De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kijken met het oog van de museum bezoeker Slim gebruik van data in musea Bert Mennings, business development 29 oktober 2015 Innovatie in Communicatie.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kijken met het oog van de museum bezoeker Slim gebruik van data in musea Bert Mennings, business development 29 oktober 2015 Innovatie in Communicatie."— Transcript van de presentatie:

1 Kijken met het oog van de museum bezoeker Slim gebruik van data in musea Bert Mennings, business development 29 oktober 2015 Innovatie in Communicatie

2 Cobra Global in Golf regio, Azië, Midden- en Zuid-Amerika Nu in Sharjah Art Museum, Verenigde Arabische Emiraten VAE, eerder in Muscat, Oman en binnenkort in Abu Dhabi, VAE Momenteel in 10 landen actief met acquisitie en uitvoering

3

4

5 Pilot sensoren onderzoek in Cobra Museum Aanleiding Volkskrant artikel over meten van zintuigen met sensors WAAROM ? Cobra Museum innoveert altijd, zo ook met publieksparticpatie en collectiepresentatie/exposities

6 Tedja: cureer zelf: school pad Bank en Rau Slow Art day Michael Tedja Bank en Rau Slow Art Day

7 Wat was de pilot ? Complexe netwerken en sociale inter- acties van individuen onderzoeken oa voor crowd control Claudio Martella, onderzoeker en Promovendus computersciences Jeane Frost, gedragswetenschapper Vrije Universiteit en TU Delft

8 The Hidden Picture: ING Collectie

9

10 Filmpje at Youtube: “Tracking popularity of painting at Cobra Museums Amstelveen” https://www.youtube.com/watch?v=iTM1pUxb1H4

11 Most common routes through the exhibit

12 This figure shows the time distribution across different rooms and pieces in the ING show. Blue indicates paintings, green indicates sculpture and red indicates video works. The horizontal blue line indicates the average time spent at a piece

13 This figure is a heat map of museum visitors through the exhition space. The legend on the right indicates the duration of time spent in a particular space within the show. This visualization does not provide details about what piece the visitor viewed

14 Path of trajectories to the most popular pieces in the show. This visualization suggests how visitors are attracted to certain areas of the exhibition and how that departs from linear routes through the exhibition.

15 Path of trajectories to the least popular pieces in the show. The visualization suggests that people may simply be experiencing the "museum shuffle" when in the less popular areas of the exhibition

16 And the Winner is …….

17 Resultaten pilot in Cobra Museum 100 % deelname Routing klassiek met de klok mee 25 seconden ipv 9 of 14 seconden Dip in middendeel Extra informatief en extra belevenis voor bezoeker Motivatie: “learning and development”

18 Lessen in algemene zin Crowd control: zowel voor vaste als flexibele opstellingen Artistiek: reflectie op curatorial concept en meer interactie met publiek Marketing: zeer interessant, pre-visit/visit/post-visit 1.Binding met bezoekers verlengen en verdiepen. Persoonlijk bezoek optimaliseren; voor, tijdens en na bezoek 2.Free promotion via enthousiaste bezoekers mondeling en via social media

19 Lessen in algemene zin 3. verkoop van merchandise: gepersonaliseerde aanbiedingen 4. herhaalbezoek: ZSM Issues: Esthetiek: vormgeving Kosten: materieel en personeel Privacy en ontsluiten data Museumjaarkaart

20

21

22 Filmpje Miró en Cobra https://vimeo.com/ https://vimeo.com/

23 La Pequeña Cobra: El Restaurante Pop-Up Espanola

24 Laten we contact houden: Via linkedin of mail: Cobra Museum of Modern Art Amstelveen


Download ppt "Kijken met het oog van de museum bezoeker Slim gebruik van data in musea Bert Mennings, business development 29 oktober 2015 Innovatie in Communicatie."

Verwante presentaties


Ads door Google