De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Week 4 Distributie kengetallen. numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Week 4 Distributie kengetallen. numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten."— Transcript van de presentatie:

1 Week 4 Distributie kengetallen

2

3 numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten

4

5 0,15 0,6 0,375 0,46875 2,5 0,78125 0,1875 0,125 0,5 0,26666

6 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

7 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

8  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Distributie kengetallen

9  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Distributie kengetallen

10  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Distributie kengetallen

11  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Distributie kengetallen

12

13

14

15  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

16 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

17 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In 16 van de 40 winkels waar het artikel verkocht wordt, wordt ons merk verkocht: 16 40 = 0,4 of 40%

18 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

19 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

20 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels.

21 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels.

22 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels.

23 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000

24 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels. Voorbeeld: € 35.000 € 50.000

25 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van aantallen kijken we nu naar ‘omzet’: 1.De artikelomzet in de winkels waar ons merk verkocht wordt. 2.de artikelomzet van alle winkels. = 0,7 of 70% Voorbeeld: € 35.000 € 50.000

26 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

27 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel = 0,7 Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4

28 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel = 0,7 Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 35.000 € 50.000 = 0,4

29 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel = 0,7 Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4

30 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel. Marktbereik. 0,7 Nummerieke distributie 0,4 = 0,7 Voorbeeld 16 40 Voorbeeld € 28.000 € 40.000 = 0,4 De selectie indicator = = =1,75

31 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

32 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

33 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Marktaandeel = Omzet van eigen merk. Omzet van het artikel op de markt

34 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Omzet van eigen merk. Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel =

35 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Omzet van eigen merk. Omzet van het artikel op de markt Marktaandeel = Omzet van eigen merk. Omzet van het artikel in ‘onze winkels’ Omzetaandeel =

36 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

37 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel In plaats van ‘winkels’ spreken we van ‘distributiepunten’

38 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel

39 Distributie kengetallen  Nummerieke distributie  Marktbereik  Selectie indicator  Marktaandeel  Omzetaandeel Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels

40 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels

41 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel

42 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel

43 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel De omzet van schoenen in ‘onze’ winkels is groter dan de gemiddelde omzet van schoenen per winkel

44 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel

45 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

46 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

47 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

48 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten.

49 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 We hebben een indicator van de door ons geselecteerde distributiepunten. Ons artikel ligt in winkels met een boven gemiddelde omzet (van het artikel).

50 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

51 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

52 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

53 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

54 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 Als deze selectie indictor groter dan één is, dan zijn we dus met ons artikel ‘aanwezig’ in winkels met een gemiddeld genomen grotere omzet

55 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

56 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75 Is dit echt hetzelfde ?

57 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie 0,4 de selectie = = = = 1,75 indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 € 2187,50 per winkel En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 € 1250,- per winkel € 2187,50 € 1250,- is 1,75

58 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40

59 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40

60 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40

61 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 Is dit echt hetzelfde ?

62 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40

63 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x

64 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x

65 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x

66 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x 1 1

67 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x 1 1 1 1

68 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels € 35000 16 En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.) € 50000 40 16 € 50000 16 € 50000 x x € 35000 € 50000 16 40 = 1 1 1 1

69 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.)

70 Distributie kengetallen Marktbereik 0,7 Nummerieke distributie de selectie = = indicator Stel we kijken naar de omzet ‘t artikel schoenen per winkel ( maar dan de winkels waar ons merk ‘Sioux’ verkocht wordt ) € 35000 € 50000 16 winkels 40 winkels En we kijken ook naar de omzet van ‘t artikel schoenen per winkel (in alle winkels waar schoenen verkocht worden.)

71

72 numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten omzet in alle distributiepunten selectie-indicator = marktbereik numerieke distributie marktaandeel = omzet eigen product marktomzet omzetaandeel = omzet eigen product in gebruikte distributiepunten alle omzet in gebruikte distributiepunten


Download ppt "Week 4 Distributie kengetallen. numerieke distributie = gebruikte distributiepunten alle distributiepunten marktbereik = omzet in gebruikte distributiepunten."

Verwante presentaties


Ads door Google