De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.

Verwante presentaties


Presentatie over: "DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December."— Transcript van de presentatie:

1 DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December 2015 Vives orthopedagogie Luk Gheysen

2 Inhoudstafel 1. Gevolg langdurige ziekte bij jongeren 2. Wanner heeft een kind recht op synchroon onderwijs 3. Wat is synchroon onderwijs 4. Organisaties 5. Wat voor de docent 6. TPACK onderzoek bij de docent 7. Besluit 8. Bronnen

3 Gevolgen langdurige ziekte bij jongeren  ontwikkelingsachterstand  Sociale achterstand  Emotionele achterstand  Moeilijk functioneren na de ziekte  Gevaar overbescherming ouders  Sociaal isolement  Laag zelfbeeld

4 Wanneer heeft een kind recht op synchroon onderwijs grondwet: elk kind heeft recht op onderwijs. ook langdurige zieke kinderen min 6 weken afwezig min 45 halve dagen

5 Wat is synchroon onderwijs  internet onderwijs  op afstand  van thuis, uit het ziekenhuis of revalidatiecentra  met behulp van ICT-set  Type 5 onderwijs  Videoconferencing

6 Organisaties Verschillende organisaties Nederland België ZieZon Bednet KPN ziekenhuisschool UZ Leuven Passend Onderwijs Kom op tegen kanker Digibeterauxilia S&Z

7 Wat voor de docent?  TPACK kennis bij de docent 3 basiscomponenten - technische kennis - didactische kennis - vakinhoudelijke kennis 3 geïntegreerde componenten - technisch didactische kennis - technische vakinhoudelijke kennis - didactisch vakinhoudelijke kennis

8 TPACK onderzoek bij de docent  onderzoek  steekproef  15 leerkrachten / 21 scholen  vragenlijst  Interview  Conclusie onderzoek  lage score TPACK kennis  didactische kennis ≠ didactische kennis op afstand  weinig ICT inzet bij groepswerk

9 Besluit  reguliere onderwijs ≠ afstandsonderwijs  ander kennis  andere vaardigheden  andere strategieën  meer onderzoek nodig naar synchroon onderwijs  meer opleidingsmogelijkheden voor docent

10 Bronnen   


Download ppt "DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December."

Verwante presentaties


Ads door Google