De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best."— Transcript van de presentatie:

1 Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best

2 Inhoudsopgave Wat is interactieve marketing Wat is interactieve marketing Business toepassingen Business toepassingen Opbouw van een dialoog met klanten Opbouw van een dialoog met klanten Doelstelling en strategie Doelstelling en strategie Segmenteren en positioneren Segmenteren en positioneren Positioneren met communicatie Positioneren met communicatie Meten is weten Meten is weten

3 Interactieve marketing Wat is interactieve marketing ? Wat is interactieve marketing ? Kenmerken van interactieve marketing Kenmerken van interactieve marketing User generate content Co-creationCrowd-sourcing

4 Business toepassingen 4 vormen E-commerce: 4 vormen E-commerce: B2BC2B B2CC2C 3 vormen mediation 3 vormen mediation Cybermediation : Cybermediation : een online tussenpersoon die gratis informatie verzamelt en deelt. (Favorite place, Backpacktogether, Gentlemen, Lonelydinner) Intermediation: Intermediation: verdwijnen van tussenschakels Re-intermediaton: Verschijnen van tussenschakels (Prezzi, Social- Diving) Verdienmodellen Verdienmodellen

5 Opbouwen van een dialoog met klanten Direct marketing (3 doelen) Direct marketing (3 doelen) Database Marketing Database Marketing Permission based marketing: (E-mails naar geïnteresseerden) Permission based marketing: (E-mails naar geïnteresseerden) Loyaliteitsprogramma’s: (Het creëren van klantbinding en verhogen omzet) Loyaliteitsprogramma’s: (Het creëren van klantbinding en verhogen omzet) Customer Relationship Management (CRM) Customer Relationship Management (CRM)

6 Doelstellingen & Strategie Missie: Bestaansrecht en identiteit van een bedrijf Missie: Bestaansrecht en identiteit van een bedrijf Visie: Visionaire en ambitieus beeld wat de organisatie wilt zijn Visie: Visionaire en ambitieus beeld wat de organisatie wilt zijn Doelstellingen: Doelstellingen: Organisatie doelstelling (omzet, winst, innovatie) Functionele doelstelling (Communicatie, klant, marketing, systeem)

7 Segmenteren & Positioneren Markt segmentatie Markt segmentatie Doelgroep bepaling Doelgroep bepaling Gedifferentieerde marketing: verschillende segmenten Ongedifferetieerde marketing: Alle consumenten groepen Geconcentreerde marketing: Concentratie op een segment Veranderende marketing mix Veranderende marketing mix

8 Positioneren met communicatie Promotiemix Promotiemix Advertising Advertising Zoekmachinemarketing Zoekmachinemarketing Meest voorkomende acties in interactieve marketing Meest voorkomende acties in interactieve marketing Leads generen Traffic naar website verhogen Usability verhogen

9 Meten is weten Onderzoeksmethode Onderzoeksmethode


Download ppt "Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best."

Verwante presentaties


Ads door Google