De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PEDAGOGISCHE THEORIEËN Week 6. Wat gaan we doen Presentaties!  Power point spel en inrichting  Start met opdracht inrichting  Afronden en afspraken.

Verwante presentaties


Presentatie over: "PEDAGOGISCHE THEORIEËN Week 6. Wat gaan we doen Presentaties!  Power point spel en inrichting  Start met opdracht inrichting  Afronden en afspraken."— Transcript van de presentatie:

1 PEDAGOGISCHE THEORIEËN Week 6

2 Wat gaan we doen Presentaties!  Power point spel en inrichting  Start met opdracht inrichting  Afronden en afspraken

3 Vrij spel  Ruimte voor vrije keuze  Speeltijd  Eigen initiatieven  Groot aanbod hoeken en materialen  Ook in gesloten werkvorm mogelijk  planbord

4 Vrije en geleide activiteiten  Open werkvorm  Gesloten werkvorm  Onbeperkte keuze  Beperkte keuze

5 Werkvorm veel keuze mogelijkheden  Observeren  Documenteren  Kennis ontwikkelingspsychologie  Kennis van techniek en materialen  Keuzes-interventies  Uitdagende leeromgeving  Actieve interactie  Plan-do-review  Regels, afspraken en structuur

6 Betekenisvolle uitdagende leeromgeving  Zelfstandig en vrij kiezen  Activiteiten en materialen  Uitdaging en avontuur  Overzicht en rust  Hoeken  Picto`s en foto`s

7 huishoek  Doen alsof, rollen spel  Intieme besloten hoek  materialen

8 Bouw en constructiehoek  Fantasiespel  Bouwen  Avonturen  Open en gesloten materialen

9 Nog meer hoeken  Timmerhoek  Zand en watertafel (zintuigen)  Ontdekhoek  Muziekhoek  Lees en schrijfhoek  Knuffelhoek  Kring  Klim en klauterhoek  Buiten spelen

10 Fantasie spel  Observeren  Betrokkenheid en welbevinden. Hoe meten jullie dat?  Rijk spel

11 spelbegeleiding  Interventie- improviseer!  Spel op gang brengen  Spel structureren  Spel verdiepen  Spel verbreden  Stimuleren van specifieke ontwikkelingsgebieden

12 Kinderen spelen eigen verhaal  Paley  Verhalen vertellen opschrijven en spelen  In verwondering vragen stellen en onderzoeken  Filosoferen met kinderen

13 interactievaardigheden  Ruimte scheppen  Revoicing  Vragend verder gaan

14 Project werken (Reggio)  Onderwerp ontdekken  Brainstormen  Activiteiten – verkenning  Gesprekken  Onderzoeken in activiteiten/ interactie  Aan de slag

15 opdracht Bedenk een nieuwe hoek die aansluit bij de doelgroep van je peuterspeelzaal, groep nul en/of kinderdagverblijf.

16 Volgende keer  Presenteer je hoek.  Alle hoofdstukken gelezen?  Neem het boek door en maak voor elk hoofdstuk een vraag die opgenomen zou kunnen worden in de toets.

17


Download ppt "PEDAGOGISCHE THEORIEËN Week 6. Wat gaan we doen Presentaties!  Power point spel en inrichting  Start met opdracht inrichting  Afronden en afspraken."

Verwante presentaties


Ads door Google