De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN.

Verwante presentaties


Presentatie over: "TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN."— Transcript van de presentatie:

1 TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN

2 MotiveringsfaseKennisfaseInzichtsfaseIntroductiefaseTerugkoppe-lingsfase Fase 1: Motiveringsfase Fase 2: Kennisfase Fase 3: Inzichtsfase Fase 4: Introductiefase Fase 5: Terugkoppelingsfase Fase 6: Beslissingsfase Fase 7: Invoeringsfase Fase 8: Gesprekkenfase Fase 9: Opvolgingsfase SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

3 Fase 1: Motiveringsfase Stap 1: Ik en het personeelsbeleid in onze school. Stap 2: Voorstellen van een typisch accent binnen mijn school. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

4 Fase 2: Kennisfase Centrale vraag: “Hoe kan de FB bijdragen tot de kwaliteitsbevordering van het personeelsbeleid?” Stap1: Kaderen van de functiebeschrijving binnen het Integraal Personeelsbeleid. Stap 2: Wat zegt het decreet i.v.m. de FB? Stap 3: De visietekst van het VVKBaO even doorgelicht! Stap 4: Scharniermoment: Hoe gaan we verder?

5 Fase 3: Inzichtsfase Stap 1: Van het maximalistisch model van het VVKBaO naar een model op maat van de eigen school binnen de SG. Stap 2: Mogelijke en/of haalbare afsluiting: de SB willen/kunnen/moeten een mandaat geven. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

6 Fase 4: Introductiefase Stap 1: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep van de school of SG. Stap 2: Kennisfase en inzichtsfase voor de totale personeelsgroep via opsplitsing KS en LS. Stap 3: Rubriceren van bedenkingen, vragen en suggesties. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

7 Fase 5: Terugkoppelingsfase Stap 1: Opstellen aangepast model ‘school’: uitschrijven schoolgebonden inhouden, afspraken, richtlijnen, … Stap 2: Voorstellen aangepast model ‘school’ én zoeken naar gemeenschappelijke inhouden, afspraken, richtlijnen, … voor aangepast model ‘SG’. Stap 3: Voorstellen van het aangepast model ‘SG’ en ‘school’ aan alle personeelsleden. Stap 4: De definitieve FB ’school’ en definitieve FB ‘SG’ wordt in layout en vorm gegoten. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

8 Fase 6: Beslissingsfase Voorstellen van de definitieve FB per school aan de afgevaardigden van het LOC en de definitieve FB van de SG aan het OCSG. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

9 Fase 7: Invoeringsfase Alle personeelsleden samenbrengen via een PV of studiedag. Voorstelling via powerpoint en uitdelen van de mapjes met de FB. Ondertekenen voor ontvangst. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

10 Fase 8: Gesprekkenfase Open gesprek tussen het personeelslid en de directeur i.v.m. het individuele luik van de functiebeschrijving. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

11 Fase 9: Opvolgingsfase Stap 1: Binnen elke school: transparantie, openheid, … Stap 2: Op het niveau van de SG noodzakelijke bijsturingen en doorgeven expertise. Stap 3: Verder…. SG werkgroep 2008 jo.coppens@vsko.be

12


Download ppt "TRAJECTMATIG INVOEREN VAN FUNCTIEBESCHRIJVINGEN VIA EEN STAPPENPLAN. Werkgroep ONDERSTEUNING SCHOLENGEMEENSCHAPPEN."

Verwante presentaties


Ads door Google