De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

1 Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "1 Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen."— Transcript van de presentatie:

1 1 Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen ► Opties ► Keuze opties o.b.v. criteria ► Strategisch doel ► Doelstellingen ► Ondernemingsplan ► Beleidsplannen ► Projecten/Afdelingen

2 2 Het proces

3 3 Minimaal 3 en maximaal 5 SWOT’s Sterkste verband van buiten naar binnen Individueel per kans / per bedreiging een 1, 3, 5, (7 of 9) geven bij x keuzes (9 = sterkste verband) Scores optellen Bepaal issues: HAP’s, SAP’s en WAP’s

4 4 Het proces

5 5 HKW onze STERKTE benutten om op de KANS in te spelen? HKW onze ZWAKTE verbeteren om op de KANS in te spelen? HKW onze STERKTE benutten om de BEDREIGING af te wenden? HKW onze ZWAKTE verbeteren om de BEDREIGING af te wenden?

6 6 Het proces Issues ▼ Combinatie: Kans Klanten kleine huishouden en Zwakte Woningvoorraad niet gelijk aan woningbehoefte ▼ Hoe kunnen we delen van de woningvoorraad aanpassen om beter in te spelen op de woonvraag van kleine huishoudens?

7 7 Het proces Hoe kunnen we delen van de woningvoorraad aanpassen om beter in te spelen op de woonvraag van kleine huishoudens? ▼ Opties benoemen, bijv.: Woningen geschikt maken voor ouderen ▼ Eén optie per vraag kiezen ◄► Keuzecriteria ▼ Strategisch doel: Meer woningen voor ouderen

8 8 Het proces Keuzecriteria om een optie te kiezen bijdrage aan missie financieel aantrekkelijk klanttevredenheid innovatie stakeholders draagvlak personeel etc.

9 9 Naar strategische doelen Opdracht: Opties zijn benoemd per 5 HAP/SAP/WAP’s Individueel per vraag 1 optie kiezen op basis keuzecriteria Plak sticker achter belangrijkste optie Totaal heeft ieder dan 15 opties aangewezen Tijdens lunchwandeling wordt score geteld Na lunchwandeling plenair uitkomst bespreken

10 10 Doelstellingen per doel  SMART maken na keuze doel  Kwantificeren meetbare doelen:  stijging x%, aantal, cijferbeoordeling, aandeel x%, bedrag, ….  tijdsperiode: per jaar, jaartal  Kwalificeren meetbare doelen  tevreden, goed, label behouden, gerealiseerd,  tijdsperiode: per jaar, jaartal

11 11 Het proces Strategisch doel: Meer woningen voor ouderen ▼ Doelstelling: t/m woningen meer geschikt voor ouderen ▼ Portefeuillestrategie ▼ Strategisch Voorraadbeleid ▼ Projecten / Afdelingen

12 12 Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen ► Opties ► Keuze opties o.b.v. criteria ► Strategisch doel ► Doelstellingen ► Ondernemingsplan / Portefeuillestrategie ► Wijkplannen / SVB ► Projecten/Afdelingen


Download ppt "1 Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT ► Confronteren extern / intern in Confrontatiematrix ► Prioriteren issues ► Aandachtspunten in vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google