De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Door Cégoline Rouquart 1 Ba TP Klas: B2. Inhoudstafel Inleiding Doel Methode Resultaten Discussie Bronnen Einde.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Door Cégoline Rouquart 1 Ba TP Klas: B2. Inhoudstafel Inleiding Doel Methode Resultaten Discussie Bronnen Einde."— Transcript van de presentatie:

1 Door Cégoline Rouquart 1 Ba TP Klas: B2

2 Inhoudstafel Inleiding Doel Methode Resultaten Discussie Bronnen Einde

3 Inleiding Maastricht universiteit: faculteit der geneeskunde In het skills lab Onderzoek met simulatiepatiënten Simulatiepatiënten hebben vaak negatieve ervaringen Last van patiënten rol Acteerrol heeft invloed op onderzoek - Method Acting (in leven in de rol”) - “Naspelen” (situatie naspelen)

4 Doel Is er last of hinder ondervonden door bepaalde klachten door het spelen van een rol.

5 Methode Schriftelijke vragenlijs (op basis van literatuur) Literatuur over: -stressklachten - commentaar van experts Anoniem Vragen: 1. Stressklachten aanwezig? (voor, tijdens, na onderzoek) 2. Beïnvloedende factoren

6 Methode (schaalverdeling) Ze onderzochten volgende aspecten: Door de patiënten rol had ik last van:Mate van overlast (1=veel last, 5= geen last) Medicijnen, kalmerende middelen en/of slaapmiddelen gebruiken Vermoeidheid Me gespannen voelen Het ‘s nachts meerdere keren wakker worden Moeite met concentreren Hoofdpijn Etc.

7 Resultaten Respons: 84 % Enige last van stressklachten: 73% Ernst van de klachten= gering (score 2.2 op een 5-puntsschaal). Geen verband gevonden tussen: -factoren die klachten beïnvloeden -gerapporteerde klachten

8 Resultaten (tabel) Tabel 1: kenmerken simulatiepatiënten Mediaanspreiding¼ - ¾ Leeftijd Aantal jaren simulatiepatiënt Tabel 2. Motivatie om simulatiepatiënt te zijn. Aantal simulatiepatiënten (N=59) Zich nuttig voelen22 (37.3 %) Onderwijskundig aspect14 (23.7 %) Meer dan 1 motivatie8 (13.6 %) Contact met anderen7 (11.9 %) Geld3 (5.1 %) Anders3 (5.1 %) Waardering1 (1.6 %) Acteren1 (1.6 %) ¼ ‒ ¾ = resp. het 25e en 75e kwartiel.

9 Discussie Door spelen van rol: -weinig klachten: groot aantal respondenten Te verklaren a.d.h.v. het trainingsmodel gehanteerd in het Skills lab Toekomst: Moet er meer aandacht zijn voor: -stressklachten

10 Bronnen Bokken, L. Dalen, J. Blok, G en Rethans, J.J (2004). Tijdschrift voor Medisch onderwijs. Geraadpleegd via &token2=exp= ~acl=%2Fstatic%2Fpdf%2F366%2Fart%25253 A %25252FBF pdf%3ForiginUrl%3Dhttp%253A%252F%252Flink. springer.com%252Farticle%252F %252FBF *~hmac=02e29afcb3f b7f8d814bdaa8cf6c6cdcffd8fbc23d3b3c88cd14a2c28d9c71ec &token2=exp= ~acl=%2Fstatic%2Fpdf%2F366%2Fart%25253 A %25252FBF pdf%3ForiginUrl%3Dhttp%253A%252F%252Flink. springer.com%252Farticle%252F %252FBF *~hmac=02e29afcb3f b7f8d814bdaa8cf6c6cdcffd8fbc23d3b3c88cd14a2c28d9c71ec https://expertisepuntopenoverheid.wordpress.com/category/resultaten/

11 Bronnen

12


Download ppt "Door Cégoline Rouquart 1 Ba TP Klas: B2. Inhoudstafel Inleiding Doel Methode Resultaten Discussie Bronnen Einde."

Verwante presentaties


Ads door Google