De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

WEconomy Werkplaats Vraagsteller voor 03-01-2016 Irmgard Bomers, initiatiefnemer WIN Facilitator Ellen van Dongen ‘t Veerhuis, Varik Een open formule voor.

Verwante presentaties


Presentatie over: "WEconomy Werkplaats Vraagsteller voor 03-01-2016 Irmgard Bomers, initiatiefnemer WIN Facilitator Ellen van Dongen ‘t Veerhuis, Varik Een open formule voor."— Transcript van de presentatie:

1 WEconomy Werkplaats Vraagsteller voor Irmgard Bomers, initiatiefnemer WIN Facilitator Ellen van Dongen ‘t Veerhuis, Varik Een open formule voor crowd-thinking en co-creatie, waarin de initiatiefnemers er borg voor staan, dat de kwaliteit in lijn is met de bron – het werk van Prof. Jan Jonker, Radboud Universiteit Hoe kunnen we de groei versnellen en meer betalende klanten krijgen?

2 Werken In Netwerken WIN staat voor een ondernemende manier van samenwerken in netwerken.  Hoe kan de bewezen aanpak nu snel en breed verspreid kan worden?  Er is een overvloed aan idealisme, maar het is nu ook tijd om meer zakelijk profijt in de balans te leggen. Hoe kunnen we meer betalende klanten krijgen? 1700 deelnemers, ondernemende mensen, ambassadeurs in alle grote steden. Beproefd en bewezen concept in de praktijk, in projecten van de leden. Eenvoudige en heldere aanpak. Door talenten op originele manier in te zetten nieuw werk en nieuwe wegen vinden. Zelf altijd 20% ruimte leren houden om iets in je werk te verbeteren. De 10 leidende principes in de praktijk brengen. Voor elke dag, die je investeert in WIN krijg je 1,5 dag terug. Programmapakketten voor persoonlijke vernieuwing, delen en co-creëren, toepassing 10 principes, en toepassing van WIN in het eigen werk, desgewenst met begeleiding. Belangstelling bij arbeidsmarkt partijen. WIN biedt namelijk perspectief voor het vraagstuk van meer flexibiliteit in de arbeidsmarkt.

3 Samen WIN-nen in het Veerhuis

4 Programma Welkom en introductie Met zijn vijven/vieren: Een rondje maken met de vraag: wat is jouw levenswerk, wat zijn jouw doelen? En: aan welke doelen van WIN wil jij graag meewerken? Wat wil jij in WIN bijdragen? Daarna met het klaverblad aan de slag. Hoe kunnen wij de groei van WIN versnellen? Gebruik het klaverblad om de gewenste ideale situatie in beeld te brengen: WIN nog groter en grootser. En noteer de ideeën, die je opdoet voor versnelling. Plenaire terugkoppeling uit de groepen. Twee groepen: een werkt creatief aan nieuwe symbolen en de ander houdt een ronde tafel over de vraag naar meer betalende klanten. Afsluitende cirkel waarin ieder kort aangeeft aan wat deze dag heeft gebracht, voor hem/haar en voor WIN. Doel vandaag: ons vanuit ons individuele ondernemerschap met elkaar en met WIN verbinden. En dan als groep de vragen uitwerken zodat input wordt verzameld voor een/het groeiplan. Lunch

5 1A ONTWERPSTRUCTUUR: −Ruimte: mentaal, plek (zoals Veerhuis), virtueel −Luisteren −Bewustwording nieuwe doelgroepen door concrete bijdragen zoals verhalen te vragen −Inspirerende verhalen: van cactus naar zonnebloem −‘Positieve aanslagen’ plegen −Cursus: ‘In vertrouwenstand’ om zelf te kunnen en te herkennen bij anderen −Buddy structuur oudere / jongere −’Members zoeken members’ −Laten zien wat het oplevert −Positieve publiciteit −Resultaten −Spreekbeurtpakket: op website, vindbaar met zoekmachine

6 1B COMMUNITY: −Scholen/ docenten als smaakmaker −Economie docenten!!! −Ministerie −Diverse leeftijden en culturen −Samen eten (maken) −Potentieel ouderen benutten −Journalisten KOSTEN & OPBRENGSTEN −K Kracht −Talenten benutten −Rust & veiligheid door vertrouwen −‘Banen’ creëren −Tijd besparen −Persoonlijke energie besparen −Zelforganiserende mensen −Inkomen −Best practices −Gelukkige mensen −Weinig ziekteverzuim PRINCIPES: −Loslaten = niet weten −Moeten, ik weet het al, controle −Vertrouwen −Positiviteit −Aansluiten bij belangen (ook mensen met een baan) −Diversiteit + iedereen heeft waarde −Durf, lef!

