen ter discussie stellen en nuanceren, en daarmee een bijdrage leveren aan de tolerantie in de samenleving. vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

29 Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

30 Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

31 Gebouw en omgeving –Zijn er beperkingen qua ontvangstmogelijkh eden of bereikbaarheid?  Is gebouw en omgeving te gebruiken in je verhaal? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

32 Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen _

33 Gebouw en omgeving + vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

34 + Gebouw en omgeving vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

35 Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

36 Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

37 Collectie en de verhalen Zijn het Unieke stukken die verwondering opwekken? Of Alledaagse voorwerpen die in de context van het verhaal interessant zijn? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

38 Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

39 Collectie en de verhalen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

40 Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

41 Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

42 Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

43 Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

44 Beschikbare menskracht Wie maakt het programma en wie voert het uit? Begeleid bezoek of autonoom door het museum? Hoeveel begeleiders? Professionele museumdocenten of vrijwilligers? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

45 Beschikbare menskracht vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

46 Beschikbaar budget vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

47 Beschikbaar budget Keuzes maken

48 vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers

49 Beschikbaar budget Keuzes maken Inzet vrijwilligers Incidentele subsidies vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

50 Aantallen

51 vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks?

52 vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)?

53 Aantallen Hoeveel leerlingen jaarlijks? Eisen (door een subsidiegever)? Beperkende factoren? vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

54 Aantallen vanuit de instelling : visie en missie | gebouw en omgeving | collectie en verhalen | menskracht | budget | aantallen

55 de eigen kracht vanuit de doelgroep inzetten

56 de eigen kracht vanuit de doelgroep:

57 de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep

58 de eigen kracht vanuit de doelgroep: Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht

59 vanuit de doelgroep: de eigen kracht Bepaal je doelgroep Werk vraaggericht In samenwerkingsverband

60 Bepaal je doelgroep vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

61 Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven?

62 vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw?

63 Bepaal je doelgroep In museaal of educatief beleid specifiek beschreven? Basisschoolbreed aanbod of focus op één groep of bouw? Op welke leeftijd sluit het thema het beste aan? vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

64 Werk vraaggericht vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

65 Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte

66 vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs

67 Werk vraaggericht Zoek contact en peil behoefte Ontwikkel lesprogramma’s en - materiaal samen met het onderwijs Test, evalueer en stel bij vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

68 In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

69 In samenwerkingsverband Samen sta je sterker, kun je beter op vragen inspelen, heb je een groter bereik, creëer je meer samenhang. vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

70 In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

71 In samenwerkingsverband vanuit de doelgroep : bepaal je doelgroep | werk vraaggericht | in samenwerkingsverband

72 Samenvattend:

73 Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;

74 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;

75 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;

76 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;

77 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;

78 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;  Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep;

79 Samenvattend: Door te verschuiven:  Van aanbod- naar vraaggericht;  Van ad hoc naar groter rendement;  Van zenden naar actief betrekken;  Naar beter toegeruste rondleiders;  Naar lesmateriaal dat met het onderwijs is opgezet;  Naar samenwerkingsprojecten met focus op onze doelgroep; Werken we nu vanuit onze eigen kracht.

80 Dank voor jullie aandacht


Download ppt "Welkom In het nationaal gevangenismuseum. op eigen kracht."

Verwante presentaties


Ads door Google