De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

PPM/Quality Management en BPM 2 soorten koppeling en ‘1’ doel: ’Betere’ producten door (?) een ‘beter‘ proces (=organisatie)

Verwante presentaties


Presentatie over: "PPM/Quality Management en BPM 2 soorten koppeling en ‘1’ doel: ’Betere’ producten door (?) een ‘beter‘ proces (=organisatie)"— Transcript van de presentatie:

1 PPM/Quality Management en BPM 2 soorten koppeling en ‘1’ doel: ’Betere’ producten door (?) een ‘beter‘ proces (=organisatie)

2 Vragen: Wat is het verschil tussen borging en procesverbeteren? Wat is de rol van kwaliteits methodieken in de BPM-Cycle? Wat is Continuous Improvement bij BPM?

3 Limited or poor integration between systems (stovepipes) ERP Legacy Applicati on CRM No end-to-end business processes control No single point of monitoring and management No aggregated view on business processes and objects (e.g. customers) Multitude of fat client applications Business logic is not reusable because it is not exposed through open standards Business logic is locked and hidden in legacy systems that are hard to change and extend All these issues have a negative effect on Flexibility, Responsiveness, and Productivity Typical Problems with Organizations

4 Existing business logic is unlocked, exposed as Web services and reusable ERP Legacy Applicati on CRM Increased business insight through central management and control of business processes Harmonized user interface Highly interactive browser based user interface Modeling and execution of business processes Existing applications are leveraged Cordys Process Management Layer Create new functionality to fill the gaps Use of open standards throughout all systems Typical Customer Scenario

5 Sophistication Scope Within Dept. Send Data Across Depts. Enterprise- wide Known Partners Ad Hoc Partners Immediate Look-up Transaction With Updates Intermingle Processes Business Process Speed and Agility Hard Easy Visiona ry Increasing the Scope and Sophistication of Integration Improves Business Performance

6 Het duivelse vierkant

7 Borging vs verbeteren:

8 Inzet verschillende methodieken: S Banerjee op SixSigma.nl “Lean is gericht op snelle en efficiënte bedrijfsprocessen, waarbij het borgen van de kwaliteit vaak een issue blijkt te zijn” Gecombineerde implementatie door 2 specialistische practioners,[...] kan leiden tot een bedrijfscultuur waar denkers (SixSigma) conflicteren met doeners (Lean)

9 Overzicht Verbetermethodes door Procesverbeteren.nl

10 Methdology comparison by CSC

11 Welke Rol speelt een PPM in...

12 Which Methodology is Best? “Best” is depends by the needs and current state of your organization “Best” may be a combination of methodologies An organization ready for Six Sigma is also ready for Lean or other methodologies The name of methodology used doesn’t matter; what matters is leadership, commitment, vision, strategy, and follow-through from supplier to customer CSC= Computer Science Corparation CSC experience, results

13 Procesverbeteren.nl : Veel groter dan deze verschillen zijn de overeenkomsten tussen de verbetermethodes: Elke methode verbetert de bedrijfsprocessen stapsgewijs, via een cyclisch proces van meten, analyseren, verbeteren en tenslotte borgen van de verbetering, zie de tabel "cyclische verbetermethoden en hun primaire effect" Dit continue verbeterproces staat bekend onder verschillende namen, waaronder Deming- cyclus (plan-do-check-act oftewel PDCA) en DMAIC (Define, Measure, Analyse, Improve, Control). Gaat het om kleine verbeteringen die multidisciplinaire teams (bijna) zelfstandig uivoeren, dan wordt ook de Japanse term Kaizen gebruikt.cyclische verbetermethoden en hun primaire effect Lokale optimalisatie is taboe, het gaat om het vergroten van de waardetoevoeging ‘van zand tot klant’. Dit wordt proces-oriëntatie genoemd.proces-oriëntatie De stapsgewijze verbeterprojecten worden uitgevoerd door multidisciplinaire teams, waardoor afdelingsoverschrijdend samenwerken wordt gestimuleerd (zie ook punt 2). De genoemde teams zijn ‘eigenaar’ van ‘hun’ bedrijfsproces. Streven naar empowerment: Werknemers worden gestimuleerd om verbeteringen aan te dragen en door te voeren. Het doel is dat werknemers zélf het verschil leren zien tussen verspilling en waardetoevoeging. De logistieke verbetermethoden Lean, TOC en QRM hebben gemeen dat het verbeteren van de doorstroom het hoofddoel is, zie het kader "logistieke verbetermethoden verbeteren de doorstroom".logistieke verbetermethoden verbeteren de doorstroom

14 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering 14 VOLWASSENHEID / MATURITY

15 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering 15 VOLWASSENHEID / MATURITY van de BPM organisatie

16 IBKBPM013T - Methoden en technieken procesverbetering 16 VOLWASSENHEID / MATURITY

17 CMM-BPM toegepast door Aris-IDS

18

19

20 Einde / Vragen?


Download ppt "PPM/Quality Management en BPM 2 soorten koppeling en ‘1’ doel: ’Betere’ producten door (?) een ‘beter‘ proces (=organisatie)"

Verwante presentaties


Ads door Google