De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015."— Transcript van de presentatie:

1 #w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015

2 Roelof Janssen, #w2p2015 (pre)historie ‘93‘94‘96‘97‘982000‘01‘09‘05‘11‘15 Internet ‘bubble’ App en startup ‘bubble’ PDF formaat CD Now webwinkel Flash 1 Robert Hu, A&A printers KVGO Cicero IDP eindejaarscafé W2P: Collabria, iWay Breedband & E-business CMBO cahier W2P Start Drukwerkdeal W2P2011 Chrome stopt support Flash banners iPhone 2G Netscape Navigator

3 Roelof Janssen, #w2p2015 Web to(2) Print Wat is W2P ? Veel verschijningsvormen – Alles wat met druk/print en internet te maken heeft ? Classificatie is een uitdaging – ‘appels met peren’ vergelijken Onderdeel van trend naar versimpelen van processen door internet technologie – Bestelproces -> print-commerce

4 Roelof Janssen, #w2p2015 W2P = webwinkel ? Grafisch product is vaak maatwerk – Bieden van zekerheid mbt. eindproduct – Veel specificaties, minder vakkennis bij klant Garanties levertijd – Korte levertijd is USP Overeenkomsten: – concurrentie, prijsvechters, transparantie – marketing, SEO, reputatie, 24/7, mobile, tech trends

5 Roelof Janssen, #w2p2015 W2P = “on-line drukker”? Trend 1: grotere bedrijven doen dit zelf – Brandportals, MRM, Brand Management, ProductManagement, documanagement etc. Trend 2: output van fysiek naar digitaal – CRM met ing, digitale nieuwsbrief, apps, cross/omni channel etc. – Software functionaliteit vergelijkbaar

6 Roelof Janssen, #w2p2015 Classificatie Welk deelproces wil je versimpelen/ verbeteren/ontzorgen ? – Selectie producent, prijsbepaling, ontwerp, opmaak, productie, workflow, logistiek? Rol in de keten en businessmodel – Producteigenaar: marketeer, intermediair, drukker/printer – Eindgebruiker: consument, ZZP/vormgever/ intermediair, MKB, corporate marketeer

7 Roelof Janssen, #w2p2015 W2P environment Complexer, diverse rollen gebruiker Aanbieder product- owner Business developer Software ontwikkelaar producent

8 Roelof Janssen, #w2p2015 Verdere indeling B2B of BtoC – Bijv. factureren of on-line betalen ? – Andere marktbenadering Open (werkt voor iedereen hetzelfde) of gesloten (afgestemd op specifieke klant) Met of zonder creatiefuncties Totaaloplossing of integratietool

9 Roelof Janssen, #w2p2015 W2P Leveranciers/applicaties komen en gaan – Cahier 2009: 19 applicaties, 5 exit, 2 overnames, 5 niet (meer) in NL – Opkomst open source tools (Magento) – ‘Internet drukker’: focus op prijs en doorlooptijd, tendens naar in-house productie – Retail doet mee (fotoboeken), PostNL Van licentie naar SaaS / cloud

10 Roelof Janssen, #w2p2015 W2P Meer verschillende toepassingen – Massa en niche/1 op 1 benadering In steeds meer deelgebieden – offset, print, sign, textiel, decoratie, 3D printing etc. Mix van fysiek en digitaal – Digital signage, apps, animatie/video, narrow- casting, , social media etc. “Web2Print” dekt niet meer de lading


Download ppt "#w2p2015 How did we get here ? WebToPrint Roelof Janssen, Screens & Pages, 14 okt 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google