De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Business en IT Consulting De Consulting-praktijk Organisatie en de Consultant Rivio Rotterdam, 19 juni 2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Business en IT Consulting De Consulting-praktijk Organisatie en de Consultant Rivio Rotterdam, 19 juni 2006."— Transcript van de presentatie:

1 Business en IT Consulting De Consulting-praktijk Organisatie en de Consultant Rivio Rotterdam, 19 juni 2006

2 Agenda  Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk  Hoe organiseer je de praktijk  Het managen van professionals  Business Process Management

3 Wat heb je nodig om een succesvolle praktijk te hebben  Mensen  met kennis, kunde en vaardigheden  die kunnen samenwerken Het meest bepalende bedrijfsmiddel is de consultant

4 Het leverage model Consultants Partner Seniors Advies Management Leiding Acquisitie Hoe kun je groeien ?

5 Groeien langs twee assen Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors Winst per partner blijft gelijk Winst per partner groeit Consultants Partner Seniors 1. Meer van hetzelfde 2. Hetzelfde beter

6 Waarde per consultant verhogen Opleiden Hergebruik Expertise Hergebruik Expertise Processen & methodes standaardiseren Processen & methodes standaardiseren “Gereedschappen” hebben “Gereedschappen” hebben Competentie ontwikkeling Competentie ontwikkeling Kennis, kunde & vaardigheden Vermogen om samen te werken Projecten Expertise

7 Practice management = time management Opleiden Hergebruik Expertise Hergebruik Expertise Processen & methodes standaardiseren Processen & methodes standaardiseren “Gereedschappen” hebben “Gereedschappen” hebben Competentie ontwikkeling Competentie ontwikkeling Opdrachten Acquisitie Service ontwikkeling Service ontwikkeling 90% 5% Marketing Investeren & ondersteunen Oogsten

8 Doelstellingen  Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk  Hoe organiseer je de praktijk  Het managen van professionals  Business Process Management

9 Organisation follows strategy Alles voor de klant bij elkaar  Financial Services  Industrie  Overheid Alle expertise bij elkaar  Procesanalisten  Application Consultants  Strategisch advies Alle diensten bij elkaar  CRM services  ERP services  Financieel management services Afhankelijk van organisatiegrootte en specialisatie

10 Ontwikkeling van de organisatie Algemene praktijk Specialisatie op expertise Specialisatie op klanten grootte complexiteit Integrale benadering

11 Projectuitvoering HRM Sales & Marketing Staffing & operations Kwaliteit & Riskmanagement Financiën Dagelijks Bestuur Het partnermodel Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors Consultants Partner Seniors

12 Business Units Consultants Manager Seniors Consultants Manager Seniors Consultants Manager Seniors Dagelijks Bestuur F&A C&PR Kennismngt. HRM Juridische Zaken Risicomngt. Financial Services OverheidIndustrie

13 Corporate Organisties Dagelijks Bestuur F&A C&PR Kennismngt. HRM Juridische Zaken Risicomngt. Opdrachtuitvoering Acquisitie accounts services projecten competenties marketpush Financial Services Overheid Industrie ERP Strategie CRM

14 Agenda  Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk  Hoe organiseer je de praktijk  Het managen van professionals  Business Process Management

15 Practice Management Balanceren van klantbelang en consultantsbelang Verschillende opdrachten Mooi salaris Work/Life Balance Passend in carrière Beste Consultants Lage kosten Waar ook vandaan Aantoonbare ervaring

16 Basisproces instroom doorstroom uitstroom Het stimuleren van employability Hoe krijg je ze Motivatie Ontwikkeling Uitnutting Hoe zorg je voor tijdig afscheid

17 Het balanceren van belangen Aandeelhouder Klant How to enable the professional in the field to deliver excellent value to our customers How to enable the professional in the field to deliver excellent value to our Shareholder Professional

18 Diversiteit

19 Competentieprofiel Consultant  Breedte in Consulting skills  Specialisatie in een vakgebied  Diepte in een materiegebied De Pi-shaped consultant Breedte Vakgebied Materie

20 4 Generieke Dimensies  ICT  Social Skills  Branche en Materie kennis  Methoden en Technieken

21 Carrieremanagement Inhoud Management Commercie 100% Carriereverloop Consultant wil zo snel mogelijk carrière maken

22 De Consulting Pyramide Consultant Vice President Senior Consultant Managing Consultant Principal Consultant

23 De Consulting Pyramide Consultant Vice President Senior Consultant Managing Consultant Principal Consultant

24 De Consulting Pyramide Consultant Vice President Senior Consultant Managing Consultant Principal Consultant

25 Het managen van consultants  Wie doet het? Practice managers Seniore consultants  Wat houdt het in? Coaching/begeleiding Sturing Beoordeling Het managen van consultants is een vak apart

26 Agenda  Wat heb je nodig voor een succesvolle praktijk  Hoe organiseer je de praktijk  Het managen van professionals  Business Process Management

27 Business Process Management  Wat is het ? Informatie-analist met materie-kennis ? Business-consultant op functioneel gebied ? Business Process Redesign ? Services versus end-2-end processes  Waar zit het ? ERP-implementaties Business Architecturen Outsourcing Front-end van projecten  Wie zijn het ? IT:pakket, architectuur, Social Skills:consultingvaardigheden én analytische vaardigheden Br & Mat.:proces én marktkennis Meth. & Techn.:tools, aanpakken, vormgeving

28 Vragen ? Drs Jeroen F.A.M. Petit Vice President Enterprise Application Consulting Capgemini Netherlands Visit us :


Download ppt "Business en IT Consulting De Consulting-praktijk Organisatie en de Consultant Rivio Rotterdam, 19 juni 2006."

Verwante presentaties


Ads door Google