De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom in L3 bij juf Elise en juf Katrien!. Nederlands handleiding: Totemtaal: tekstboek A en B, spellingboek A en B, werkboek A en B dicteeschrift: -

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom in L3 bij juf Elise en juf Katrien!. Nederlands handleiding: Totemtaal: tekstboek A en B, spellingboek A en B, werkboek A en B dicteeschrift: -"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom in L3 bij juf Elise en juf Katrien!

2 Nederlands handleiding: Totemtaal: tekstboek A en B, spellingboek A en B, werkboek A en B dicteeschrift: - De woordjes worden meegegeven om thuis aandachtig te lezen. - De woordjes worden uitgebreid besproken in de klas. - De leerlingen krijgen een inoefenblad mee waarop de woordjes 2 x worden geschreven. (Aangeraden wordt om de woordjes ook eens te dicteren.) - Er volgt een dictee in de klas. Dit dient telkens gehandtekend te worden. schrijfschrift: creatief schrijven kladschrift (blijft in de klas) ringmap (bijft in de klas) waarin alle werkblaadjes worden bijgehouden.

3 Nederlands - extra L3A: 2 logeerberen Tiny en Tomy L3B: logeerbeer => De logeerbeer mag drie dagen mee met een leerling van de klas. Er wordt dan in het dagboek een verslag geschreven met een tekening of enkele foto’s. leeskaart: - leerlingen motiveren om te lezen - per keer 10 minuten hardop lezen = een handtekening van mama of papa - volle rij = een sticker - volle leeskaart = leesdiploma

4 Wiskunde handleiding: Rekensprong: werkboek A B C en D, neuzeneuzeboekje en een toetsschrift => Na elke sprong (12 lessen) volgt er een herhalingstoets. => Op basis van de analyse van deze toets krijgen de leerlingen remediëring of verrijking in hun persoonlijk werkboekje. => Elke leerling wordt begeleid op zijn tempo en niveau. NNB: zowel voor de leerlingen als voor de ouders, bevat ook tips hoe je je kind kan helpen, op een taak wordt hier ook steeds naar verwezen zodat de leerlingen leren hun NNB te gebruiken als zinvol hulpmiddel oefenschrift: hierin worden de lessen schriftelijk voorbereid waarin dit gevraagd wordt, natuurlijk mag hier ook vrijblijvend in geoefend worden

5 Wiskunde kladschrift (bijft in de klas) ringmap (blijft in de klas) waarin alle werkblaadjes worden bijgehouden tafelkaart: - leerlingen motiveren om de tafels te oefenen - per keer 10 minuten tafels oefenen = een handtekening van mama of papa - volle rij = een sticker - volle tafelkaart = tafeldiploma

6 ¨ Wereldoriëntatie Handleiding: Mundo: werkboekjes + bronnenboek Deze worden aangevuld met eigen thema-boekjes. Na elk thema volgt een toets. In november start de actua-hoek; elke maandag en donderdag brengen er 2 leerlingen een artikel mee dat hun interesseert en vatten ze dit samen voor de klas.

7 Rapport 4 rapporten per jaar telkens gekoppeld aan een oudercontact Eindtoetsen Eind juni worden er voor de verschillende vakonderdelen eindtoetsen afgenomen. Deze testen de parate kennis.

8 diverse uitstappen gekoppeld aan de leerstof Niet-betalende uitstappen: naar het rusthuis, een leerwandeling door Zaventem, een bezoek aan het gemeentehuis, naar de bibliotheek, het verkeerspark Betalende uitstappen: Hikketakketoe (activiteiten rond techniek en muzische vorming), Provinciaal domein Kessel-Lo (herfstwandeling + waterbeesten), sportactiviteiten GWP: cultuurklassen Brugge: infoavond met alle informatie hierrond volgt nog Uitstappen

9 Afspraken Dagelijks de agenda handtekenen. De taken en lessen worden ingeschreven op de dag dat ze in orde moeten zijn. Indien er brieven zijn, wordt het bolletje in de agenda onder de briefomslag groen gekleurd. U kan deze dan terug vinden in de (groene) huistakenmap. Toetsen en taken dienen steeds gehandtekend te worden. Maandelijks dient het voorblad in de toetsenmap ondertekend te worden. Grote toetsen worden tijdig in de agenda ingeschreven. Zo leren de leerlingen plannen. Mee te brengen knutselgerief wordt tijdig in de agenda ingeschreven zodat elk kind de kans heeft deel te nemen aan de activiteiten.

10 Afspraken Afwezigheden worden streng gecontroleerd. U hebt als ouder 4 Z-briefjes die u kan invullen. Deze kunnen gebruikt worden voor 1 tot 3 opeenvolgende dagen. Indien deze op zijn, hebt u steeds een doktersbriefje nodig. Verjaardagen: Gelieve geen chips of snoep mee te geven als traktatie. De traktaties mogen alleen meegegeven worden op vrijdag. Leerlingen mogen tijdens de les een flesje water drinken. Dit mag op de bank staan. Mee te brengen: een zakdoekendoos en een short ter bescherming van de kleren tijdens de knutsellessen.

11 Samen maken we er iets leuks van! Aandacht voor beleefdheid, respect, vriendelijkheid en behulpzaamheid! Dan bent u nu nog welkom voor vragen in de klas van jouw zoon of dochter…


Download ppt "Welkom in L3 bij juf Elise en juf Katrien!. Nederlands handleiding: Totemtaal: tekstboek A en B, spellingboek A en B, werkboek A en B dicteeschrift: -"

Verwante presentaties


Ads door Google