De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

AV CULTUURRAAD Dinsdag 20 oktober 2015. Agenda  19u30 – 19u45 : Onthaal met een drankje  19u45 – 21u : AV Cultuurraad  Verwelkomingdoor voorzitter.

Verwante presentaties


Presentatie over: "AV CULTUURRAAD Dinsdag 20 oktober 2015. Agenda  19u30 – 19u45 : Onthaal met een drankje  19u45 – 21u : AV Cultuurraad  Verwelkomingdoor voorzitter."— Transcript van de presentatie:

1 AV CULTUURRAAD Dinsdag 20 oktober 2015

2 Agenda  19u30 – 19u45 : Onthaal met een drankje  19u45 – 21u : AV Cultuurraad  Verwelkomingdoor voorzitter CR  Voorstelling ‘Die Scoone Letter’door ‘Die Scoone Letter’  Herhaling bevraging Jaarmarktdoor voorzitter CR  Mededelingen Cultuurdienst/Communicatiedienstdoor cultuurdienst  Belangrijke culturele realisaties ‘15 & plannen ’16door cultuurdienst  Toelichting gemeentelijke projectendoor cultuurdienst  Oproep & stemming over nieuwe leden: Dagelijks bestuur Cultuurraad AV & RvB vzw ProCC door voorzitter CR  21u – 23u: CULTUURCAFÉ met muzikaal optreden ‘CLARIMO’

3 > door de voorzitter 1. Verwelkoming

4 > door de vereniging ‘Die Scoone Letter’ 2. Voorstelling ‘Die Scoone Letter’

5 > door de voorzitter 3. Herhaling bevraging jaarmarkt

6 3. Jaarmarkt 2015 – Evaluatie standen 1. Jaarmarkt met verenigingenmarkt (9u-14u)  Voorstel op AV Cultuurraad juni 2015:  Standplaatsen van de verenigingen tussen de andere kramen.  Dit is zo toegepast voor de jaarmarkt 2015:  Zijn er opmerkingen over?  De ‘poll’ wordt herhaald.

7 3. Jaarmarkt 2015 – Evaluatie standen 1. Jaarmarkt met verenigingenmarkt (9u-14u)  POLL ‘Jaarmarkt  Willen jullie een verenigingenmarkt op een aparte locatie, bijvoorbeeld speelplaats Cade?  Willen jullie op de jaarmarkt zelf staan, verspreid tussen de andere marktkramers?  Willen jullie op de jaarmarkt zelf staan, met alle verenigingen gegroepeerd?

8 3. Jaarmarkt 2015 – Evaluatie standen  POLL ‘verenigingen jaarmarkt’ versus ‘verenigingenmarkt’  Verenigingen krijgen de kans zich voor te stellen/ te promoten op de jaarmarkt  Verenigingen krijgen de kans zich voor te stellen / te promoten op een verenigingenmarkt  Hoe zo’n verenigingenmarkt invullen?  Locatie  Periode  Vorm Hoe het publiek bereiken & warm maken? Hoe verenigingen warm maken voor elkaars activiteiten?

9 > door de Cultuurdienst 3. Mededelingen Cultuurdienst/Communicatiedienst

10 1.Gezocht: Lokale zangeres voor duet met Guido Belcanto  Donderdag 26/11 Guido Belcanto in CC ’t Aambeeld  Voor de nummers ‘Wilde Roos’ & ‘Toverdrank’ is hij op zoek naar een lokale jonge zangeres (+/- tussen 16 & 35 jaar) die samen met hem deze duetten wil brengen.  Geïnteresseerd?  De audities vinden plaats op zaterdag 24/10 vanaf 11 uur.  Zin om mee te doen? Schrijf je dan vooraf in door te mailen naar lies.lemmens@aartselaar.be.lies.lemmens@aartselaar.be

11 2. Projectsubsidies voor socio- culturele projecten  Welke projecten?  Iedere Aartselaarse inwoner of vereniging die zit te broeden op een origineel of leuk project kan een projectsubsidie aanvragen.  Je project moet een meerwaarde betekenen voor het culturele leven & het moet mensen samenbrengen.  De projectsubsidie bedraagt maximaal 750 euro.  Timing?  Deadline 1 maart 2016  Je project moet plaatsvinden tussen juli - dec 2016  Aanvraagformulier: Cultuurdienst of de gemeentelijke website (> nieuws)

12 3. Zaalverhuur CC ’t Aambeeld – Wijzigingen  Vervroeging huuraanvragen:  Erkende Aartselaarse verenigingen > vanaf 01/10/15 reservaties vastleggen voor 2017.  Andere verenigingen & organisatoren > vanaf 31/12/15 reservaties vastleggen voor 2017.  Waarborg:  Erkende Aartselaarse verenigingen zijn vanaf nu vrijgesteld van een waarborg.  Andere verenigingen & organisatoren betalen steeds een waarborg van € 400,00.

