De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita Duo’s werken Werken met je maatje Werken met iemand uit je groepje.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita Duo’s werken Werken met je maatje Werken met iemand uit je groepje."— Transcript van de presentatie:

1

2 Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita

3 Duo’s werken Werken met je maatje Werken met iemand uit je groepje

4 Zelfstandige verwerking Na instructie volgt zelfstandige verwerking: -Met elkaar overleggen -Hulp geven en vragen

5 Samenwerken in de weektaak In duo’s werken met je maatje aan de samenwerkingsopdracht van de weektaak Samen lezen in Veilig en Vlot

6 Doel van samenwerkingsopdrachten Basisvaardigheden: -Elkaars naam gebruiken -Meewerken - Luisteren naar elkaar -Om de beurt praten -Eigen inbreng durven te hebben -Werken aan de taak tot deze af is -Samen oplossingen bedenken -Afspraken maken, tot compromis komen

7 Doel van samenwerkingsopdrachten Voortgezette vaardigheden: -hulp vragen aan een ander -reageren op wat een ander zegt -elkaar aanmoedigen mee te doen -het werk plannen -elkaar helpen zonder voor te zeggen -elkaar niet veroordelen

8 Werken aan de weektaak van groep 3

9 De weektaak van groep van 2 Een aantal individuele opdrachten Een samenwerkingopdracht met je maatje Een extra opdracht

10 Maatjeswerk in groep 2 -samen een gezelschapsspelletje doen -samen met ontwikkelingsmateriaal werken

11 Schatkist Een samenwerkingsopdracht vanuit de methode

12 Een gezelschapsspelletje doen

13 Samen met ontwikkelingsmateriaal werken

14 Genummerde hoofden Voor de eerst maal met genummerde hoofden gewerkt. Na de instructie aan de slag. In groepjes van 4 samen de antwoorden bedenken zonder voor te zeggen. Ieder kind krijgt een kleur. Klaar met de opdracht? De juf noemt een kleur en die kinderen geven het antwoord. Daarna wordt er door de leerkracht feedback gegeven.

15 Ieder kind krijgt een kleur…

16 Genummerde hoofden

17 Nabeschouwing We constateren dat in duo’s werken makkelijker gaat dan in een grotere groep (genummerde hoofden). De werkvorm van genummerde hoofden verdient nog meer aandacht. Ze leren met iedereen samenwerken. Oppassen dat zwakkere leerlingen ook een kans krijgen. Bv om de beurt een som maken.


Download ppt "Samenwerkend Leren Carola, Hennie en Anita Duo’s werken Werken met je maatje Werken met iemand uit je groepje."

Verwante presentaties


Ads door Google