De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers Programma Missie, visie, ambitie en kernwaarden van ZuidOostZorg De organisatie De 5 thema’s van Verbinden &

Verwante presentaties


Presentatie over: "Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers Programma Missie, visie, ambitie en kernwaarden van ZuidOostZorg De organisatie De 5 thema’s van Verbinden &"— Transcript van de presentatie:

1

2 Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers Programma Missie, visie, ambitie en kernwaarden van ZuidOostZorg De organisatie De 5 thema’s van Verbinden & Vernieuwen Doelgroepen binnen ZuidOostZorg Wat betekent dit voor jou? Uitleg systemen: o Portaal/ mijn dossier o Aysist o Lable care

3 Missie, Visie en Ambitie Visie Binnen ZuidOostZorg zijn we gefascineerd door de mens in de verschillende levensfasen en de bijdrage die wij daaraan kunnen leveren. In onze visie doet ieder mens er toe. Missie en Ambitie Als cliënt neemt u zelf beslissingen over uw eigen leven. U bent betrokken bij uw eigen zorg en dienstverlening. Vrijwilligers en mantelzorgers zijn hierbij belangrijk. De medewerkers ondersteunen en adviseren u als de inhoudsdeskundige. Met alle medewerkers zorgen we ervoor dat: ZuidOostZorg staat voor aandacht, specialisme en zorg. Wij willen samen met de cliënt het levensverhaal verder schrijven. Want ieder verhaal is uniek. Dit doen we door op een gastvrije en persoonlijke wijze deskundige en zinvolle zorg met perspectief te bieden. Hierin werken we samen met andere (zorg)organisaties. Want samen kunnen we u nog betere zorg bieden. We werken voor u. Daarom hebben we een visie die gericht is op mensen. Maar ook met de organisatie hebben we een doel, dat is de organisatievisie.

4 Organisatievisie & Kernwaarden Organisatievisie ZuidOostZorg heeft als uitgangspunt in het nieuwe zorglandschap ‘de klant thuis’. Zelfregie, zelfmanagement en e-health zijn belangrijk om de klant thuis ook zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen. Dit vraagt een andere manier van organiseren van de zorg- en dienstverlening. Hier gaat ZuidOostZorg samen met andere (zorg)organisaties aan bouwen en het verschil maken. Kernwaarden “Ik voel me welkom” “Ik doe er toe” “Ik ben in goede handen” “Ik voel me vertrouwd” Veranderingen in de Zorg (filmpje ZuidOostZorg) https://www.youtube.com/watch?v=WFh5pw1_RpA

5 De organisatie Raad van Toezicht Raad van Bestuur Managementteam 14 locaties o 817 cliënten intramuraal o 529 cliënten extramuraal o 1800 medewerkers o 1000 vrijwilligers Kwaliteit o Persoonlijk, Deskundig, Gastvrij en Veilig o Prezo kwaliteitskeurmerk o Cliënttevredenheid o Gastvrijheidszorg met sterren MVO (People, Planet, Profit) Medezeggenschap (Cliëntenraden, Ondernemingsraad en VVAR (Verpleegkundige en Verzorgende Advies Raad)

6 Front office/ Cliëntadviescentrum Dorpen, wijken en buurten Verpleeghuiszorg Ikenhiem, Lijtehiem, Appelscha, Oosterwolde, Voltawerk en de Waadwente Woonzorgcentra De Lijte, de Miente, Rispinge, Sinnehiem en de Wiken Specialistische diensten en intensieve & complexe zorg en/of speciale doelgroepen NeiBertilla/Neisûn. Marrewyk (GP, GRZ, Multidomein, O&D en Reactivering), Ikenhiem (NAH), Waadwente (GRZ) Nieuwe producten en diensten op het gebied van zorg, facilitaire dienstverlening & serviceconcepten Staf en ondersteunende diensten ZorgThuis Zorg & behandeling thuis en in de wijk/ regio Sunenz Anderhalvelijnszorg https://www.youtube.com/watch?v= YSLtcgeWpbUhttps://www.youtube.com/watch?v= YSLtcgeWpbU (filmpje Sunenz) De organisatie

7 De organisatie (de 3-hoek)

8 De 5 thema’s van Verbinden & Vernieuwen

9 De Klant We willen onze klant nóg beter leren kennen en gaan altijd uit van wat hij of zij zelf kan en wil

10 De Klant We betrekken de klant bij alles wat we ondernemen en we stellen Leefplezier daarbij centraal

11 De Klant Zo lang mogelijk thuis Dat is ons doel

12 De Medewerker Onze mensen zijn ons kapitaal, onze ambassadeurs We investeren in betrokken en nieuwsgierige professionals

13 De Medewerker Samen met hen denken we na over de klant en de toekomst Van elkaar blijven leren. Daar gaat het om.

14 Innovatie & Vernieuwing Dit zit in ons DNA We omarmen vernieuwende menselijke inzichten

15 Innovatie & Vernieuwing Bijvoorbeeld op het gebied van onderwijs maar ook op het gebied van technologie

16 Innovatie & Vernieuwing Samen zoeken we naar nieuwe manieren om onszelf te verbeteren Zo geven we de zorg van morgen vorm

17 De netwerkorganisatie Er verandert veel in de zorg Daarom moeten we goed om ons heen kijken

18 De netwerkorganisatie We gaan veel samenwerken met andere (zorg)organisatie Omdat je samen meer bereikt dan alleen

19 De (interne) organisatie De klant is het uitgangspunt bij alles wat we doen Daar richten we onze organisatie op in

20 De (interne) organisatie Medewerkers organiseren we rondom de klant De staf heeft een ondersteunende rol

21 Leefplezier & Werkplezier

22 Want hier gaat het uiteindelijk om

23 ZuidOostZorg we doen het samen

24 Jong professional Professional in opleiding Professional Vrijwillige professional Ik maak het verschil voor de cliënt! ZuidOostZorg maakt het verschil voor mij! Ik ben een ondernemer, neem verantwoordelijkheid voor het resultaat en leg hierover rekenschap af! Ik ben uniek met mijn eigen talenten en ambities en wil iedere dag beter worden. Ik heb hierbij regie over mijn eigen loopbaan! Ik voel mij gezond en vitaal! Ik ben flexibel en optimaal inzetbaar! Gastvrij Deskundig Persoonlijk Veilig Binnen ZuidOostZorg kan ik blijven leren en ontwikkelen! ZuidOostZorg spant zich samen met mij in om mij gezond en vitaal te houden! ZuidOostZorg inspireert mij en geeft mij de tools flexibel en optimaal inzetbaar te zijn! Cliënt Wat betekent dit voor jou?

25 Uitleg systemen Portaal/ Mijn dossier (HR) Aysist (medewerker flexbureau) Lable care (medewerker werkgroep Lable care)

26 Vragen?

27


Download ppt "Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers Programma Missie, visie, ambitie en kernwaarden van ZuidOostZorg De organisatie De 5 thema’s van Verbinden &"

Verwante presentaties


Ads door Google