13 3. Zaalverhuur CC ’t Aambeeld – Wijzigingen  Mogelijkheid tot het bijhuren van een extra technieker:  Als je CC’t Aambeeld afhuurt > standaard 1 technieker  Heb je voor je activiteit (of een deel ervan) meerdere techniekers nodig > dan kun je via het Cultureel Centrum een 2 de technieker inhuren.  Voorwaarden: Op basis van beschikbaarheid. Altijd: Min 1 maand vooraf aanvragen De kostprijs bedraagt € 30 per uur pp. Op zon- en feestdagen wordt dit tarief verdubbeld.

14 3. Zaalverhuur CC ’t Aambeeld – Wijzigingen  Verkoop de tickets voor je activiteit via het Cultureel Centrum:  De kostprijs is hiervan € 1,00 per gereserveerd ticket. I  Return: Opvolging ticketverkoop via CC publiciteit voor jouw activiteit in onze seizoensbrochure, website en nieuwsbrief.

15 4. Inschrijven voor Kerstmarkt 2015 | 19 december ‘15  Kerstmarkt 2015: Zat 19/12/15 van 15 tot 22 uur.  Inschrijven:  tussen 1 oktober en maandag 2 november 2015  het inschrijvingsformulier + reglement www.aartselaar.be > nieuws > Inschrijven kerstmarkt 2015www.aartselaar.be  Meer info: communicatiedienst, 03 870 16 08  Voorbereidende vergaderingen:  woensdag 28 oktober - 20u raadszaal gemeentehuis  woensdag 9 december – 20u raadzaal gemeentehuis.

16 5. Eindejaarsactiviteiten voor infoblad december-januari  Heeft jouw vereniging ‘eindejaarsactiviteiten’ tussen 12 december ‘15 - 11 januari ‘16? die voor iedereen toegankelijk zijn (excl. kerstmarkt) ? > Laat het dan weten aan de communicatiedienst voor maandag 3 november via onthaal@aartselaar.be.onthaal@aartselaar.be  Vermeld volgende gegevens: Wat Waar en wanneer Inkomprijs Contactpersoon  Meer info: communicatiedienst, 03 870 16 08

17 6. Inschrijven jubileum-carnavalstoet / 28 februari 2016  2016 > 33 e carnavalstoet. Een jubileumeditie, want 33, dat is 3x11 & 11 is in carnavalsmiddens een heilig getal.  Het inschrijvingsformulier en het reglement vind je op www.aartselaar.be > nieuws > Inschrijven voor 33 e carnavalstoet. > De Snorrenclub roept alle verenigingen van Aartselaar op om mee te doen aan deze feesteditie. www.aartselaar.be  Prins / Prinses Carnaval 2016  Kandidaturen kunnen onder gesloten omslag > secretariaat van het gemeentehuis, met opschrift Kandidatuur Prins/Prinses Carnaval.  De Raad van 11 zal op woensdag 11 november om 11.11 uur de kandidaturen bekend maken.

18 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld  Reden tot aanpassing parkeer- & verkeerssituatie:  Vanuit zowel directie Cade en Parochiale Kleuterschool vraag om chaotische & gevaarlijke toestand aan schoolpoort te veranderen  Gemeentebestuur, lokale politie & externe mobiliteitsspecialisten zochten & vonden een oplossing.  Proefopstelling:  Vanaf maandag 9 november tot eind december 2015  December 2015 > evaluaties & bijsturingen

19 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat verandert er rond de scholen:  Carillolei > enkelrichting voor auto’s, vanaf het Laar tot aan de della Faillelaan (Fietsers > 2-richtingen)  della Faillelaan > enkelrichting voor auto’s, vanaf de Carillolei tot Pater Pirelaan (Fietsers > 2-richtingen) > Auto’s die vanuit de Leugstraat de Carillolei inrijden, zullen dus verplicht de della Faillelaan moeten inrijden. > Parking CC ’t Aambeeld is nog enkel te bereiken vanuit de della Faillelaan  Parkeren voor de schoolpoort is voortaan niet meer toegestaan. > Enkel op parking CC ’t Aambeeld  In C. Paulusstraat en della Faillelaan, tussen C. Paulusstraat en P. Pirelaan, blijft wel dubbelrichtingsverkeer mogelijk. > Daar kunnen kinderen ‘grote’ Cade nog wel afgezet worden

