De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar."— Transcript van de presentatie:

1 MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar

2 Logius, dienst digitale overheid 2 Wat doet Logius Helpdesk MijnOverheid + DigiD + Machtigen Webcare MijnOverheid en DigiD Trainingen Digisterker en Seniorenweb Communicatiemiddelen (Toolkit) Gebruikers- en usabilityonderzoeken

3 Logius, dienst digitale overheid 3

4 Logius, dienst digitale overheid 4 Flyer, advertentie en brochure

5 Logius, dienst digitale overheid 5 Wat kunnen we van elkaar leren? Belastingdienst SVB RDW Gemeenten

6 Logius, dienst digitale overheid 6 Enveloppen en tweets Belastingdienst Belastingdienst We sturen steeds meer post ook #digitaal. Wil je deze ook ontvangen op MijnOverheid? Activeer dan je account: SVBonline Post over uw #kinderbijslag voortaan digitaal ontvangen? Kies voor de #Berichtenbox, weten hoe het werkt? Ga naar mijn.overheid.nl.

7 Logius, dienst digitale overheid 7 Webpagina’s

8 Logius, dienst digitale overheid 8 Vaarwel blauwe envelop belastingdienst.nl/digitalepost persoonlijke brief Belastingdienst radio & TV online bannering outdoor free publicity, proactieve tweets inzet balie voor digitaal mindervaardigen

9 Logius, dienst digitale overheid 9

10 10 Radiospotje “Tsja, weet je…, niet iedereen mocht ‘m. Logisch…, je kon niet om ‘m heen. Ja ik ga ‘m toch missen.” “Vaarwel, blauwe envelop. Vanaf 1 November sturen we steeds meer post alleen nog digitaal naar een overzichtelijke berichtenbox op MijnOverheid. Activeer uw account via belastingdienst.nl/digitalepost. Belastingdienst. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.“ belastingdienst.nl/digitalepost

11 Logius, dienst digitale overheid 11 Online banners en abri

12 Logius, dienst digitale overheid 12 Nationaal afscheid

13 Logius, dienst digitale overheid 13 Wat kunt u doen maak een comm plan maak budget vrij maak gebruik van de toolkit gebruik voorbeelden van andere organisaties stem af met Logius | MijnOverheid

14 Logius, dienst digitale overheid 14 Hulp nodig of advies? Neem contact op met servicecentrum Logius 0900 –

15 Logius, dienst digitale overheid 15 Belangrijkste issues en oplossingen Issues Registratieproces veels te ingewikkeld. Teveel info en te moeilijke teksten. Mensen vinden het verwarrend dat er een lijst met organisaties getoond worden die ze moeten accepteren voordat ze geregistreerd zijn. De opmerking komt meermaals: ‘ja maar met hun heb ik niks te maken De lijst met organisaties staat niet in alfabetische volgorde Mensen vragen zich af waarom ze hier al een adres dienen op te geven. ‘ik heb toch nog niks’ Terminologie: mensen snappen het verschil tussen ‘persoonlijke gegevens’ en ‘instellingen’ niet. Oplossingen Registreren wordt activeren Activeren wordt slechts één scherm en de teksten worden meer Jip en Janneke Je hoeft niks te accepteren om te activeren Lijst met organisaties in categorieën en daarbinnen alfabetisch adres vragen volgt na het activatieproces, waarbij iemand er dringend op gewezen wordt, maar ook de mogelijkheid heeft om te zeggen: ik wil geen mail. Dit wordt echter wel moeilijk gemaakt. \ Onder ‘instellingen’ worden je settings voortaan aangeduid met: accountgegevens

16 Logius, dienst digitale overheid 16 Belangrijkste conclusies gebruikersonderzoek Bijna de helft van de gebruikers wil het liefst alle overheidscommunicatie enkel digitaal Vooral de gebruikersvoorwaarden en ingewikkelde teksten tijdens het registratie/activatieproces remmen mensen af bij het gebruiken van hun MijnOverheid account. 80% van de mensen op MO komt enkel op MO om een bericht te lezen à meer focus op de toptaak


Download ppt "MijnOverheid Hoe informeer ik mijn klanten? delen en leren van elkaar."

Verwante presentaties


Ads door Google