De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Product presentation Danique Toenhake | Niki van Santen | Jaap Takema | Valentina Guasp Mangani.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Product presentation Danique Toenhake | Niki van Santen | Jaap Takema | Valentina Guasp Mangani."— Transcript van de presentatie:

1 Product presentation Danique Toenhake | Niki van Santen | Jaap Takema | Valentina Guasp Mangani

2 Concept

3 Notio Een op de doelgroep aangepast online platform waar de lezers kunnen communiceren. Het is een toevoeging aan de artikelen van het magazine. Alleen voor abonnees van NTvG Lichte, vak gerelateerde onderwerpen en Stellingen Twitter Een op de doelgroep aangepast online platform waar de lezers kunnen communiceren. Notio zal de lezers van NTvG uitdagen om hun kennis, interesses en mening over verschillende vraagstukken en artikelen te delen. Het is een toevoeging aan de artikelen van het magazine. De lezers zullen getriggerd en geïnformeerd worden door middel van tekst, beeld en een stelling, ditmaal over de bionische man. Notio is een besloten (achter de paywall) groep, Alleen de mensen met een abonnement en dus een account kunnen mee reageren, zodat de kennis niet wordt bevuild door leken. Er worden lichte, vak gerelateerde, onderwerpen op Notio geplaatst en bij elk onderwerp een pakkende stelling. In deze onderwerpen kunnen mensen artikelen plaatsen waar mensen ook weer op kunnen reageren. Hierdoor zal interactie ontstaan tussen de lezers. Doordat ze interactie hebben en artsen veel onderzoek doen kunnen ze daarmee meer voor andere betekenen. Twitter is een belangrijk onderdeel van Notio. Twitter zal de laatste reacties van Notio weergeven. Door een klik op de knop kom je op het platform Notio terecht om zelf een reactie te geven of de kennis van andere op je te nemen.

4 Onderbouwing Notio Doelgroep gericht Langer gebruiken
Achter de paywall Optie anoniem reageren Geen zware onderwerpen Stellingen die reactie vragen Toegangelijkheid Notio Twitter Uit onderzoek zijn we erachter gekomen dat artsen en geneeskunde studenten voornamelijk hun opleiding hebben gekozen door hun fascinatie in het menselijke lichaam. Het onderzoeken staat bij hun voorop. Artsen onderzoeken veel in de praktijk en deze kennis delen ze graag met hun collega’s. Het delen van hun kennis gebeurd meestal bij een koffie automaat of in pauzes. De doelgroep zal niet snel openlijk op Facebook of andere forums hun mening of kennis plaatsen. Een besloten groep (achter een paywall) waarbij niet iedereen zomaar hun reactie zal lezen spreekt hun wel aan! Het is een lastig doelgroep maar uit onderzoek blijkt dat online vak gerelateerd communiceren op een platform zeker wordt gebruikt. Hierdoor is Notio ontstaan. Het is een op de doelgroep aangepast online platform, waarbij artsen geen zorgen hoeven te maken wat voor mening of reactie ze plaatsen. Notio geeft de optie om anoniem te reageren en is een besloten groep alleen voor de Abonnees ban Ntvg. Notio is besloten, maar gaat ook niet diep op zware artikelen of onderwerpen in. De stellingen zijn leuk, interessant en vragen om een reactie. De drempel om in Notio een reactie te plaatsen is laag, dit doordat Notio gebruik maakt van Twitter. Op Twitter zullen de stellingen worden geplaats en de laatste geplaatste reactie. We hebben Twitter ingevoerd, doordat NTvG al volgers heeft. Hiermee zullen we dus een groot gedeelte van de lezers bereiken. Twitter zorgt ervoor dat ze worden herinnerd aan Notio en de stap erg klein is om een reactie te plaatsen. Langer gebruiken dan een keer

5 Strategie Banners Print Twitter Platforms:
Website NtvG: Via banners attenderen wij bezoekers van de website op het Notio-platform. De teksten zullen ze ertoe zetten om een kijkje te nemen op het platform. Wij zullen daarbij gebruik maken van de principe van sociale bewijskracht. In de banners zal bijvoorbeeld staan hoeveel mensen al meedoen met de discussie. Zodra jij dat ziet wil je ook mee doen. Want als veel mensen iets doen, is de kans groter dat jij het ook gaat doen. Slogans: “38 mensen gingen je al voor. Reageer jij ook?”, “Al 38 personen hebben hun kennis gedeeld. Dat wil jij toch ook?”, “Jouw mening telt: discussieer mee”, “Er zijn drie nieuwe reacties na jouw laatste reactie, bekijk ze nu!” Print NtvG: Via een advertentiepagina verwijzen wij naar het Notio platform. Dat kan via de gewone website of rechtstreeks naar Hierbij zullen wij inspelen op wederkerigheid, geef iets weg en de ontvanger voelt zich verplicht om iets terug te doen. De slogan ‘deel je kennis’ zal daarbij een belangrijke rol spelen, evenals het feit dat NtvG het platform opzet voor bijvoorbeeld studenten, zodat zij kennis kunnen opdoen via professionals. “Deel je kennis”, “Hèt nieuwe platform voor de moderne medici”, “Laat jouw kennis niet verloren gaan, deel het nu!”, “Leer nu van de professionals” Twitter NtvG: Via de NtvG Twitter ( volgers) verwijzen wij naar Notio. Door middel van stellingen op Twitter te plaatsen met daarbij de link, worden mensen geprikkeld om erheen te gaan. Dit kunnen wij onderbouwen door het principe commitment & consistentie van Cialdini. Deze psychologische beïnvloeding houdt in dat je consequent wil zijn in je gedrag. Je bepaalt je gedrag op basis van wat je eerder hebt gezegd of gedaan. Dus wanneer jij NtvG volgt op Twitter, zal de stap om op de link te klikken kleiner zijn dan wanneer jij geen band hebt met het blad. Bovendien klikken de volgers vaak op de geposte artikelen, dus waarom niet hierop? Een ander voorbeeld van commitment & consistentie is als volgt. Wanneer jij een sprekende mening hebt over iets en die wellicht vaker gedeeld hebt, zal jij, wanneer je de stelling tegenkomt, daar sneller weer je verhaal doen. Want dat gedrag heb je al vaker getoond. Ook zullen wij bepaalde reacties op Twitter zetten, met de vraag daarbij wat jij er van vind, met vervolgens de link naar de reactie.

6 Notio uitwerking ( klikbare afbeelding ) Notio visueel
Onderbouwing visualisatie ( klikbare afbeelding )

7 Vragen?


Download ppt "Product presentation Danique Toenhake | Niki van Santen | Jaap Takema | Valentina Guasp Mangani."

Verwante presentaties


Ads door Google