20 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat verandert er rond de scholen:

21 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat verandert er op de parking CC ’t Aambeeld:  Zowel de in- als uitrit van de parking vanuit de della Faillelaan.  Parking enkel bereikbaar met de auto vanuit della Faillelaan.  Bij het uitrijden parking > verplicht om richting C. Paulusstraat te rijden.  Bij het inrijden parking moet je verplicht rechts aanhouden en de circulatie volgen.  De huidige uitrit van de parking, tussen de bibliotheek en Carillolei, wordt een fiets- en wandelboulevard. > Via deze weg kan je heel veilig naar de ingang van de Cadescholen, bibliotheek en basketbalhal.

22 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat verandert er op de parking CC ’t Aambeeld - vervolg:  De achteringang van de kleine Cade, dat aan deze wandelboulevard zal liggen, wordt voortaan dus een volwaardige ingang.  Het wandelweggetje langs de bibliotheek wordt verbreed en wordt zo het verlengde van de wandelboulevard.  De gracht naast de parking wordt ingebed en er komt een ruim voetpad boven. Dit voetpad wordt het verlengde van de wandelboulevard en is een ideale wandelweg richting het Cultureel Centrum en de kleuterschool.

23 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat verandert er op de parking CC ’t Aambeeld - vervolg:

24 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Wat zijn de voordelen van deze plannen?  De verkeerschaos rond de scholen zou voortaan verleden tijd moeten zijn.  Foutparkeerders behoren hopelijk tot het verleden.  De schoolomgeving wordt veel duidelijker door het enkelrichtingsverkeer  Er is meer aandacht voor de zwakke weggebruikers.  De gevaarlijke uitrit van de parking CC ‘t Aambeeld is verleden tijd.

25 7. Gewijzigde parkeersituatie CC ‘t Aambeeld Evaluatie:  De gewijzigde schoolomgeving heeft natuurlijk ook invloed op alle bezoekers van het cultureel centrum, bibliotheek en basketbalhal. > Ook zij hebben er dus alle belang bij om de nieuwe verkeerssituatie goed te bekijken. OPROEP: Alle opmerking doorsturen naar nele.jacobs@aartselaar.benele.jacobs@aartselaar.be  Geen directe persoonlijke feedback  Alle reacties worden gebundeld en besproken op DB Cultuurraad 15/12/2015 en worden verwerkt tot een advies aan het bestuur

26 > door de Cultuurdienst 4. Belangrijke realisaties ‘15 & plannen ‘16

27 1. Culturele realisaties 2015  Investeringen culturele infrastructuur:  Bib Zelfuitleenbalie Nieuwe verwarmingsketel Realisatie houten afsluiting leestuin Aankoop van verplaatsbaar bibliotheekmeubilair voor tijdschriften en strips.  CC ’t Aambeeld Nieuw meubels foyer Nieuwe e-zuinige verlichting foyer Vervanging gordijnen foyer Nieuwe beamer (vzw ProCC) Nieuwe tentoonstellingspanelen (ook voor verhuur) Vervanging brandwerende deuren Nieuwe verwarmingsketel

28 1. Culturele realisaties 2015  Investeringen culturele infrastructuur:  Chalet De Hamer Nieuwe keuken  Molen van ‘t Heiken Restauratiewerken € 25.000

29 1. Culturele realisaties 2015  Cultureel Centrum Aartselaar  Nieuwe abonnementsformule: klein (4) versus groot(6)  Aanpassing kortingspolitiek Geen leeftijdskorting meer Wel extra korting voor frequente bezoekers  Jaarlijks ook 1 voorstelling op Kasteel Cleydael.  Cultureel Centrum Aartselaar / Bib  Bundeling cultureel aanbod Bib & CC Gezamenlijke uitwerking & afstemming van het aanbod Bib & CC Gezamenlijke promotie van het culturele aanbod vanuit de 2 instellingen

30 1. Culturele realisaties 2015  Bib  Invoering zelfuitleenbalie  Opening leescafé  1 ste deelname ‘Schattenzoektocht ‘Vlieg’ tijdens de zomer  Kinder- en jeugdjury nu ook op school  Promotie van de Collectie vb. dominospel voor kleuters  Cultuurdienst  Organisatie CultuurShake  Regionaal Erfgoedproject ‘Tijdmobiel’ voor scholen

