De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom in groep 5-6 Welkom in groep 5-6 Juf Henriëtte Juf Adriënne Juf Wendy Ductan – Giovanni – Stefan – Mahdi – Ryan – Django – Vitas – Lane - Mike –

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom in groep 5-6 Welkom in groep 5-6 Juf Henriëtte Juf Adriënne Juf Wendy Ductan – Giovanni – Stefan – Mahdi – Ryan – Django – Vitas – Lane - Mike –"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom in groep 5-6 Welkom in groep 5-6 Juf Henriëtte Juf Adriënne Juf Wendy Ductan – Giovanni – Stefan – Mahdi – Ryan – Django – Vitas – Lane - Mike – Luuk – Nicole – Martin – Iris – Evi – Femke – Kim – Roos – Bram – Nikki – Maud – Pleun – Suze – Fenella – Nick – Sven – Zoë – Jaimy – Sanne.

2 Indeling van de avond: Algemene informatieAlgemene informatie Informatie over de leerstofInformatie over de leerstof GroepsprocesGroepsproces VragenVragen

3 Algemene informatie Juf Henriëtte maandag en dinsdag. Juf Adriënne op donderdag en vrijdag. Woensdag wisselend. Juf Wendy op maandag en dinsdag. Gymlessen : –Douchen na de gym (slippers) –Elastiekje in de haren. - Niet mee kunnen doen met gym dan een briefje.

4 Algemene informatie 2 Werken met een weektaak, gericht op het kind. Leerdoelen zijn gedifferentieerd en in kind termen vermeld. Werken met een dag planning en weekplanning op het bord

5 Algemene informatie 3 We schrijven met potlood en vulpen. Kinderen kijken in principe werk zelf na en corrigeren dat. Wij controleren en tekenen het werk van de kinderen af. 2 weekhulpjes – nieuwsberichten.

6 Algemene informatie 4 Hoe ziet een dag er uit? We starten elke dag met de kring. –Kring is ontmoeting met klasgenoten –Nieuws Deze gesprekjes vergroten de woordenschat en kennis van de wereld. –Brainwork. We doorlopen samen de planningen. Spelling en rekenen

7 Algemene informatie 5 Hoe ziet een dag er uit? Na de spelling volgen de hele ochtend instructies. –Dit zijn gezamenlijke instructies en verlengde instructies. Vraag van het kind/uitnodiging van de leerkracht. In principe hebben kinderen geen vaste plaats om te werken. Toetsen worden door de leerkracht nagekeken. –Volgen van de kinderen: LVS

8 Waar zien we nu groepsdoorbrekend werken? Overal waar je kijkt op deze school. Leerpleinen. Ontmoetingen van diverse leeftijden.

9 Leerdoelen groep 5 Rekenen:  Oriëntatie op de getallen tot en met 1000  Optellen / aftrekken tot en met 1000  Vermenigvuldigen en delen. Tafels zijn van groot belang!  Meten tijd geld

10 Leerdoelen groep 6 Rekenen:  Tafels tot 10 gememoriseerd en de deeltafels geautomatiseerd.  Optellen / aftrekken t/m 20 gememoriseerd  Optellen/ aftrekken onder 100 geautomatiseerd  Tafels blijven van groot belang!  Begin maken met breuken.

11 Rekenen:  Cijferend optellen en aftrekken  Rekenen met de klok (digitaal/analoog)  Rekenen met inhouden, afstanden en verhoudingstabellen  Geld Leerdoelen groep 6

12 Leerdoelen groep 5 Taal: Veel aandacht voor:  Woordenschat  Zoeken van doe woorden en onderwerpen  Aanleren spreek- en luisterhouding  Het leren schrijven van diverse teksten bv. verhaal, gedicht, weettekst. Spelling: Methode: Zo leren kinderen spellen. Elke dag samen, elke dag controle en op vrijdag een controledictee. Briefje voor thuis.

13 Leerdoelen groep 6 Taal: Veel aandacht voor:  Woordenschat  ontleden; persoonsvorm, onderwerp, naamwoorden.  Aanleren spreek- en luisterhouding.  Het leren schrijven van diverse teksten bv. verhaal, gedicht, weettekst. Spelling: Beginnend aanbod werkwoordspelling Elke dag samen, elke dag controle en op vrijdag een controledictee. Briefje voor thuis.

14 Leerdoelen groep 5-6 Technisch lezen:  Op school en thuis.  Plezier krijgen in het lezen!  DMT toets / AVI / Ralfi-lezen / tutorlezen  Woordrijen lezen - training Begrijpend lezen:  Actuele teksten en strategieën.  Uitbreiding woordenschat.  Woordenschat, kennis van de wereld en technisch lezen.  Studerend lezen (groep 6)

15 Leerdoelen groep 5 Wereldoriëntatie: Brandaan= Geschiedenis boeren en jagers tot ontdekkingsreizigers handel overzee tot tijd van t.v./computer Meander= Aardrijkskunde Nederland; uitgaande van eigen omgeving. topografie; provincies en hoofdsteden en belangrijke waterwegen Naut= Biologie. Natuur en techniek Elke groep 5 thema’s. Na elk thema een proefwerk. Datum staat op de website.

16 Leerdoelen groep 6 Wereldoriëntatie: Geschiedenis VOC, slavernij, industrie, WO2, welvaart in Nederland Aardrijkskunde Nederland; topo, energie, seizoenen de aarde, klimaten. Biologie. Energie, materialen uit de natuur, techniek, voortplanting, aarde en heelal. Toetsen thuis leren Kijk op de website voor datum Spreekbeurten en werkstukken maken.

17 groep 5-6 groep 5-6 Verkeer: op voeten en fietsen Expressievakken. Handenarbeid Tekenen Drama Muziek Deze vakken worden regelmatig groepsdoorbrekend aangeboden. Creatieve vakken worden zo veel mogelijk ingezet om doelen te bereiken (bijvoorbeeld taal, rekenen, wereldoriëntatie).

18 Groepsproces Viseon Afsprakenlijst in de klas. Conflicten oplossen. Leefstijl / Grip op de groep Hoe gaan we met elkaar om? Je houden aan regels! Respecteren en accepteren van elkaar. Samen tot een goed groepsproces komen.

19 Taakspel Taakspel 3x in de week Taakgerichtheid bevorderen Regelovertredend gedrag verminderen Positieve ervaringen voor de kinderen. Complimenteren/positiviteit.

20 Zijn er nog vragen?


Download ppt "Welkom in groep 5-6 Welkom in groep 5-6 Juf Henriëtte Juf Adriënne Juf Wendy Ductan – Giovanni – Stefan – Mahdi – Ryan – Django – Vitas – Lane - Mike –"

Verwante presentaties


Ads door Google