De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6.

Verwante presentaties


Presentatie over: "VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6."— Transcript van de presentatie:

1 VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6

2 VIAVINCI Programma bijeenkomst 6 Terugkoppeling werkopdracht bij bijeenkomst 5 Actuele ontwikkelingen: opbrengstgericht werken met Engels HGW en OGW Engels in de eigen school Mini-presentaties Toelichting eindopdracht

3 VIAVINCI English time Classroom activities

4 VIAVINCI Terugblik Wat hebben wij gedaan

5 VIAVINCI Terugkoppeling De verwerkingsopdracht van de vijfde bijeenkomst was: Voer een speciale lees- / schrijfbegeleiding uit aan een of enkele taalzwakke leerlingen. Maak daarvan een verslag en stop dat in je portfolio. We wisselen dit met elkaar uit.

6 VIAVINCI Actuele ontwikkelingen Handelingsgericht werken is sinds enkele jaren een must. De invoering van de Wet Passend Onderwijs geeft een versterking van de aandacht voor HGW. Toetsen, observeren en het opstellen van groeps- en handelingsplannen zijn intussen normaal. Vraag: kunnen we het leerproces van kinderen ook voldoende begrijpen, bijvoorbeeld door diagnostische gesprekjes te voeren?

7 VIAVINCI Visible Learning John Hattie zijn jarenlang onderzoek aantoont dat leraren echt effectief onderwijs geven als ze het denk- en leerproces van kinderen zichtbaar kunnen maken, in toetsen en door middel van gesprekjes met kinderen waarin je ontdekt hoe ze denken en leren. https://www.youtube.com/watch?v=9ousr8 uKosk

8 VIAVINCI HGW en OGW Het streven naar een permanente verhoging van de prestaties van kinderen wordt steeds belangrijker gevonden in het onderwijsveld. Met opbrengstgericht werken. Het werken binnen het kunnen van het kind (HGW)

9 VIAVINCI HGW en OGW De combinatie HGW en OGW: ook het onderwijs in het Engels is daarmee gebaat. Hoe verbeter je het onderwijs in het Engels zodat het voldoet aan kenmerken van HGW en OGW?

10 VIAVINCI Ontwikkelplan Welk doel wil ik bereiken: Voor mezelf (eigen vaardigheid) Voor m’n groep? Voor de school? Hoe ga ik aan de slag om die doelen te bereiken? Wat en wie heb ik daarvoor nodig? Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen? Hoe kom ik erachter of de doelen behaald zijn?

11 VIAVINCI Eindopdracht Lever op de ELO een portfolio aan met: De praktijkopdrachten van deze module Lesactiviteit (met reflectie) Lesactiviteit aan de hand van methode Stuk voor nieuwsbrief Engels en taalzwakke of dyslectische leerlingen Een niveaubepaling van je eigen taalvaardigheid op de Language Ladder (de 4 domeinen) aan het eind van de module, voorzien van een POP/PAP waarin je planmatig aan de slag gaat met verbetering van je eigen vaardigheid. Aanbevelingen voor de eigen school met betrekking tot opbrengstgericht onderwijs in de Engelse taal.

12 VIAVINCI Mini-Presentaties Your turn!

13 VIAVINCI Afsluiting Evaluatie Afspraken

14 VIAVINCI Thank you


Download ppt "VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6."

Verwante presentaties


Ads door Google