7 2A ONTWERPSTRUCTUUR: −80 – 20 regel 3 −Hoe tastbaar / visueel maken −19,97 – 80,03

8 2B COMMUNITY: −1600 Smaakmakers – BN-ers erbij −Serendipity machine −Part-up −Tribes −Moeder der netwerken −Betere communicatie over business model werknemers en ZZP-ers KOSTEN & OPBRENGSTEN −WIN Persoonlijk −WIN Doe het zelf −WIN Doe het samen −20-80 Scan -> andere woorden gebruiken: Krenten uit de pap scan −Krenten toolkit à € 80,- −Teamtrajecten -> team over de streep −Wedstrijd uitschrijven PRINCIPES: −10 Principes + Joker -> andere woorden gebruiken −Kaartspel met vragen (angel card) −Spiritualiteit erbij −Ceremonies doen (o.a. 21 maart, smaakmakers) −In het ritme van de natuur −Uitgaan van overvloed i.p.v. schaarste

9 3A ONTWERPSTRUCTUUR: −Toolbox: welkom, ontdekken, verleiding −Geen vorm naar vorm (Flexibiliteit van de vorm) −Rollen: benoemen, zichtbaarheid

10 3B COMMUNITY: −Jezelf geven −Eigen leiderschap −Open deur −Aan dezelfde waarden / principes betekenis willen geven KOSTEN & OPBRENGSTEN −Rollen benoemen −Leeromgeving −Zichtbaarheid −Bezieling en vorm −Netwerk / contacten / kansen −Persoonlijke kwaliteiten −Omgaan met onzekerheid PRINCIPES: −Verleiding −Openheid −Samen betekenis geven −Welkom −Ontdekken

11 4A ONTWERPSTRUCTUUR: −Werkkring: Gangmakers o Lokaal aanwezig » Springplank Visibiliteit! Koppelen aan beginnende initiatieven o Bijv. Energiecafé o Bijv. Wijkcentrum Mariahoeve o Bijv. Varik » Vanuit succesverhalen » ?????? −Platform MENSEN IN NEDERLAND

12 4B COMMUNITY: −(Redenen) Smaakmakers −??? Communities koppelen −Kracht??? diversiteit / mensen  inclusiviteit  oud en jong betrekken KOSTEN & OPBRENGSTEN −‘Gratis’???? −Ambassadeurs −Bekende figuren − leden en 28 Gangmakers −????? ???? PRINCIPES: −De rijkdom zit in delen −Slimme samenwerking (tijdelijk soms) −Inzicht - ???? −Perspectief bieden – i.p.v. ??? - NIFM −Wisselende rollen  = hokjes  ‘Finished’

13 5A ONTWERPSTRUCTUUR: −Het juiste team −WIN concreet maken −Duidelijkheid in wat je te bieden hebt −Activeren PRINCIPES: −‘Gewoon doen’ −Werken met eigen gereedschap −Niet vrijblijvend −Commitment aan Werkkring COMMUNITY: −Mensen die zelf iets willen −Geen ‘ja maars’ −Bedrijven die ‘anders’ willen werken On- en offline samenwerken

14 5B KOSTEN & OPBRENGSTEN −Vergroot netwerk −Meer mensen kennen −Blijf leven −Eigenbelang in balans met dat van anderen 21 maart Beeld WIN part-up Linkedin Quick win % van de tijd 80% van het werk bij Met mensen bij wie het goed voelt Met mensen, die anders naar de werkelijkheid kijken bij Met mensen die vanuit hun hun hart werken En weten hoe je daarmee je geld verdient Wat is USP van WIN? Menselijk aspect Vertrouwen Mensen hun eigen werkwijze gunnen Vragen: waar terecht en bij wie? Praktijkvoorbeelden De rode draad

15 Tijd SmaakmakerPrivépersoonOrganisaties Geld Aandacht Meerdere dimensies zijn mogelijk verleiden Doelgroepen, waarde…….. Etc. x x WIN projecten

16 Samen WIN-nen in het Veerhuis

17 Ronde tafel over betalende klanten € 250 X € 40 = € Kosten € 750 in 5 jaar Investeren in tijd, geld,… Leren Co-creëren Co-creatie – samen ondernemen – 10% afdracht Coöperatie ?? Gezamenlijke exploitatie en verantwoordelijkheid !! Werk teams commissie, percentage van opdrachten 40 € Doe het zelf pakket Iedereen uitnodigen voor extra pakket 50 € WIN starterspakket, boekje spel Business development en co-creatie MEERWAARDE: 80%-20% Percentage van de extra omzet

18 Het hart van WIN Worsteling in organisaties aan- spreken om aan te werken Organiseren Ecologie, oa. bewustwording verspilling ‘Gooi uw probleem in de groep wind’ Verbeelding blijven prikkelen Concretiseren Aansprekende onderwerp: windmolen Door en door netwerk kennen Netwerk effectueren Juiste partijen aandragen (mogelijk ongevraagd advies) Meenemen mensen Beweging op stoom houden Doen voor resultaat Verhalen kunnen blijven delen Personeel dat verlangt naar flexibiliteit verdienmodel bieden (uitwisseling WIN – organisatie) Spanning in organisatie benoemen Lijfelijke emotionele geraaktheid: verspilling vervuiling ondersteunen Waarom, wat, hoe: moet gevoeld kunnen worden scherp en helder ruimte 3 (creativiteit en zichtbaar 3 ) ambassadeur krachtenveldanalyse Waar is WIN het fundament van? Voeding VORM LEEGTE


Download ppt "WEconomy Werkplaats Vraagsteller voor 03-01-2016 Irmgard Bomers, initiatiefnemer WIN Facilitator Ellen van Dongen ‘t Veerhuis, Varik Een open formule voor."

Verwante presentaties


Ads door Google