De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

10 7 10 6 10 5 10 4 1,000 100 10 1 Seconden 1 maand 1 uur Aandelenkoers Brief … fax … e-mail 3 dagen 45 seconden Documentuitwisseling Interne opvragingen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "10 7 10 6 10 5 10 4 1,000 100 10 1 Seconden 1 maand 1 uur Aandelenkoers Brief … fax … e-mail 3 dagen 45 seconden Documentuitwisseling Interne opvragingen."— Transcript van de presentatie:

1 , Seconden 1 maand 1 uur Aandelenkoers Brief … fax … 3 dagen 45 seconden Documentuitwisseling Interne opvragingen Buitenlandse order Dell PC ontvangen data warehouse info Vliegtuigtickets Kredietwaardigheid Leverancier update 6 weken 24 uur 5 dagen 1 dag 30 minuten 5seconden 20 minuten 30 seconden8 uur 10seconden 1 dag 5 minuten 1 dag 15 minuten GSM activatie 3 dagen 1 uur Snelheid van zaken doen

2 Sophistication Scope Within Dept. Send Data Across Depts. Enterprise- wide Known Partners Ad Hoc Partners Immediate Look-up Hard Transaction With Updates Intermingle Processes Business Process Speed and Agility Easy Visionary Increasing the Scope and Sophistication of Integration Improves Business Performance

3 Scope BPR-BPM Process Output Measures Feedback Data about results Expectations, Plans & Resources InputsResults PLAN & ORGANIZE PROCESS - Set goals and expectations - Establish plans and budget - Provide resources & staff - Implement process MONITOR & CONTROL PROCESS - Monitor process - Reinforce success - Diagnose deviations - Take corrective actions PROCESS EXECUTION Changes in Goals and Plans m Job Functions of a Manager Responsible for a Process Goals/Measures BPR BPM Rummler & Brache, 1995

4 Deelgebieden BPM 1.Procesmodellering (enginering en re- enginering) 2.Workflow management (WfM) 3.Enterprise Application Integration (EAI) 4.Business Activity Monitoring (BAM) 5.Rules Management

5 Business Reasons Voldoen aan regelgeving –Basel 2 (risk man.) –HIPAA (admin.) –Sarbanes-Oxley (financ.) B2B samenwerking Fusies en overnames Nieuwe applicaties inzetten Nieuwe afzetmarkten “Single view of customer” Data kwaliteit verbeteren Implementatie mogelijk van “self-service portals” –Klant –Werknemer Redenen die NIET werken Om onze datastromen te verduidelijken We willen af van al die verschillende middleware en leveranciers Betere documentatie van de ICT Zodat we flexibel zijn mbt toekomstige veranderingen Om aan IT standaarden te voldoen Om de nieuwste technology te gebruiken ICT personeel reduceren Geld besparen op de ICT afdeling Application Integration - Waarom?

6 Point-to point chaos

7 Historie software

8 BPM Lagenmodel

9 Van strategisch naar operationeel

10 Het duivelse vierkant

11 Aangrijpingspunten procesverbetering

12 Modelleertool als integrator modellen

13 Visualisatie verschillende modellen in een modelleertool (Testbed)

14 Koppeling Proces design - BAM

15 Proces vs. organogram

16 Een processchema

17 UML Activity Diagram

18 WfM Referentie model

19 Workflow specificatie in Petri

20 Relatie proces ↔WfM

21 Flexibiliteit ↔ ondersteuning

22 Data level EAI (2)

23 Message level middleware

24 Process level EAI

25 Standaard chaos

26 Percent SOAP WSDL WS-Security BPEL WS-R/RM UDDI SODA – Gebruik van de standaarden WS-Addressing SODA Adoption B2B Protocol Interface Contract Endpoint & Events Definition Process Language Registry Security and Reliability SODA Tipping Point

27 Kies of wordt Dinosaurus (WS + ESB platforms) IBM Websphere (2005) SAP Netweaver ( ) MS Indigo ( ) Oracle Suite ( ) BEA Quicksilver / WebLogic (2004) HP Talking Blocks (2006) SUN ( ) Sonic / SeeBeyond / Iona / V2 (2004)

28 Magic Quadrant: Web Services-Enabled Software

29 Start: 1993 Support: 5/5 Gartner Rating: Strong Positive UDDI, BPEL, WS-Reliability WSRP, WS-Security, SAML, WSDM other WS*, ebXML, UBL Start: 1994 Support: 5/5 Gartner Rating: Strong Positive XML, SOAP, WSDL WS-Addressing, OWL, RDF Sponsors: BEA, Computer Associates, Fujitsu, HP, IBM, Intel, Microsoft, Novell, Nokia, Oracle, SAP, SeeBeyond, Sun, Tibco, WebMethods Standaardisatie en ontwikkeling

30 Order Micro- Flow Client Product Client Price Account Order Customer SOA interactions TCP/IP ESB Event notifications The Middleware Infrastructure for Business Components Will Be an Enterprise Service Bus


Download ppt "10 7 10 6 10 5 10 4 1,000 100 10 1 Seconden 1 maand 1 uur Aandelenkoers Brief … fax … e-mail 3 dagen 45 seconden Documentuitwisseling Interne opvragingen."

Verwante presentaties


Ads door Google