De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP

Verwante presentaties


Presentatie over: "Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP"— Transcript van de presentatie:

1 Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP

2 Welkom Terugblik Vooruitblik Leerlingbehoeften: Meervoudige intelligenties Verwerkingsopdracht Terugblik op hoofdpunten en opbrengst Afsluiting

3 Ter info: Oefenvragen toets... nieuw document op scholar

4 Terugblik in DDU 1/2 Vorige week: ARC-model ‘werken- met/voor klimaat’ tien stappenplan voor orde Vragen?

5 Terugblik in DDU (2/2) Opdracht: Denken (4 ); Wat heb je geleerd in kort gedicht of verhaal (verbaallinguïstisch), metafoor (visueel ruimtelijk) of een reflectieve noot (intrapersoonlijk) Delen (4); Uitwisselen met iemand die minimaal 3 meter van je is verwijderd Uitwisselen (4); plenair horen we drie personen. Je krijgt de beurt als het balletje bij jou komt.

6 Leerdoelen De student: kan het belang van het werken met meervoudige Intelligenties uitleggen kan de acht meervoudige intelligenties benoemen, uitleggen en herkennen

7 Leerdoel voor deze les kan verschillende werkvormen en opdrachten die tegemoet komen aan meervoudige intelligenties herkennen en toepassen in een les.

8 Verwerking voorbereiding in expertvorm Op welke intelligentie scoorde je in de gemaakte MI test het hoogst? Ga in ‘intelligentiegroepen’ bij elkaar staan en (10): – Presenteer jullie talent/intelligentie in 2 minuten (tijd loopt! ) in een vorm die past bij jullie intelligentie

9 Mooie toepassing o.a. met hoe je zwakkere kanten van leerlingen door werkvormen kunt versterken

10 Verwerkingsopdracht Keuze maken voor 1 of 2 en in drietallen aan de slag 1. Werk voor de verschillende intelligentievormen uit hoe je een nieuw onderwerp uit je stagepraktijk zou kunnen presenteren, kenmerkend voor iedere verschillende intelligentievorm. 2. Neem een lesdeel uit een van je lessen en beschrijf/laat zien voor iedere vorm van intelligentie hoe dit lesdeel gegeven kan worden. Tijd over? Delen van presentatie/lesdeel met ander drietal

11 Afsluiting Noteer voor jezelf Een potentieel leerdoel t.a.v. MI voor je eigen lespraktijk. Overdrijf dit leerdoel in de overtreffende trap zodat het een slogan/leus/motto/mantra wordt.

12 Thuiswerk – Voorbereiden op toets Periode 2: - nog maar 1 thema per week - drama

13 Alternatieve opdracht


Download ppt "Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP"

Verwante presentaties


Ads door Google