De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van

Verwante presentaties


Presentatie over: "TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van"— Transcript van de presentatie:

1 TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van

2

3 Social media(c)a

4 Social Media Revolution 2013

5 Hoe groot?

6 Onderzoek Universiteit van A’dam Social media dragen bij aan betere interactie, innovatie en kennisdeling; Werknemers die werkgerelateerd veel social media gebruiken zijn meer betrokken bij de organisatie en geven aan makkelijker informatie (kennis) te delen; Werknemers vinden dat werkgevers mogelijkheden sociale media onvoldoende gebruiken; Gezondheidszorg, Onderwijs en Wetenschap lopen het meeste achter in de ontwikkeling, terwijl ze het meest kunnen profiteren van de inzet van social media. Bron:

7 Richtlijnen bewustzijn en professionaliteit Gedragsregeling Sociale Media

8 Het Speelveld

9

10 Voordelen van social media Grote bron van informatie. Contact leggen is eenvoudig en snel. Je bereikt meer mensen in minder tijd. Om hulp vragen is makkelijker. Iedereen is benaderbaar en kan reageren wanneer het uitkomt. Informatie delen was nog nooit zo simpel.

11 Waarom social media? Driehoek patiënt, zorgverlener en zorginstelling Patiënt zelf gaat steeds meer op zoek naar (medische) informatie Zorg als professional voor betrouwbare informatie (zegelgezond) 80% van patiënten googled arts alvorens afspraak te maken

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22 De anesthesist

23

24 Wat levert social media op?

25

26

27

28 Bron: link: link

29 Social media als breed inzetbaar communicatiemiddel

30

31

32

33

34 Social media als patiëntenvoorlichting

35

36 Social media t.b.v.werving

37 Website

38 Hoe Centrale aanpak vanuit centrale gedachte Slimme doelgroepbenadering via social media Speciale wervingsite Filmpjes op YouTube over de betreffende banen en de werksfeer Recruiters die via computer, telefoon en TweetDeck / Hootsuite contact leggen en houden met belangstellenden

39

40 Social media als onderzoeksinstrument

41 Research  Ziekte van Crohn

42 Tweets Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Inclusion criteria: -Mention Crohn -English & Dutch Original tweets Re-tweets Patients Health care professionals Relatives & friends (pharmaceutical) companies Non-profit organisations or foundations unclassifie d Coping & limitations in daily activity Disease activity Medication Health care utilisation Lifestyle & diet Links unclassified Supportive Request for help Share of knowledge Links Other

43 Social media voor personal branding

44

45

46

47

48 Social media als beoordelingsinstrument

49

50

51 Mobiele communicatie

52 Een appje a day keeps the doctor away >15.000

53 Apps voor verpleegkundigen Coëlho Zakwoordenboek der Geneeskunde Informatie over ziekteverwekkers en infectieziekten Zorg App voor de thuiszorg Zoek de dichtstbijzijnde AED op Medisch Woordenboek Medische zakkaartjes

54 Social Media Dashboard

55

56

57

58 Social media is een dialoog, geen reclamefolder.

59 4 manieren waarop anesthesiemedewerkers social media kunnen gebruiken 1.Op de hoogte blijven van ontwikkelingen in de zorgsector. 2.Ontstressen na een hectische dag. 3.Aandacht vragen voor belangrijke zorgkwesties. 4.Andere collega’s informeren.

60 TwitterKliniek

61 Wat is Twitter


Download ppt "TwitterKliniek “Anesthesie en toepassing van"

Verwante presentaties


Ads door Google