De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LEERLINGZORG OP ZORGVLIET BIANCA MEIJER INTERN BEGELEIDER.

Verwante presentaties


Presentatie over: "LEERLINGZORG OP ZORGVLIET BIANCA MEIJER INTERN BEGELEIDER."— Transcript van de presentatie:

1 LEERLINGZORG OP ZORGVLIET BIANCA MEIJER INTERN BEGELEIDER

2 LEERLINGZORG: - HET ZORGPLAN - INZET, AFNAME EN ANALYSE TOETSEN - ADVIES IN GROEP 8 - (MOTORISCHE) REMEDIAL TEACHING - DYSLEXIE EN DYSCALCULIE

3  In het zorgplan staat hoe we tot ons onderwijs komen en wat we daarvoor nodig hebben.  Dit is een veranderdocument, aangepast aan de eisen van het onderwijs HET ZORGPLAN

4  Toetsen leveren ons informatie op wat we kunnen gebruiken om de onderwijsbehoeften van een leerling in kaart te brengen  Toetsen helpen ons bij het advies in groep 8  Toetsen leveren informatie op of er sprake kan zin van een beperking zoals dyslexie of dyscalculie TOETSEN

5  Het eindadvies is meer dan een (CITO) cijfer  Wij kijken naar: CITO en methode toetsen, werkhouding, huiswerkattitude, organisatie van het werk  Maar ook naar: sociale vaardigheden, zelfstandigheid, luisterhouding, nieuwsgierig zijn, jezelf durven zijn HET ADVIES IN GROEP 8

6 REMEDIAL TEACHING RT  Leerlingen waarbij we denken aan dyslexie of dyscalculie  Leerlingen NT2 voor woordenschat  Pre-teaching bij begrijpend lezen MOTORISCHE RT  moeite hebben met schrijven en/of met de gymlessen op school  onderscheid tussen de fijne en de grove motoriek.  Maar ook: angst bij bewegen, weinig zelfvertrouwen hebben, geen plezier hebben in bewegen, nooit gekozen worden en niet mee mogen doen

7 BASISZORG OP SCHOOL DYSLEXIEPROTOCOL  Richtlijnen voor ernstige enkelvoudige dyslexie.  verplicht werken conform het protocol ONL  Het is een ernstige beperking bij het lezen en spellen van taal  extra begeleiding 3 tot 6 maanden op school voor de diagnose wordt gesteld  De school heeft een poortwachterfunctie DYSCALCULIEPROTOCOL  Wij spreken van dyscalculie als ernstige rekenwiskunde- problemen ontstaan ondanks tijdig ingrijpen  De problemen blijken hardnekkig te zijn  De rekenwiskundige ontwikkeling van de leerling wordt waarschijnlijk belemmerd door kindfactoren.


Download ppt "LEERLINGZORG OP ZORGVLIET BIANCA MEIJER INTERN BEGELEIDER."

Verwante presentaties


Ads door Google