31 2. Culturele plannen 2016  Investeringen Culturele infrastructuur:  CC ‘t Aambeeld Nieuwe radiatoren foyer Vervanging brandwerende deuren Koelinstallatie toog vervangen Trekkenwand voor belichting op het podium uitbreiden Aankoop nieuwe ledverlichting horizondoek Aankoop digitaal mengpaneel Inkomdeuren vervangen door schuifdeuren.  Molen van ‘t Heiken Opmaak restautratiedossier + uitvoeren restauratiewerken

32 2. Culturele plannen 2016  Cultureel Centrum Aartselaar  Feest: 25 ste programmatie  Invoer: webshop voor ticketverkoop  Cultureel Centrum Aartselaar / Bib  Versterking brug tussen beide diensten in uitwerking, afstemming & promotie van het cultureel aanbod Bib & CC = 1 gemeentelijk cultureel aanbod  Uitwerking gezamenlijke educatief aanbod afgestemd op de noden in de gemeente.  Reservatie voor activiteiten zowel via CC als BIB.

33 2. Culturele plannen 2016  Cultuurdienst/Bib  Uitwerking lokale erfgoedhoek in de bib  Cultuurdienst  Herwerken reglement projectsubsidies  Erfgoedinput voor toeristische en schoolprojecten

34 > door de voorzitter  Dagelijks bestuur Cultuurraad  AV & RvB vzw ProCC 5. Oproep & stemming nieuwe leden

35 1. Dagelijks Bestuur Cultuurraad  Vacatures ‘Dagelijks Bestuur Cultuurraad’ > 5 plaatsen:  3 extra plaatsen cfr. aanpassing huishoudelijk reglement Cultuurraad  2 plaatsen cfr. ontslag 2 leden dagelijks bestuur CR  Kandidaten:  Karin Roclée  Marcelle Walther  Griet Wouters-Demeulenaere  Elise Van Camp >> De kandidaten stellen zich voor.

36 1. Dagelijks Bestuur Cultuurraad  Stemming voor lidmaatschap AV Cultuurraad:  Elise Van Camp  Griet Wouters-Demeulenaere >> Deze kandidaten zijn nog geen lid AV Cultuurraad. Zij moeten bijgevolg eerst aanvaard worden als lid AV Cultuurraad voordat ze lid kunnen worden van dagelijks bestuur. >> Geen vertegenwoordigers vereniging → ‘Cultureel deskundige’  Stemming voor lidmaatschap DB Cultuurraad  Karin Roclée  Marcelle Walther  Griet Wouters-Demeulenaere (ov vorige stemming)  Elise Van Camp (ov vorige stemming) >> Elke kandidaat moet minstens de helft van de stemmen halen voor toetreding tot dagelijkse bestuur.

37 2. AV & RVB vzw ProCC / Beheerraad CC  1 Vacature BR CC / AV & RvB vzw ProCC  1 vacature voor een vertegenwoordiger vanuit het Culturele veld in deze bestuursorganen wegens verhuis van een lid uit Aartselaar  Kandidaten > vertegenwoordigers van het culturele veld: Guy Van Himbergen Mike Van Der Velde > De kandidaten stellen zich voor.

38 2. AV & RVB vzw ProCC / Beheerraad CC  Stemming:  Deze personen mogen, maar moeten geen lid te zijn van AV Cultuurraad  AV Cultuurraad kiest voor de afvaardiging van deze persoon in Beheerraad CC’t Aambeeld. Vandaaruit gebeurt voordracht voor AV & RvB vzw ProCC op eerstvolgende vergadering > di 03/11/2015  Stemming voor lidmaatschap Beheerraad CC ‘t Aambeeld Guy Van Himbergen Mike Van Der Velde >> Elke kandidaat moet min. 50% van de stemmen halen >> Kandidaat me de meeste stemmen wordt voorgedragen.

39 6.Varia

40 Optreden ‘Clarimo’ – 25’ Nakaarten bij een drankje 7. CULTUURCAFE


Download ppt "AV CULTUURRAAD Dinsdag 20 oktober 2015. Agenda  19u30 – 19u45 : Onthaal met een drankje  19u45 – 21u : AV Cultuurraad  Verwelkomingdoor voorzitter."

Verwante presentaties


Ads door Google