De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Poppodium Poppodium Strategic Business Game Ontwikkeld vanuit de praktijk Geen droge managementtheorie Student wordt manager Benchmark vergelijking met.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Poppodium Poppodium Strategic Business Game Ontwikkeld vanuit de praktijk Geen droge managementtheorie Student wordt manager Benchmark vergelijking met."— Transcript van de presentatie:

1 Poppodium Poppodium Strategic Business Game Ontwikkeld vanuit de praktijk Geen droge managementtheorie Student wordt manager Benchmark vergelijking met concurrenten Online toegankelijk

2 Doelstelling Poppodium Manage je eigen Poppodium –Kwalitatief goed en gevarieerd aanbod –Zakelijk aanpak gericht op continuïteit Neem elke ronde op elkaar afgestemde beslissingen Bereik de hoogste “performance”-score –Programmering voor 50% bereik, diversiteit, regiofunctie (elk 1/3) –Imago voor 50% marketing, inkoopbeleid, personeelstevredenheid en winst (elk 1/4)

3 Taken van managementteam Bepaal uitstraling en hoofdmuziekgenre Houd rekening met stakeholders: –Bezoekers –Personeel –Subsidieverstrekkers (gemeente en provincie) –Sponsoren Programmeer 39 avonden per kwartaal (= spelronde) Neem beslissingen op het gebied van marketing, horeca, personeel, financiën en veiligheid

4 Maak een goede taakverdeling. Zo ga je efficiënt om met de tijd en kun je de hoeveelheid informatie beter verwerken.

5 Begin met het lezen van het competitieboek! Hierin staat een beschrijving van het Poppodium, de genres, doelgroepen, bands en werkzaamheden.

6 Veel van deze informatie staat ook op de spelsite. Hier vind je de resultaten, benchmarks en feedback van de startsituatie. Analyseer deze goed!

7 In elke ronde wordt een bepaald onderwerp extra belicht. Bijvoorbeeld subsidiëring of sponsoring. Dit kun je vinden in de ronde-informatie.

8 In ronde 1 maak je een keuze uit de verschillende genres zoals dance, rock, pop en wereldmuziek. De keuze die je hier maakt geldt voor de gehele game.

9 Elk genre heeft zijn eigen soort publiek, maar met elk genre kun je winnen. Je genrekeuze is bepalend voor je programmering en marketing.

10 Programmeer elk kwartaal 39 avonden die passen bij je genre en imago. Houdt hierbij rekening met de verschillende programmeringseisen.

11 Programmering van de packages. Genres, package types en package codes.

12 Tips voor de programmering Programmeer alle 39 avonden per kwartaal (= spelronde) Maak geen dubbele boekingen (zelfde packagecode) Houd rekening met de diversiteit (gemeente) Houd rekening met de regionaliteit (provincie) Houd rekening met de risicobands

13 Bij Marketing kan je de verschillende communicatiekanalen inzetten die goed passen bij de uitstraling en de doelgroep van je Poppodium.

14 In ronde 4 maak je hier ook actief een keuze voor de sponsoren, die goed passen bij het imago en de doelgroep van je Poppodium.

15 Op basis van de programmering moet er goed worden ingekocht. Elk genre heeft zijn voorkeur. Jazzliefhebbers drinken wijn en Rockers liever bier.

16 Voor de personeelstevredenheid is een goede inplanning van personeel en training belangrijk. Vergeet ook de extra beveiliging bij risicobands niet!

17 Uiteindelijk moet alles worden betaald. Je hebt o.a. uitgaven aan gages, marketingcommunicatie, horeca-inkopen en personeel.

18 Maar je hebt ook inkomsten door ticketverkoop, baromzet, subsidies, sponsoring enzovoorts. En de mogelijkheid om geld te lenen.

19 Bij de verwerking van een ronde werken je beslissingen op de verschillende onderdelen door in je performance score. Deze bepaalt je plek op de ranglijst.

20 Je performance score en de benchmarks en feedback voor elke afdeling staan weer klaar op de spelsite. Vergelijk deze resultaten met je concurrentie.

21 Bedankt voor de aandacht en succes!


Download ppt "Poppodium Poppodium Strategic Business Game Ontwikkeld vanuit de praktijk Geen droge managementtheorie Student wordt manager Benchmark vergelijking met."

Verwante presentaties


Ads door Google